EĞİTİME 100 TL HARCAR MISINIZ?

Birant YILDIZ-Milliyet

İlk ve orta öğretimde okuyan öğrencilerin bir kısmı bayram öncesi okula başladı, bir kısmı da bayram sonrası ders başı yapıyor. Okullar başlarken ihtiyaç listeleri yapılıyor ve okul için gerekli araç ve gereçler temin edilmeye çalışılıyor. Peki bu ihtiyaç listesi içinde sigortanın ne kadar yeri var?
Öncelikle ilk ve orta öğretim kurumlarını ele alalım… Bu kategoride 1.2 milyon öğrenci özel okullarda okuyor.
Bu okulların fiyatları İstanbul’da genelde yıllık 20 bin liranın üzerinde ama 20 bin liranın altında okul da yok değil. Anadolu’da ise 10 bin lira civarına özel okul bulunabiliyor.
Fiyatlar yabancı kolejlerde 70 bin liraya kadar çıkıyor. Yabancı kolejlerin hem giriş puanı, hem fiyatı yüksek.
Özel okullarda öğrenciler tamamen ailelerinin desteğiyle okuyor. Beklenmedik bir şekilde bu destek kaybolsa eğitim hayatı riske giriyor. Sigorta da bu yüzden var: Beklenmedik durumlar için.
YAŞLA RİSK ARTIYOR
Bir de üniversite hayatı var tabii… 7 milyondan fazla üniversite öğrencisinin 500 bini özel üniversitelerde öğrenim görüyor. Eğitim sigortası, bu kesim için daha fazla önem taşıyor. Çünkü, eğitim ücretlerini karşılayan ebeveynlerinin vefat veya maluliyeti halinde, eğitim ücretini karşılayacak başka biri çıkmazsa, öğrencinin özel eğitim kuruntunda okuması pek mümkün görünmüyor, ilk ya da orta öğretim olsa özelden devlete geçmesi söz konusu olabilir üniversitede öyle bir geçiş de mümkün değil.
Çünkü, özel ya da devlet, üniversitede okumak için mutlaka sınava girip bir yeri kazanmak gerekiyor. Yani, özel üniversitede okuyan bir öğrenci, kayıt parasını ödeyemediği için okuldan ayrılırsa eğitim hayatı kesintiye uğramış oluyor. Üniversiteye devam etmesi için tekrar sınava girip bir devlet üniversitesi kazanması gerekiyor.
Üniversitede okuyanlar için sigortanın bir de şu açıdan önemi var: Üniversitede okuyan öğrencinin ailesinin yaşı, ilköğretimde okuyan öğrenci velisine göre artık daha yüksek oluyor ve riziko artıyor. Yani, üniversitede okuyan bir öğrenci için eğitim sigortası büyük önem taşıyor.

TRAFİKTEN UCUZ
İlkokul, lise ya da üniversite… Eğitimin her döneminde sigorta çok önemli. Sigorta deyince akla hep trafik sigortası geliyor. Ama risk hayatın her alanında var.
Eğitim sigortası fiyatlarını da araştırdım ve aldığım bilgilere göre, trafik sigortası primlerinden daha düşük fiyatlarla bu güvenceye sahip olunabildiğini söyleyebilirim. Prim; teminata, sigorta süresine ve sigortalının yaşına göre değişiyor. Örneğin,
35 yaşındaki bir veli, 8 yıl boyunca her yıl 10 bin liradan, toplamda 80 bin liralık teminata yılda 100 lira civarı prim ödeyerek sahip olabiliyor. Ayrıca yıl ilerledikçe primi azalan sigorta ürünleri de mevcut.
Çocuk bir ailenin en önemli değeri.
Araba, ev, işyeri nasıl sigortalanıyorsa, çocukların geleceği için de eğitim hayatları sigorta teminatı altına alınmalı.
5 Eylül 2017
http://www.sigortacigazetesi.com.tr/egitime-100-lira-harcar-misiniz/

Yorumlar