ALLIANZ & KASKO ÖZEL ŞARTLARI - İKAME ARAÇ KLOZU

İkame Araç Hizmeti:

Hususi ve Kamyonet kullanım tarzı için geçerlidir. Poliçesinde ikame araç hizmeti hariç olarak yardım hizmet primi ödemiş olan sigortalılar, bu hizmetten yararlanamayacaklardır.

Teminat Tanımı:
Poliçe geçerlilik süresince gerçekleşen bir kaza sonucu sigortalı araçta meydana gelen hasar durumunda, kasko poliçesi kapsamında ve aşağıdaki koşullarda ikame kiralık araç verilir. Pert hasarlar (hırsızlık sonucu oluşan pert hasarlar dahil), kısmi hırsızlık hasarları ile çalındıktan sonra hasarlı bulunan kısmi / tam hasarlı araçlar için ikame araç teminatı kapsam dahilindedir.
Söz konusu hizmet, aracın Allianz tarafından pert olarak değerlendirilme süreci tamamlanmadan önce de sağlanabilecektir.
• Aynı yardım olayı için seyahate devam amacıyla kiralık araç veya ikame kiralık araç maddelerindeki hizmetlerden biri verilecektir.

KOŞULLAR
1. İkame kiralık araç hizmeti, kaza sonucu meydana gelen hasarlar için eksper ve/veya Allianz Yetkilisi onayı ile sigortalı aracın serviste onarım süresinin 24 saati aştığı durumlarda verilecektir. Tek başına cam, lastik, ayna, radyo-teyp hasarları ve Allianz Mini Onarım Hizmeti kapsamındaki hasarlar için ikame araç hizmeti verilmez.
*Yukarıda bahsedilen hasarlarla beraber oluşan kaporta hasarlarında eksper onayıyla ikame araç hakkı tanınır.

2. Hizmetin Süresi ve Bitişi: İkame araç süresi, eksper tayin edilmiş hasar dosyaları için eksper tarafından tespit edilen onarım süresi, faturalı dosyalar için ise Allianz Sigorta hasar yetkilisi tarafından tespit edilen onarım süresi ile sınırlıdır. İkame aracın bu şartlara göre oluşan teslim gününde, teminatın başladığı gün aracın teslim alındığı saatte iade edilmesi gerekmektedir. Bu sürenin limitini aştığı takdirde, limit üstü bedel sigortalı araç sahibinden direkt tahsil edilecektir.

3. Allianz Tüm Oto Genişletilmiş Hususi Kasko, poliçelerinde Standart, Orta Sınıf ve Üst - Orta Sınıf Kiralık Araç Hizmeti olarak tanımlanacak olan opsiyonlardan, sigortalının poliçesinde seçmiş olduğu opsiyona göre; opsiyon tanımında belirtilen segmentlerde ikame kiralık araç sağlanacaktır. İkame Kiralık Araç opsiyonları ve araç segmentleri aşağıda belirtilmiştir:

STANDART KİRALIK ARAÇ HİZMETİ:
“Standart” opsiyonlu hizmette; Hyundai 120 ve aynı sınıf diğer araçlardan tedarikçinin elinde mevcut olanı sağlanır.

ORTA SINIF KİRALIK ARAÇ HİZMETİ:
“Orta Sınıf” opsiyonlu hizmette; Toyota Corolla, Opel Astra, Ford Focus, Fiat Linea ve aynı sınıf diğer araçlardan tedarikçinin elinde mevcut olanı sağlanır.

ÜST SINIF KİRALIK ARAÇ HİZMETİ:
“Üst Sınıf” opsiyonlu hizmette; Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Volkswagen Jetta ve aynı sınıf diğer araçlardan tedarikçinin elinde mevcut olanı sağlanır.

Allianz Tüm Oto Genişletilmiş Hususi Kasko Poliçelerinde ikame araç bir yıllık poliçe vadesi süresince sigortalı aracın poliçesinde belirtilen aşağıdaki gün opsiyonlarıyla sağlanacaktır.
*Poliçede 3 gün x 2 ikame araç hizmeti opsiyonu olan sigortalı araçlar için yılda azami 2 (iki) kez olay başına en fazla 3 (üç) gün ve yıllık 6 (altı) gün olmak üzere sağlanır.
*Poliçede 7 gün x 2 ikame araç hizmeti opsiyonu olan sigortalı araçlar için yılda azami 2 (iki) kez olay başına en fazla 7 (yedi) gün ve yıllık 14 (on dört) gün olmak üzere sağlanır.
*Poliçede 15 gün x 2 ikame araç hizmeti opsiyonu olan sigortalı araçlar için yılda azami 2 (iki) kez olay başına en fazla 15 (on beş) gün ve yıllık 30 (otuz) gün olmak üzere sağlanır.

*Poliçede belirtilen ikame araç gün sayısı bölünemez. Poliçe de belirtildiği şekilde tek seferde kullanılmalıdır.

4. Hizmet sağlayıcı şirket tarafından bölgedeki anlaşmalı mevcut kiralık araç sağlayıcı firmaların araç temin edebildiği ölçüde hizmetin verilmesi ve ikame araç organizasyonu gerçekleştirilir. Sigortalının bu hizmet kapsamında şirkete müracaatı sonrasında şirketin ikame araç temin edemediği durumlarda müşteri kendi imkanlarıyla araç temin edebiliyorsa, orijinal fatura karşılığında bu teminatın şartları kapsamında, hak edilen süreyle sınırlı olmak üzere günlük maksimum 110 TL’ye (KDV ve sigorta primleri dahil) kadar geri ödeme taleplerini karşılayacaktır.



5. Engellilere ikame araç verilememesi durumunda hizmete karşılık gelen ikame araç gün sayısı x 110 TL‘ye (KDV dahil) kadar geri ödeme taleplerini Allianz Yardım Hizmeti karşılayacaktır.

6. İkame araç, hasarlı aracın tamir gördüğü servisin veya sigortalının ikamet adresinin bulunduğu il sınırları içerisinde olmak kaydıyla sigortalının istediği adrese teslim edilir / aynı adresten teslim alınır. Allianz Yardım Hizmeti ikame aracın il sınırları dışında bir adrese teslim edilmesi ve/veya alınması durumunda oluşacak maliyetlerden sorumlu olmayacaktır.

7. İkame araç tesliminde sigortalıdan kredi kartı bilgisi talep edilir. Araç kiralama şirketlerinin uyguladıkları uluslararası kurallar gereğince araç kiralayan müşteriye aracın sağlanma amacı ve ücretinin kimin ödeyeceğine bakılmaksızın, kiralama sözleşmelerinde teminat içerisine alınmamış masraflar için bir kredi kartı slip’i veya mail order formu imzalatılacaktır. Kredi kartı slip’i veya mail order formu kiralık araç şirketi tarafından aşağıdaki durumlarda kullanılabilecektir; (slip aracın iadesi sırasında rent a car firması tarafından müşteriye iade edilmektedir).
• Trafik cezaları
• Yakıtın eksik teslim edilmesi
Kasko poliçesi kapsamı dışında araca verilebilecek zararlar
• Kiralayanın kusurlu hareketlerinden dolayı kiralık aracın kullanılmamasından doğan ticari kayıplar

8. İkame kiralık araç hizmeti, hasarın gerçekleştiği yerin daimi ikametgaha uzaklığına bakılmaksızın Türkiye içerisinde sağlanır.

9. İkame aracın teslimi, gerçek kişilerde "sigortalıya" ya da "sigortanın imzalı beyanı ile belirttiği kişiye", tüzel kişiliklerde imzalı kaşeli olarak şirket yetkilisinin belirttiği kişiye yapılır.

İSTİSNALAR
1. Allianz Sigorta Poliçesi’nin kapsamadığı hasarlar kapsam dışıdır. Eksper raporu sonucunda, hasarın kapsam dışında olduğu ikame aracın kiralanması gerçekleştikten sonra ortaya çıkar ise kiralama ücreti sigortalıdan tahsil edilecektir.
2. İlgili kazaya bağlı olmayan estetik onarımlar, periyodik bakımlar için geçen süreler, cam, lastik, ayna ve radyoteyp hasarları ile Allianz mini onarım kapsamına giren (kaporta ve tampon üzerindeki basit çizikler / göçükler gibi) hasarlar teminat dışıdır.
3. Aracın kaza, hırsızlık / çalınma, pert hasarlar dışında herhangi bir neden ile hareketsiz kalması teminat dışıdır.
4. Otoban, köprü geçiş ücretleri, trafik cezası ve benzin kapsam dışındadır ve bu tür masraflar sigortalı tarafından karşılanır.
5. Allianz Sigorta Kasko Yardım Poliçesi’ne ait genel istisnalar ikame kiralık araç teminatı için de geçerli olacaktır.
6. İkame Araç Teminatı tam ve kısmi hasarlar için geçerlidir. (Pert, tam veya kısmi hırsızlık / çalınma hasarları ile çalındıktan sonra hasarlı bulunan kısmi hasarlı araçlar için de ikame araç teminatı kapsam dahilindedir.)
7. Eksper tarafından ve/veya Allianz Hasar Yetkilisi tarafından tespit edilen ve Allianz Yardım Hizmeti’ne iletilen araç hasar onarım süresinde, servis işlem ve parçayı temin etme sürecinden kaynaklı olarak yaşanacak gecikmeler nedeniyle ikame araç gün sayısında daha sonra oluşabilecek süre uzatma talepleri kabul edilmeyecektir.

Yorumlar