06 Eylül 2017

EĞİTİME 100 TL HARCAR MISINIZ?

Birant YILDIZ-Milliyet

İlk ve orta öğretimde okuyan öğrencilerin bir kısmı bayram öncesi okula başladı, bir kısmı da bayram sonrası ders başı yapıyor. Okullar başlarken ihtiyaç listeleri yapılıyor ve okul için gerekli araç ve gereçler temin edilmeye çalışılıyor. Peki bu ihtiyaç listesi içinde sigortanın ne kadar yeri var?
Öncelikle ilk ve orta öğretim kurumlarını ele alalım… Bu kategoride 1.2 milyon öğrenci özel okullarda okuyor.
Bu okulların fiyatları İstanbul’da genelde yıllık 20 bin liranın üzerinde ama 20 bin liranın altında okul da yok değil. Anadolu’da ise 10 bin lira civarına özel okul bulunabiliyor.
Fiyatlar yabancı kolejlerde 70 bin liraya kadar çıkıyor. Yabancı kolejlerin hem giriş puanı, hem fiyatı yüksek.
Özel okullarda öğrenciler tamamen ailelerinin desteğiyle okuyor. Beklenmedik bir şekilde bu destek kaybolsa eğitim hayatı riske giriyor. Sigorta da bu yüzden var: Beklenmedik durumlar için.
YAŞLA RİSK ARTIYOR
Bir de üniversite hayatı var tabii… 7 milyondan fazla üniversite öğrencisinin 500 bini özel üniversitelerde öğrenim görüyor. Eğitim sigortası, bu kesim için daha fazla önem taşıyor. Çünkü, eğitim ücretlerini karşılayan ebeveynlerinin vefat veya maluliyeti halinde, eğitim ücretini karşılayacak başka biri çıkmazsa, öğrencinin özel eğitim kuruntunda okuması pek mümkün görünmüyor, ilk ya da orta öğretim olsa özelden devlete geçmesi söz konusu olabilir üniversitede öyle bir geçiş de mümkün değil.
Çünkü, özel ya da devlet, üniversitede okumak için mutlaka sınava girip bir yeri kazanmak gerekiyor. Yani, özel üniversitede okuyan bir öğrenci, kayıt parasını ödeyemediği için okuldan ayrılırsa eğitim hayatı kesintiye uğramış oluyor. Üniversiteye devam etmesi için tekrar sınava girip bir devlet üniversitesi kazanması gerekiyor.
Üniversitede okuyanlar için sigortanın bir de şu açıdan önemi var: Üniversitede okuyan öğrencinin ailesinin yaşı, ilköğretimde okuyan öğrenci velisine göre artık daha yüksek oluyor ve riziko artıyor. Yani, üniversitede okuyan bir öğrenci için eğitim sigortası büyük önem taşıyor.

TRAFİKTEN UCUZ
İlkokul, lise ya da üniversite… Eğitimin her döneminde sigorta çok önemli. Sigorta deyince akla hep trafik sigortası geliyor. Ama risk hayatın her alanında var.
Eğitim sigortası fiyatlarını da araştırdım ve aldığım bilgilere göre, trafik sigortası primlerinden daha düşük fiyatlarla bu güvenceye sahip olunabildiğini söyleyebilirim. Prim; teminata, sigorta süresine ve sigortalının yaşına göre değişiyor. Örneğin,
35 yaşındaki bir veli, 8 yıl boyunca her yıl 10 bin liradan, toplamda 80 bin liralık teminata yılda 100 lira civarı prim ödeyerek sahip olabiliyor. Ayrıca yıl ilerledikçe primi azalan sigorta ürünleri de mevcut.
Çocuk bir ailenin en önemli değeri.
Araba, ev, işyeri nasıl sigortalanıyorsa, çocukların geleceği için de eğitim hayatları sigorta teminatı altına alınmalı.
5 Eylül 2017
http://www.sigortacigazetesi.com.tr/egitime-100-lira-harcar-misiniz/

01 Eylül 2017

DRONE SİGORTASI


Kısaca Dronelar ve faaliyet alanlarından bahsetmek gerekirse; 

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından 22 Şubat 2016 tarihinde yayımlanan “İnsansız Hava Aracı Sistemleri Talimatı” çerçevesinde İnsansız Hava Araçları(İHA) için sorumluluk sigortası düzenlenmesi zorunlu hale getirilmiştir. Sivil Havacılık Kanunu çerçevesinde 25 kg üstü İHA ile ağırlığına bakılmaksızın ticari faaliyet gerçekleştiren İHA’lar sigorta kapsamına girmektedir. Kişisel kullanım ve hobi amaçlı kullanılan İHA’lar için ise sigorta yaptırılması zorunlu değildir

Sivil Hava Araçları Üçüncü Şahıs Mali Sorumluluk Sigortası Hakkında Yönetmelik çerçevesinde İHA’lar için ağırlıklarına göre zorunlu üçüncü kişi sorumluluk sigortası limitleri belirlenmiştir. 



Anadolu Sigorta, zorunlu limitler çerçevesinde ticari amaçla kullanılan İHA’lar için üçüncü kişi sorumluluk sigortası düzenlemektedir. Poliçemiz İHA’ların 3.şahıslara zarar vermesi durumunda maddi ve manevi oluşabilecek tazminat taleplerini teminat altına almaktadır. İHA’nın gövdesine ilişkin poliçe zorunluluğu bulunmayıp teminat sağlanmamaktadır. 

Gelecek dönemlerde ise faaliyet alanlarının genişleyeceği, haberleşme, sağlık, turizm ve lojistik gibi sektörlerde daha aktif göreceğimiz İHA’lar için olan Anadolu Sigorta ürününü bilginize sunarız.


31 Ağustos 2017

YURT DIŞI SEYAHAT SİGORTASI

Yurtdışı seyahat sigortası ürünü, vize sürecinde istenen bir belge olmakla birlikte, seyahat sırasında karşılaşılabilecek pek çok riske karşı koruma sunmaktadır. 

Tatil keyfinin kesintisiz sürmesi için, hizmet kalitesi ve acil durumlarda ulaşılabilirliğiyle, tatil başlangıcından bitişine kadar geçen sürede, en kapsamlı poliçe ile sigortalılarımızın yanında olmaya devam ediyoruz.



Yurtdışı Seyahat Sigortasında seyahat edilecek yer;
Avrupa ülkeleri seçildiğinde Schengen Anlaşması kapsamındaki ülkeler de dahil olmak üzere tüm Avrupa ülkelerini,
Dünya ülkeleri seçildiğinde Avrupa ülkeleri de dahil olmak üzere tüm dünya ülkelerini
kapsamaktadır. 


Keyifli tatiller dileriz. 

(*)Sigortalılarımız Yurtdışı Seyahat Sigortası ile sunduğumuz yardım hizmetlerinden 0850 7 24 0850 numaralı Anadolu Hizmet ve Hasar İşlemleri Hattı'nı arayarak yararlanabilecektir. 
(**)Anadolu Sigorta süre ve koşullar konusunda önceden haber vermeksizin değişiklik yapma ve yürürlükten kaldırma hakkını saklı tutar. 
x

22 Ağustos 2017

N'OLUR N'OLMAZ SİGORTASI

Hep bize bir şey olmaz zannederiz...
Ama aslında her an her şey olabilir. İşte o zaman hayata yeniden tutunarak, sevdiklerinize destek olmaya devam edebilmeniz için N’olur N’olmaz Ferdi Kaza ürünü devreye girer...


Ayda 5 TL’den başlayan fiyatlar ile N’olur N’olmaz Sigortanızı yaptırın, çocuğunuzun eğitimi yarım kalmasın, ailenizin düzeni bozulmasın.

N’olur?

Evde, trafikte, iş yerinde, sokakta, seyahatte her an, her yerde başınıza ciddi bir kaza gelebilir.
Trafik kazasından zehirli böcek sokmasına, kesik, yanık, kırık, çıkıktan elektrik çarpmasına kadar beklenmeyen bir olay sonucu yaralanabilir, sürekli sakat kalabilir veya hayatınızı kaybedebilirsiniz.

N’olmaz?
N’olur N’olmaz Sigortası sayesinde başınıza bir kaza geldiğinde tedavi masraflarınız teminatınız dahilinde karşılanır ya da kalıcı sakatlık, ölüm durumunda toplu tazminat ödenir. Siz bu parayı nasıl isterseniz öyle kullanırsınız. Evinizin, arabanızın taksitleri bölünmez, çocuklarınızın eğitimleri aksamaz.

Asistans Paketini Ekletmeyi Unutma!

Daha kapsamlı bir güvence için ekstra ücret karşılığında asistans hizmetlerinden de
faydalanabilirsiniz.
  • Araç/Yol Yardım Hizmetleri
  • Konut Yardım Hizmetleri
  • Bilgi ve Organizasyon Servisi Hizmetleri
  • Seyahatte Yardım Hizmetleri
  • Bağlantı Hizmetleri
  • Avantajlı Diş Paketi
N’Olur N’Olmaz Sigortası İle Verilen Teminatlar Nelerdir?


a) Kazaen Yaşam Kaybı: Yaşam kaybı sonucu sigortalının ailesi güvence altına alınıyor.
b) Kazaen Sürekli Sakatlık: Kalıcı sakatlık durumlarında sigortalının kendisi tazminata hak kazanıyor.
c) Kazaen Tedavi Masrafları: Kaza sonucu sigortalının maruz kaldığı bedensel yaralanmaların tedavisi ile ilgili gerekli tedavi masrafları ödenir.

N’Olur N’Olmaz Sigortalarında Yaş Sınırı Var mıdır?
Bu sigorta 18 – 65 yaş arasındaki kişilere yapılır.

N’Olur N’Olmaz Sigortasında, İstisna Olan Meslekler Nelerdir?
Maden işçileri, inşaat işçileri, tersanede çalışanlar, profesyonel sporcular.

N’Olur N’Olmaz Sigortasında, Teminat Dışı Kalan Haller Nelerdir?


a) Savaş, ihtilal, isyan, ayaklanma, iç kargaşalıklar,
b) Nükleer rizikolar,
c) Sel
d) Deprem ve yanardağ püskürmesi, heyelan.
e) Grev, lokavt, halk hareketleri, kavgalara iştirak,
f) Motosiklet ve takma motorlu bisiklet kullanmak ve bunlara binmek,
g) Açık deniz balıkçılığı, vahşi hayvan avcılığı ve yüksek dağlarda avcılık,
h) Cürüm ve cinayet işlemek veya teşebbüs etmek,
i) Tehlikede bulunan malları ve kişileri kurtarmak hali hariç, sigortalının kendisini bile bile ağır bir tehlikeye maruz bırakacak hareketlerde bulunması, suda boğulmalar, sigortanın kapsamına giren bir kaza sonucunda meydana gelmedikçe teminat haricindendir.
j) 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanununda belirtilen terör eylemleri ve buna bağlı sabotajlara katılmak.

N’Olur N’Olmaz Sigortası Sadece Türkiye Sınırları İçerisinde mi Geçerlidir?
Hayır. Sigortalı dünyanın neresinde olursa olsun poliçe geçerli olacaktır.

Sigortalının birden fazla Ferdi Kaza Sigorta Poliçesinden Tazminat Alınması Mümkün müdür?
Kişinin ferdi kaza ölüm ve sürekli sakatlık teminatı ile ilgili olarak kaç poliçesi olursa ve hangi limitlerde hangi şirketten yaptırırsa yaptırsın, her bir poliçe kapsamında ayrı ayrı tazminata hak kazanır. Ancak bu durum tedavi masrafları teminatı için geçerli değildir.

Ferdi Kaza Sigortaları için hasar oluşması durumunda hazırlamam gereken belgeler nelerdir?

a) Kaza ile ilgili tutanaklar
b) Veraset ilamı (ölümde)
c) Aile nüfus kaydı (ölümde)
d) Ölüm raporu (ölümde)
e) Ölen kişinin sigortalı aracın yolcusu olduğunu belirten belge
(koltuk ferdi kaza sigortasından meydana gelen ölümle ilgili olarak)
f) Hastane kat ’i raporu (yaralanmalarda)
g) Ücretli şöförün veya muavinin sigortalı araçta çalıştıklarına dair resmi belge (şöför ferdi kaza poliçeleri için)
h) Maluliyet derecesini gösteren hastane kati raporu (daimi sakatlık hallerinde)
i) Malul kalan kişinin sigortalı araçta yolcu olduğunu belirten resmi belge(koltuk ferdi için)
j) Tedavi masrafları ile ilgili belge ve faturalar (tedavi masrafları varsa)

N’Olur N’Olmaz Sigortası’nda bir vergi avantajı var mı?
Sigortalı eğer ücretli olarak çalışıyorsa ya da beyana tabi vergi mükellefiyse, Gelir Vergisi Kanunu’nun 63. ve 89. maddeleri gereğince ödediği ferdi kaza sigorta primlerini vergi matrahından indirebilir.

Kaza Sayılamayacak Haller Nelerdir?

a) Her nevi hastalık ve bunların sonuçları,
b) Sigortanın kapsamına giren bir kaza sonucu meydana gelmediği takdirde, donma ve güneş çarpması,
c) Her ne akıl ve ruh haleti ile olursa olsun intihar veya intihara teşebbüs,
d) Belirgin sarhoşluk, gerekmediği halde uyuşturucu madde kullanımı ve zararlı madde alma,
e) Sigorta kapsamına giren bir kazanın gerektirmediği cerrahi müdahale, her türlü şua uygulaması nedeniyle meydana gelecek ölüm veya bedensel bozukluklar kaza sayılmaz.

N’Olur N’Olmaz Sigortası hangi yaralanmaların tedavisini ödüyor?
Gözden dişe kadar kaza sonucu oluşabilecek tüm bedensel yaralanmaların tedavisi ödenir.

www.bizbize.com.tr



28 Temmuz 2017

SEL ve DEPREM ZARARINI DEVLET Mİ ÖDEMELİ?

Şükür ki, can kaybı yok; ne İstanbul’da yaşanan sel felaketinde, ne de Muğla’da meydana gelen depremde...

Ama çok miktarda mal kaybı, yani maddi hasar var. Önce İstanbul’daki sel felaketinden başlayalım. Yüzlerce konut hasar gördü, bir kısmı oturulamayacak hale geldi. Yine yüzlerce araç sele kapıldı. Küçük işletmeleri ve dükkanları su bastı, kiminin malı gitti, kiminin işini yürüttüğü makinesi. Kamu malını hesaba katmıyorum. Gelelim, Muğla depremine. Görüntüler ortada. Konutlar ve araçlar zarar gördü, sadece Bodrum’da 30’un üzerinde bina yıkıldı, Datça’da da durum hakeza aynı. Turistik işletmelerin, dükkanların hali felaket, tekneler suların içinde.

Merak etmeyin, her iki felaketin de bilançosunu çıkarmayacağım. Ama eminim yazacaklarım kimsenin hoşuna gitmeyecek. Varsın, gitmesin. Gerek İstanbul’daki sel felaketinin gerekse Muğla’daki depremin hemen ardından, hem bakanlardan hem belediye başkanlarından hem de valilerden yıllardır dillerden düşmeyen söylemi bir kere daha duyduk; “Hasar tespitleri yapılıp zararları olan vatandaşlarımızın zararı giderilecek, maddi hasar telafi edilecek”.



DEVLET BABA ZİHNİYETİ

Kusura bakmayın ama neden karşılayacaksınız, nasıl karşılayacaksınız? Aracı sele kapılan ya da depremde açılan çukura düşen vatandaşa, aracının parasını mı ödeyeceksiniz? Ya da selde evi oturulamayacak hale gelene ev, depremde yazlığı yıkılana yazlık mı vereceksiniz; televizyonun, buzdolabının, fırının parasını mı ödeyeceksiniz? Veya da teknesi suya batana tekne mi vereceksiniz?

Bu ülkede bir sigorta sistemi var ve bunun için var. Hadi, kamunun, kendi zararını kendi karşılamasını anlıyorum, ama gerisi sigorta sisteminin işi. Bunu da vatandaşa siz siyasetçilerin söylemesi gerekiyor. Her afet sonrası, ‘devlet yaralarınızı saracak’ demek yerine, ‘ben senin aracının zararını, malının hasarını, buzdolabını, televizyonunu ödemem, bunun için sigorta yaptırmalısın’ demeniz lazım. Anlıyorum, politika yapıyorsunuz ama bir yerden artık başlamanız lazım. Bakın, 2000 yılında deprem hasarı için zorunlu deprem sigortası başladı; aradan 17 yıl geçti, depremin yaşandığı Muğla’da, 242 bine yakın konuttan sadece 130 bini sigortalı. Eminim bunun yarısı da ya bankadan kredi alındığı için ya da tapudaki işlem nedeniyle zorunluluktan yaptırmıştır. 

BU NASIL ADALETTİR?

Daha da önemlisi, vatandaşın zararını gidereceksiniz de hangi vatandaşın zararını karşılayacaksınız? Devlet, hasarı ne kadar zamanda, nasıl karşılar, onu bilemem ama ben, bundan sonra olacağı söyleyeyim. Aynı selde, aynı depremde zarar gören vatandaşlardan konutu, aracı, işyeri, malı sigortalı olan gidip, sigorta şirketinden zararını alacak; sigortasız vatandaşın hasarını ise devlet karşılayacak. Bugüne kadar yaşanan her depremde, her selde olduğu gibi. Bu nasıl bir adalettir? Yıllarca cebinden para ödeyip, sigorta yaptıran vatandaş, kendini enayi gibi hissetmez mi? Madem böyle, o zaman, sigorta yaptırıp da selde, depremde zarar gören ve sigortadan zararını alan vatandaşın ödediği sigorta primlerini de devlet karşılasın. Karşılasın ki, adaletli olsun.

http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/noyan-dogan/sel-ve-deprem-zararini-devlet-mi-karsilamali-40528893

24 Haziran 2017

KASKO TERCİHLERİ

Kasko satın alırken nelere dikkat ediyoruz ?

Kasko alırken markaya, satış kanalının yaygın olmasına ve fiyatına bakıyoruz.
Unico Sigorta, tüketicilerin kasko satın alma kararları ile ilgili bir araştırma yaptı. 25 yaş üstü 500 araç sahibi ile 5 büyük ilde (İstanbul, İzmir, Ankara, Adana ve Samsun) yüz yüze görüşme tekniği ile hazırlanan çalışma, sektörün öncü firmalarından GFK ile birlikte yapıldı. Araştırma sonuçları oldukça çarpıcı. 

Kasko Seçiminde Markanın Etkisi İlk Sırada
Katılımcılar, kasko seçiminde marka bilinirliği ve markaya olan güvenin en temel kriter olduğunu belirtti. Araştırmada bu oran %31 olarak ölçümlenirken; ürün fiyatlaması, süresi ve teminat kapsamı gibi kriterlerin önüne geçti. 



Satış Kanalı , Fiyatlama ve Diğer Faktörler
Yaygın satış kanalı ve kolay ulaşılabilir olmak en temel seçim kriterlerinden birisi olarak öne çıkıyor. Acente yaygınlığı ve hizmet kalitesi, dijital satış ve hizmet kanallarının yaygınlaşması bu konudaki beklentileri daha da yukarıya taşımış durumda. Katılımcılara göre satış kanalı ve kalitesi “marka” faktörünün ardından %17 ile ikinci sırada yer aldı. Bir diğer önemli etken de fiyatlama olarak ölçümlendi. Kasko fiyatları ve sigorta şirketlerinin yaptığı promosyonlar %16 ile temel tercih nedenleri arasında yer aldı.

İstediği Teminatı Seçebilme Özgürlüğü
Katılımcılar kasko satın alırken özgürlük istediğini belirti. Dilediği teminatı seçebilme ve kendi ihtiyacına uygun kasko ürününü satın alabilme özgürlüğü %14 ile ön plana çıkan kriterlerden bir tanesi oldu.

www.sigortagundem.com/foto-galeri/nelere-dikkat-ediyoruz-galeri/1205765/5#ixzz4kx0RpOWH



12 Haziran 2017

SEYAHAT SAĞLIK SİGORTASI


Seyahat ya da tatil, her geçen gün gündemimizde daha çok yer tutan kavramlar. Bundan 50 yıl önce, tatil ülkemizde çok az kişinin bildiği bir şeydi. Tatil için ciddi bütçeler gerekiyordu ve bunu ayırmak, çoğumuz için çok zordu. Tatil cenneti Bodrum bile 1970’lere kadar tanınmıyordu. Seyahate çıktığımız zaman ise tren ya da otobüs kullanıyorduk. Uçağı ancak uzaktan seyredebiliyorduk.

Günümüzde ise seyahat etmek, tatile çıkmak, ciddi bir ihtiyaç haline geldi. Rutinden sıyrılıp iş stresinden uzaklaşmak için önce yurtiçi tatiller, sonrasında ise yurtdışı tatiller özellikle çalışan kesimler için vazgeçilmez oldu. Hatta, henüz çalışıp para kazanmaya başlamayan öğrenciler bile harçlıklarını biriktirip seyahate çıkabilmek için fırsat kolluyor. Uçak biletlerinin otobüs bilet fiyatlarıyla yarışabilir duruma geldiği günümüzde, uçağa binip bilmediğimiz yerleri görmek en çekici etkinlik haline geldi.

Geldi ama bununla birlikte bazı riskler de ortaya çıktı. Özellikle yurtdışı seyahatlerinde hastalanmamız ya da kaza geçirmemiz ciddi bir sorun oluşturuyordu. Çünkü oralarda herhangi bir sağlık güvencemiz yoktu ve başımıza bir sağlık sorunu geldiğinde önümüze ödemekte zorlanacağımız büyüklükte faturalar çıkabiliyordu. Bundan dolayı vize işlemlerinde seyahat sigortası zorunlu tutuldu. Böylece son 10 yılda seyahat sigortasında gözle görülür bir artış yaşandı. Ancak seyahat sigortası, sadece vize alınırken zorunlu tutulması gereken bir sigorta değil, bizi gerçekten ciddi bir güvence altına alan bir ürün. Bu yüzden vize aldıktan sonra yurtdışına çıkarken, hatta yurtiçi seyahatlerimizde de verdiği farklı teminatlara başvurmamız gereken, önemli bir teminat.

SEYAHAT SAYISI AZALDI AMA HARCAMALAR ARTTI
Geçtiğimiz aylarda döviz kurlarında yaşanan artış seyahatleri bir miktar azaltmış olsa da yurtiçi ve yurtdışı seyahatler Türk insanının hayatında da önemli bir yer kaplamaya devam ediyor.  Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2016 yılı “Hanehalkı Yurtiçi Turizm Araştırması” yurtiçinde geçen yıl seyahat harcamalarının, önceki yıla göre yüzde 15 civarında artarak 28 milyar liraya yükseldiğini gösteriyor. Ancak, yine araştırmaya göre yapılan seyahatlerin sayısı düşüş gösteriyor. Toplam seyahat sayısı, bir önceki yıla göre yüzde 3,9 azalarak 68 milyon 450 bin seviyesinde gerçekleşti. Seyahat talebinin artması ya da azalması da neredeyse doğrudan olarak seyahat sigortalarını ve dolayısıyla sigorta sektörünü de bağlıyor.

BİLİNÇ ARTTIKÇA SEYAHAT SİGORTASI BÜYÜYECEK
Pazarı büyütmek her ne kadar turizmin gelişimine bağlı gibi gözükse de seyahat sigortası hakkındaki bilincin artırılması ya da internet üzerinden seyahat sigortası satışının yaygınlaşmasının sektörü büyütebileceği öngörülüyor. Konuyu sektörün seyahat konusunda iddialı şirketlerine sorduk.

Umut Deniz Elçi
umut@sigortacigazetesi.com.tr



Generali Sigorta Oto Sigortaları Direktörü Pınar Doğru: Seyahat sigortasında bilinç artırılmalı

“Sigortalıları bilinçlendirmek ve ürünün kapsamını poliçe satış aşamasında müşterilere anlatmak sigortacıların önemli görevleri arasında yer alıyor. Tüm sigorta ürünlerinde olduğu gibi sigortalıların satın aldıkları poliçe şartlarını iyi okumaları ve gerekli durumlarda poliçeden nasıl faydalanabileceklerini bilmeleri kendileri açısından önem taşıyor.”

Seyahat sigortası ürünlerini vize amacıyla sağlanan bir belge olması dışında, acil durumlarda ortaya çıkan ihtiyaçlara cevap veren bir sigorta türü olarak yapılandırmak gerektiğini ifade eden Generali Sigorta Oto Sigortaları Direktörü Pınar Doğru, şu görüşleri aktardı: “Seyahat sigortaları çok geniş kapsamlı olmasına rağmen primleri oldukça düşük poliçelerdir.  Sigortalıları bilinçlendirmek ve ürünün kapsamını poliçe satış aşamasında müşterilere anlatmak sigortacıların önemli görevleri arasında yer alıyor. Tüm sigorta ürünlerinde olduğu gibi sigortalıların satın aldıkları poliçe şartlarını iyi okumaları ve gerekli durumlarda poliçeden nasıl faydalanabileceklerini bilmeleri kendileri açısından önem taşıyor.”

Yurtdışında vatandaşların yaşadığı olumsuz olaylarda kendi başlarına hareket etmeden poliçede yer alan telefon numarasını aramaları ve sigorta şirketinin yönlendirmesi durumunda aksiyon almalarının önemine değinen Doğru, “Aksi durumda poliçede teminat olsa dahi ilk anda sigorta şirketinin aranmaması nedeniyle bazı teminatlar kapsam dışında kalabiliyor. Bu tarz durumları önlemek adına sigortalılar muhakkak acenteleri aracılığıyla sahip oldukları poliçeleri ve şartlarını muhakkak teslim almalı; anlamadıkları konularda sigorta şirketine başvurmalılar” diye konuştu.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan verilere göre; 2016 yılında yurtdışına çıkan Türk vatandaşlarının sayısının 2015 yılına paralel olarak 13 milyon 505 bin kişiye ulaştığı bilgisini veren Doğru, konuyla ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:

%50’Sİ 1-7 GÜNÜ KAPSIYOR

“Vize zorunluluğu nedeniyle seyahat sigortaları da bir zorunluluk haline geldi. Bu zorunluluk, sektörde prim ve poliçe adetlerinde de artışı beraberinde getirdi. Seyahat sigortaları prim üretimi 2015 yılına göre 2016 yılında %23 büyüme sağladı. Seyahat sigortası yaptıranların sayısı ise 2015 yılı ile paralel seyrediyor. Seyahat sigortalarındaki artış yurtdışına çıkan kişi sayısına bağlı olarak artabilen bir yapıdadır. Bu alanda hazırlanan poliçe adetlerinin %54’ü “1 ila 7 gün” arasını kapsamaktadır. Çalışma koşulları, izin süreleri dikkate alındığında bu sürelerin turizm sektörüne paralel olduğu gözlemleniyor.”

Doğru, seyahat sigortasının hem yurtiçi hem de vize olmadan giriş yapılan ülkelerde zorunluluk haline getirilmesi gerektiğini de dile getirdi: “Türkiye’de paket turlar kapsamında yapılan seyahatlerde, seyahat acenteleri kendilerini de korumak adına bu tür sigortaları şart koşabiliyorlar. Seyahat sağlık sigortası; ulaşım araçlarından herhangi birisini kullanarak yurt içine veya yurt dışına seyahat edenleri, seyahatleri esnasında karşılaşabilecekleri sağlık risklerine karşı koruyan bir özel sigorta türüdür. Seyahat sırasında poliçenin geçerlilik tarihleri arasında meydana gelen bir kaza veya önceden mevcut bir duruma bağlı olmayan hastalık hali sonucunda sigortalıya, poliçede belirtilen teminatları sağlıyor. Sigortanın süresi yurt dışına yapılan seyahatler için pasaportla ülkemiz sınırlarından çıkıldığı tespit edildiği an başlıyor; yine pasaportla ülkemiz sınırlarına girildiği tespit edildiği anda da sona eriyor.”

3 FARKLI ÜRÜN

Yurtiçi Seyahat Sigortası, Schengen ülkelerini kapsayan Seyahat Sigortası ve tüm dünyayı kapsayan olmak üzere 3 farklı seyahat sigorta ürünlerinin olduğunu söyleyen Doğru, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Ürünlerimizin kapsamında yer alan teminatlar; Tıbbi tedavi teminatı, tıbbi nakil teminatı, cenaze nakli, refakatçi nakli, refakatçinin yakınının konaklama giderleri, kişisel eşyaların ikamesi, gerekli ilaçların sevki, refakat edilemeyen çocukların geri dönüşü, hastaneden taburcu oluşu takiben otelde konaklama, tedavi sonrası ikametgâha dönüşün sağlanması,  sigortalının vefatı halinde aile fertlerinin dönüşü, sigortalının yakınının sağlık durumunun izlenmesi, ülkeye öngörülmeyen dönüş (birinci derece akrabasının vefatı durumunda), acil mesajların iletilmesi, idari asistans,  bagaj kaybı veya hasarı, kayıp bagajın bulunup ulaştırılması, hukuki yardım, kefalet için avans ödemesi şeklindedir.”

12 Haziran 2017
http://www.sigortacigazetesi.com.tr/yaz-geldi-seyahat-sezonu-acildi/

ANADOLU SİGORTA & YEŞİL KART POLİÇESİ

Trafik sigortası ile Türkiye sınırları içerisinde aracınızla kazaya neden olmanız durumunda 3.şahıslara verilen maddi ve bedeni zararlar tem...