KASKO TERCİHLERİ

Kasko satın alırken nelere dikkat ediyoruz ?

Kasko alırken markaya, satış kanalının yaygın olmasına ve fiyatına bakıyoruz.
Unico Sigorta, tüketicilerin kasko satın alma kararları ile ilgili bir araştırma yaptı. 25 yaş üstü 500 araç sahibi ile 5 büyük ilde (İstanbul, İzmir, Ankara, Adana ve Samsun) yüz yüze görüşme tekniği ile hazırlanan çalışma, sektörün öncü firmalarından GFK ile birlikte yapıldı. Araştırma sonuçları oldukça çarpıcı. 

Kasko Seçiminde Markanın Etkisi İlk Sırada
Katılımcılar, kasko seçiminde marka bilinirliği ve markaya olan güvenin en temel kriter olduğunu belirtti. Araştırmada bu oran %31 olarak ölçümlenirken; ürün fiyatlaması, süresi ve teminat kapsamı gibi kriterlerin önüne geçti. 



Satış Kanalı , Fiyatlama ve Diğer Faktörler
Yaygın satış kanalı ve kolay ulaşılabilir olmak en temel seçim kriterlerinden birisi olarak öne çıkıyor. Acente yaygınlığı ve hizmet kalitesi, dijital satış ve hizmet kanallarının yaygınlaşması bu konudaki beklentileri daha da yukarıya taşımış durumda. Katılımcılara göre satış kanalı ve kalitesi “marka” faktörünün ardından %17 ile ikinci sırada yer aldı. Bir diğer önemli etken de fiyatlama olarak ölçümlendi. Kasko fiyatları ve sigorta şirketlerinin yaptığı promosyonlar %16 ile temel tercih nedenleri arasında yer aldı.

İstediği Teminatı Seçebilme Özgürlüğü
Katılımcılar kasko satın alırken özgürlük istediğini belirti. Dilediği teminatı seçebilme ve kendi ihtiyacına uygun kasko ürününü satın alabilme özgürlüğü %14 ile ön plana çıkan kriterlerden bir tanesi oldu.

www.sigortagundem.com/foto-galeri/nelere-dikkat-ediyoruz-galeri/1205765/5#ixzz4kx0RpOWH



Yorumlar