19 Ocak 2017

SÜRÜCÜLERİN DÜŞMANI CEP TELEFONLARI

Allianz’ın yaptığı araştırma; sayısı giderek artan trafik kazaları ile modern teknoloji cihazları arasındaki ilişkiyi inceledi. Modern teknolojinin sürücülerin dikkatini dağıttığı ve ölümlere neden olduğunu belirten araştırmada her iki araç sürücüsünden birinin, trafikte cep telefonu kullanma yasağını ihlal ettiği ortaya çıktı. Cep telefonları ve navigasyon sistemlerinin neden olduğu dikkatsizlik, alkolden daha büyük bir tehlike olarak algılanıyor.
Allianz Teknoloji Merkezi (AZT) tarafından Almanya, Avusturya ve İsviçre’de  yapılan “yol güvenliği araştırması” sayısı artan trafik kazalarıyla araçlarda kullanılan bilgi, iletişim ve eğlence teknolojileri arasındaki ilişkiyi inceledi. Institute for Applied Psychology ve Makam Market Research işbirliğiyle, 1600 şoförle görüşülerek yapılan araştırmada, sürücülerin trafikteyken teknik cihazlara odaklanmaları nedeniyle kaza riskinin önemli ölçüde arttığı kanıtlandı. Son üç yılda kaza yapan sürücülerin yüzde 60’ının, kaza sırasında cep telefonlarını kullandıkları tespit edildi. Kaza yapmayan sürücülerde ise cep telefonu kullanma oranının yüzde 37 olduğu açıklandı. 
Dikkat dağılması alkolden bile büyük tehdit!
Araştırmayı yorumlayan Allianz Türkiye Operasyonlar Genel Müdür Yardımcısı Tolga Gürkan: “Rapor her 10 ölümlü kazadan birinin, sürüşle ilgili olmayan aktivitelerden kaynaklandığını gösteriyor. Almanya’da geçtiğimiz yıl yaklaşık 3.500 kişi trafik kazalarında hayatını kaybetti. Araştırmaya göre bu ölümlerin 256’sında, taraflardan birinin alkolün etkisinde olması başlıca sebep. Ancak, yaklaşık 350 kişinin ise dikkat dağınıklığı nedeniyle meydana gelen kazalarda hayatını kaybettiği  görülüyor. Geçmişte, alkolün etkisinde araç kullanmak hafif bir suç olarak kabul edilmekteydi. Bu durum artık günümüzde Türkiye dahil pek çok ülkede kabul görmüyor. Araç kullanırken cep telefonu kullanılmasına karşın da, tüm dünyada bu tutumun geliştirilmesi gerekiyor. Bu çalışma, sürüş sırasında cep telefonu kullanmanın ölümlere yol açtığını ortaya koyuyor. Yarıyıl tatili öncesi, özellikle de uzun yola gidecek sürücülerimize,  yolculuk sırasında dikkat dağıtacak tüm teknolojik cihazlardan uzak durmalarını tavsiye ediyoruz” dedi. 
Sürücülerin yarısı araba kullanırken telefon kullanıyor
Allianz tarafından yapılan çalışmaya göre, sürücülerin yüzde 46’sı, yani yaklaşık her iki sürücüden biri cep telefonu kullanmama kuralını ihlal ediyor. Sürücülerin yüzde 74’ü ise araca entegre teknik cihazların dikkatlerini dağıttığını belirtiyor. Sürücülerin yüzde 39’u navigasyon sistemini, yüzde 58’i ise ön paneldeki menü aracılığıyla radyo sistemini kullanıyor. Sürücülerin yüzde 15’i trafikteyken SMS yazıyor ve yüzde 24’ü akıllı telefonlarını kullanarak mesajlarını okuyor. 24 yaş altı katılımcılar arasında bu oranın çok daha yüksek olduğu görülüyor. Bu yaş grubundaki katılımcıların yüzde 23’ü araba kullanırken mesaj yazıyor ve yüzde 27’si mesajlarını okuyor. Tüm yaş gruplarındaki katılımcıların yüzde 29’u ise kimin kendilerine mesaj veya çağrı gönderdiğini görmek için cep telefonlarını kontrol ettiğini belirtiyor. 
Yolcuların telefon konuşmaları da sürücülerin dikkatini dağıtıyor
Araştırma, sürücülerin yüzde 52’sinin dikkatinin yolcuların yaptığı telefon konuşmaları nedeniyle dağıldığını da ortaya koyuyor. AZT, bir süredir resmi kaza istatistiklerinde sürücünün dikkat dağınıklığının kaza sebeplerine dâhil edilmesi ve Alman Yol Trafik Kanunlarının iletişim teknolojilerindeki bu son gelişmeleri yansıtacak şekilde düzenlenmesi için çağrı yapıyor. Bu nedenle Allianz, Alman hükümetinin tablet gibi mobil cihazları, elde tutma yasağına dâhil etme niyetini memnuniyetle karşılıyor. Ayrıca Allianz yol güvenliği uzmanları, bu kanunun yenilenmesi sürecinde, sürücülerin araçta film izlemeleri gibi dikkat dağıtan birtakım uygulamaların özellikle yasaklanmasını tavsiye ediyor.
Allianz çağrıda bulunuyor:
Navigasyon sistemine varış noktasını girmek ya da ön panelden internete erişmek gibi güvenlik üzerinde kritik bir etkisi olan ancak sürüşle ilgili olmayan işlevler, araba seyir hâlindeyken sürücü tarafından kullanılamayacak şekilde devre dışı bırakılmalı.
Farklı taşıt türlerindeki mobil ve entegre aygıtlar ile uygulamaların ergonomik tasarımı birbirine uyumlu hâle getirilmeli ve basitleştirilmeli.
Acil durum fren destek sistemleri tüm yeni araçlara entegre edilmeli. AZT’nin araştırması; tüm taşıtlar uygun şekilde donatıldığında, önden çarpışmalı kazaların üçte birinden fazlasının önlenebilir ve etkilerinin azaltılabilir olduğunu gösteriyor.
www.sigortamedya.com.tr/allianz-arastirdi-suruculerin-dusmani-cep-telefonlari/

TRAFİK SİGORTALARINA DEV HİZMET

TOBB Sigorta Acenteleri İcra Komitesi’nin Assist Line ile geliştirdiği proje kapsamında, acenteden trafik sigortası alanlar, ‘Acente Asist AA+’ ile yolda kalmayacak

TOBB Sigorta Acenteleri İcra Komitesi (SAİK) hem sigortalıya, hem acenteye kazandıracak bir projeye imza attı. Asistans Şirketleri Derneği’ne üye tek yerli şirket Assist Line’ın hizmet verdiği bu proje, 18 Ocak Çarşamba günü İstanbul Taksim’deki Grand Hyatt Otel’de gerçekleştirilen basın toplantısıyla duyuruldu.
Toplantıda TOBB SAİK Başkanı Hüseyin Kasap, Assist Line Yönetim Kurulu Başkanı Metin Öztürk ve Assist Line Genel Müdür Vekili Serdar Tufan ürünü acentelere ve basına tanıttı.
Yapılan işbirliği kapsamında, acenteden trafik sigortası poliçesi alanlara 59 TL’ye yol yardımından, ev yardıma birçok hizmet sunuluyor. ‘Acente Asist AA+’ trafik yardım, konut yardım, sağlıkta avantajlar, hukuksal danışma, acil yardım ve tıbbi danışma gibi Assist Line tarafından sağlanan pek çok hizmeti kapsıyor.

TRAFİK YARDIM
Trafik yardım kapsamında; kaza halinde aracın çekilmesi, aracın vinç ile kurtarılması, aracın kullanılamayışı nedeniyle konaklama, daimi ikametgâha geri dönüş veya yolculuğa devam seyahati, aracın emanet ve muhafazası gibi hizmetler sunuluyor. Ayrıca, yaralanma veya hastalık durumunda nakil, taburcu olduktan sonra daimi ikametgâha dönüş, yapılacak tedavi nedeniyle aile üyelerinden birinin seyahati ve konaklaması ile acil mesajların iletilmesi gibi ek ferdi hizmetler de bulunuyor.

KONUT YARDIM
Konut yardım ise tesisat, elektrik, cam ve anahtar işlerini, konutta yangın veya dahili su basması sonucunda ikamet etmeyi engelleyecek düzeyde hasar meydana gelmesi durumunda doktor veya ambulans gönderilmesini, uzman hemşire veya refakatçi sağlanmasını, otel hizmetini, güvenlik şirketi teminini belirli limitlerle ücretsiz olarak,
Profesyonel ev hizmetlerini, bilgi ve organizasyonu sınırsız bilgilendirme şeklinde vermektedir.

SAĞLIKTA AVANTAJLAR
Türkiye genelinde 2500’den fazla kurumda geçerli olan sağlıkta avantajlar paketiyle özel hastaneler, poliklinikler, tanı merkezleri, doktor muayenehaneleri, görüntüleme merkezleri, laboratuvarlar, fizik tedavi ve rehabilitasyon merkezleri, eczaneler ve optikleri kapsayan geniş anlaşmalı sağlık kuruluşları ağında özel avantajlar sunuluyor. Anlaşmalı sağlık kurumlarında %5 - %40 arasında değişen, eczanelerde ilaçta ortalama %3.5, kozmetik ürünlerinde %10 oranında indirim avantajıyla hizmet sağlanabiliyor.
Bu hizmetlerden yararlanmak için (0212) 334 2020 nolu telefon aranarak gitmek istediği sağlık kuruluşundan randevu alınması gerekiyor.

ACİL TIBBİ YARDIM VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
Acil Tıbbi Yardım kapsamında 32 acil durum parametresi dahilinde belirli limitlerde ambulans hizmeti ücretsiz olarak veriliyor.
Tıbbi danışma çerçevesinde sigortalıya acil tıbbi danışma desteği sağlanıyor. Bunun yanı sıra, acil olan veya olmayan her türlü sağlık problemiyle ilgili olarak sigortalının veya birlikte ikamet ettiği yakınının karşılaştığı sağlık problemi konusunda bilgi veriliyor. Doktor, uzman doktor, diş hekimi, hastane, teşhis merkezleri, eczane ve nöbetçi eczane isimleri, adresleri ve telefon numaraları bildiriliyor.
Hukuksal danışma hizmeti kapsamındaysa sigortalının Assist Line acil yardım hattını araması ve hukuki işlemler hakkında bilgi almak maksadıyla talepte bulunması halinde, Assist Line; uzman avukat ile sigortalı arasında konferans görüştürme yapıyor ve gerekli bilgilendirmeye aracı oluyor. Ancak bu hizmet yalnızca “Danışma” ve “Bilgilendirme” amacıyla veriliyor.

7/24 HİZMET
Bu proje kapsamında Assist Line yeni bir yazılım geliştirdi. Yazılım üzerinden acenteler kendilerine verilen şifreyle sisteme girip gerekli bilgileri doldurduğu ve müşteri online Sanal POS cihazı üzerinden ödeme yaptığı anda bu ek hizmetlere hak kazanıyor ve kendilerine hizmet paketiyle ilgili belge veriliyor. Ürün, satıldığı andan itibaren 1 yıl süreyle geçerli oluyor. ‘Acente Asist AA+’ müşterileri, (0212) 334 2020 numaralı telefonu arayarak günün her saati 7/24 bu hizmetlerden faydalanabiliyorlar.




16 Ocak 2017

KASKOYA ZAM...

Sigorta Bilgi Merkezi rakamlarına göre trafik sigortasına kasım ayından bu yana yüzde 10 zam yapıldı. Ortalama fiyatlar 597 liradan 660 liraya çıktı..


Döviz kurlarındaki artış sigortayı da olumsuz etkiliyor. Nisan ayından bu yana yüzde 32 artan dolar kuru sigortayı özellikle yedek parça fiyatları vasıtasıyla etkiliyor. Hasar alan otomobillerin hasar maliyetleri artınca bu sigortacıların maliyetlerine yansıyor. Kurdaki artış ile özellikle de kasko sigortasında önemli fiyat tırmanışları olması bekleniyor.

Daha şimdiden yüzde 5 civarında bir yükseliş ile karşı karşıya kalan araç sahiplerini önümüzdeki günlerde yüzde 15 ile 30 arasında bir ek fatura bekliyor. Sigorta fiyatlarının her yıl enflasyon oranı olan yüzde 10’lar civarında arttığını hatırlatan Unico Sigorta Genel Müdürü Cenk Tabakoğlu, “Şimdi dövizdeki yükselişle yüzde 30’a kadar prim artışı bekliyorum.

Ancak rekabetten dolayı ve trafik fiyatlarının artmış olması nedeniyle vatandaşlar her iki sigortayı yaptırmakta zorlanıyorlar ve şirketler de fiyat geçişi yapamıyorlar. Bu nedenle artış sınırlanabilir. Ancak her koşulda kasko sigortasına minimum yüzde 15 etki yapabilir. Trafik sigortasında ise asıl dinamik bedeni hasar. Geçen yıl da fiyatlar arttığı için trafikte bir artış beklemiyorum. Ancak bu durum trafikte fiyatların düşmesini yavaşlatır” dedi.

2 MİLYAR LİRA ZARARI OLACAK
Ortalama kasko sigortası fiyatı bin lirayı bulduğu için yüzde 30’luk artış ortalamayı bin liradan 1.300 liraya çıkaracak gibi. Eureko Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Süha Çele de şirketlerin primlere şimdiden yüzde 5 civarında zam yaptığını, kurdaki artışın kalıcı olması durumunda maliyet artışının fiyatlara yansıyacağını belirtti. Kur artışının sigorta sektörüne zararı eğer yüzde 30’luk artış kalıcı olursa yaklaşık 2 milyar lira civarında olacak.


Türkiye Sigorta Birliği rakamlarından yola çıkılarak yapılan hesaba göre sigortacılar 2016’da zorunlu trafik sigortasında yaklaşık 2.6 milyar liralık maddi tazminat ödedi. Kur artışı bu tutarı 794 milyon lira etkileyecek. Kaskoda ise 4.1 milyar liralık bir maddi hasar ödemesi söz konusu. Kârdaki artışın yansıması ile bu rakam da 5.2 milyara tırmanacak. Yani sigorta şirketlerinin cebinden 1.2 milyar lira daha fazla para çıkacak. Toplamda 2 milyar liralık artışın büyük bölümü de primlere yani vatandaşa yansıyacak.
Habertürk/Rahim Ak
http://www.sigortagundem.com/haber/kaskoya-yuzde-30-zam-geliyor/1158786

ÖZEL GÜVENLİK PERSONELİNE ZORUNLU SİGORTA


Özel güvenlikçiler zorunlu sigortalanıyor, çalışanlarını sigortalatmayan güvenlik şirketlerinin faaliyet ruhsatı iptal ediliyor.....

Geçtiğimiz hafta kanun hükmünde kararname ile Özel Güvenlik Hizmetleri Kanunu’nda değişikliğe gidilerek, bu alanda ek tedbirler alındı. Bu çerçevede özel güvenlik şirketlerine yönelik bazı düzenlemeler yapılırken, halen bu şirketlerde çalışanlara da güvenlik soruşturmasından geçme şartı getirildi.

Sigortacılar ise, zorunlu özel güvenlik sigortasının, primlerinin çok ucuz olduğunu, görevli başına 15-20 liraya sigorta yapıldığını söylüyor. Sigortacılar, zorunlu sigortanın yapılmaması halinde, özel güvenlik şirketinin ruhsatının iptal edildiğini de belirtiyor.


Alışveriş merkezleri, konserler, statlar gibi alanlarda görev yapan silahlı ya da silahsız tüm özel güvenlikçiler, görevleri sırasında başkalarına verecekleri hem bedeni hem de maddi zararlara karşı sigortalanmak zorunda



Gerek 15 Temmuz gerekse de son günlerde yaşanan olaylar nedeniyle özel güvenlik konusu hazır gündeme gelmişken, bu alanda pek de bilinmeyen bir uygulamaya değinelim. 10 yıl önce yapılan yasal düzenleme ile özel güvenlik şirketlerine, çalıştırdığı kişileri ‘özel güvenlik sigortası’ ile sigortalatma zorunluluğu getirildi. Amaç; silahlı ya da silahsız özel güvenlik görevlilerinin, görevleri sırasında üçüncü kişilere verecekleri zararların sigorta yoluyla tazmin edilmesi.

SİLAHLI-SİLAHSIZ FARK ETMİYOR
Sigortası kapsamında, özel güvenlikçi, görevi sırasında birinin ölümünü ya da sakat kalmasına neden olursa, devreye sigorta giriyor ve ölen kişinin yakınlarına vefat tazminatı, sakat kalanlara da sakatlık tazminatı ödüyor. Yaralanma durumlarında da tüm tedavi giderlerini sigorta karşılıyor. Ayrıca, zorunlu özel güvenlik sigortası ile üçüncü kişilerin taşınır ya da taşınmaz mal varlıklarına gelecek maddi zararlar da karşılanıyor. Adından anlaşılacağı üzeri özel güvenlik sigortası zorunlu ve güvenlik şirketleri çalıştırdığı tüm güvenlik elemanı için bu sigortayı yaptırmak zorunda. Sigorta yapılmaması halinde ise güvenlik şirketi hem faaliyet gösteremiyor hem de ruhsatı iptal ediliyor. Özel güvenlik sigortası ile güvenlik görevlisi koruma altına alınmıyor, görevlinin başkasına verecekleri zararlara karşı sigorta yaptırılıyor. Örneğin, bir alışveriş merkezinde silahlı çalışan özel güvenlikçi, terör ya da güvenlik olayları dışında silahını ateşler ve bundan dolayı da birileri hayatını kaybederse; sigorta şirketi, ölenlerin yakınlarına tazminat ödüyor.

223 BİN GÖREVLİYE SİGORTA
Peki, zorunlu olmasına karşın tüm özel güvenlikçiler sigortalanıyor mu? Öncelikle, güvenlik şirketi sayısı ve çalışan güvenlik görevlisi hakkında net bir bilgi yok. Kimileri bine yakın güvenlik şirketi olduğunu, kimileri ise bu sayının bin 500’ü bulduğunu söylüyor. Bu şirketlerde çalışan eleman sayısı da kimilerine göre 280 bin, kimilerine göre 320 bin kimilerine göre de 460 bin. Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) verilerine göre de 2016’nın 11 aylık döneminde 223 bin özel güvenlik poliçesi satılmış. 2015 yılında ise bu sayı 269 bin poliçeye yakınmış. Eğer söylendiği gibi özel güvenlik elemanı sayısı 400 binler seviyesindeyse, zorunlu olmasına rağmen sigorta yapılmıyor.

VEFAT VE SAKATLIK TAZMİNATI ÖDENİYOR
- Zorunlu özel güvenlik sigortası, alışveriş merkezleri, konserler, statlar gibi yerlerde çalışan özel güvenlik görevlilerinin üçüncü kişilere karşı verecekleri zararları karşılıyor.
- Güvenlik elemanı, görevi sırasında birinin ölümüne ya da sakat kalmasına neden olursa sigorta şirketi, ölen kişinin yakınlarına vefat tazminatı, sakat kalanlara da sakatlık tazminatı ödüyor. Sigorta kapsamında kişi başına 60 bin lira vefat ve sakatlık tazminatı ödeniyor.
- Özel güvenlik görevlisinin neden olduğu olası bir olayla yaralanma durumlarında da tüm tedavi giderlerini sigorta karşılıyor. Tedavi giderleri ise kişi başına 60 bin lira ile sınırlı.
- Görevlinin üçüncü kişilerin taşınır ya da taşınmaz mal varlıklarına vereceği maddi zarar da sigorta kapsamında.

http://www.sigortagundem.com/haber/ozel-guvenlikciye-sigorta-zorunlu/1158701

11 Ocak 2017

TrafiX - Maksimum Trafik Sigortası Paketi


TRAFIX sizlerin ihtiyaçları göz önünde bulundurarak Mapfre Sigorta tarafından tasarlanan, kapsamı genişletilmiş teminatlar ve hizmetler içeren bir trafik sigortası paketidir.

TRAFIX ile sizlere daha kapsamlı bir güvence sunmak için; Zorunlu Trafik Sigortası teminatlarına ek olarak 3. şahıslara karşı daha geniş limitlerle koruma sağlayan İhtiyarı Mali Mesuliyet Sigortası ve aklınız maksimumda rahat etsin diye aracınızda bulunan yolcuları koruma altına alacak Ferdi Kaza Sigortası bu pakete dahil edilmiştir.

Bunun yanı sıra kendi aracınızı da güvence altına alabilmeniz için Hasar Destek Merkezi’nin Anlaşmalı servislerinde arıza - hasar tespit ile onarım desteği, İkame Araç, Mini Onarım, Lastik Onarım, Oto cam değişimi, Ferdi Yardım, Araç Yardım vb. teminatları içeren genişletilmiş asistans hizmetleri de pakete eklenmiştir. 

TRAFIX ile karşı araca yönelik sorumluluklarınızı güvence altına alırken kendi aracınızı ve sevdiklerinizi de koruma altına alabilirsiniz.














TEMİNATLAR:

  • Zorunlu Trafik Sigortası teminatları
  • İhtiyari Mali Mesuliyet Sigortası teminatları
  • Koltuk Ferdi Kaza Teminatı
  • Genişletilmiş Asistans Hizmeti

MERAK ETTİKLERİNİZ:

TRAFIX ile Zorunlu Trafik Sigortası arasındaki fark nedir?
TRAFIX ile başkalarına verebileceğiniz maddi veya bedeni zararlarda standart trafik sigortası kapsamında sahip olduğunuz teminat limitlerini İhtiyari Mali Mesuliyet teminatı ile yükseltme imkanına sahip olursunuz.  Bunun yanı sıra, Ferdi Kaza Sigortası teminatları ile meydana gelebilecek bir kaza durumunda, araç içinde bulunan sürücü ve yolcuların bedeni zararlarını, belirlenen limitler dahilinde, koruma altına alırsınız. 
Ayrıca Genişletilmiş Asistans Hizmetleri kapsamında; Hasar Destek Merkezi’nin Anlaşmalı servislerinde arıza - hasar tespit ile onarım desteği, İkame Araç, Mini Onarım, Lastik Onarım, Oto cam değişimi, Ferdi Yardım, Araç Yardım teminatları ile kendi aracınızı koruma altına alırsınız.

TRAFIX ile hak kazanılmış olan hasarsızlık indirimi yeni araca aktarılabilir mi?
Satmış olduğunuz aracınız ile aynı kullanım tarzına sahip yeni bir araç almanız halinde, hak kazanmış olduğunuz hasarsızlık indirimi yeni aracınızın sigorta poliçesinde de devam edecektir. Firma adına tescilli araçlarda bu kural uygulanmaz.

Sigorta şirketini değiştirirsem hasarsızlık indirim haklarım devam eder mi?
Hak ettiğiniz hasarsızlık indirimi sigorta şirketini değiştirseniz bile devam etmektedir.

TRAFIX ile hangi kullanım tarzları teminat altına alınır?
TRAFIX; hususi (özel otomobil), kamyonet, minibüs (9-14 yolcu) kullanım tarzları için düzenlenebilir.

İhtiyarı Mali Mesuliyet Teminatı neleri kapsar?
İhtiyari Mali Mesuliyet Teminatı, Zorunlu Trafik Sigortası ile aynı risklere karşı koruma sağlar (aracın kullanılmasından doğan ve sigortalıya yöneltilebilecek hukuki sorumluluklar) ve Zorunlu Trafik Sigortası limitlerinin yetersiz kaldığı durumlarda devreye girer. Meydana gelen kazada, karşı tarafın zararlarını, poliçe sahibinin kusuru oranında ve poliçe teminat limitlerini aşmamak kaydıyla karşılar.

TRAFIX ile verilen Ferdi Kaza Teminatı neleri kapsar?
Ferdi Kaza Teminatı, araçta seyahat edenlerin gerçekleşen bir kaza nedeniyle; vefat, sürekli sakatlık veya tedavi masraflarını, kusur oranınıza bakılmaksızın, poliçe üzerinde yazılı limitler dahilinde karşılar.

TRAFIX’in fiyatını hangi faktörler etkiler?
Aşağıdaki faktörler prim hesabına etki etmektedir:
Aracın hasar geçmişi
Kullanım tarzı
Ruhsat sahibi bilgileri
Plaka il kodu
Poliçenin zamanında yenilenmesi veya yenilenmemesi (Trafik sigortası yaptırılması zorunlu bir sigorta olduğundan zamanında yenilenmeyen poliçeler için cezai yaptırım -süre sürprimi- uygulanmaktadır.)
Poliçe ile alınan ek teminatların (İhtiyari Mali Mesuliyet ve Ferdi Kaza) limitleri

www.mapfre.com.tr/sigorta-tr/bireysel/oto/oto/trafix-sigortasi/trafix-maksimum-trafik-sigortasi-gerekli-belgeler.jsp


08 Ocak 2017

TRAFİK SİGORTASI

En çok prim artışı iyi sürücülerde....

Sigorta Bilgi Merkezi’nin (SBM) düzenli olarak yayınladığı Trafik Sigortaları Raporları’na göre, 7. basamaktaki olan araçlardan alınan ortalama prim Ocak-Kasım 2016 döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 144 oranında arttı. SBM verilerine göre üç yıl üst üste kaza yapanların yer aldığı 1. basamakta ise yüzde 0.29’luk oranda prim değişimi gözlendi.
Zorunlu trafik sigortalarında tarife basamakları önemli bir sonucu gözler önüne seriyor. Sigorta Bilgi Merkezi’nin (SBM) düzenli olarak yayınladığı Trafik Sigortaları Raporları’na göre tarife basamaklarında son 3 yıldır kaza yapmayan araçların yer aldığı 7. basamakta olan araç oranı Ocak-Kasım 2016 döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 21.05 oranında artarken, söz konusu basamakta yer alanlardan alınan ortalama prim ise aynı dönemde yüzde 144 oranında arttı.
Türkiye İstatistik Kurumu’nun verilerine göre trafiğe kayıtlı araç sayısı Ekim 2016 ayı sonu itibarıyla 20 milyon 887 bin 427’ye ulaştı. TÜİK verilerine göre sadece ekim ayında 100 bin adet taşıtın trafiğe kaydı yapıldı. SBM verilerine göre ise Aralık 2016 itibarıyla 17 milyon 911 bin 635 adet aracın “Zorunlu Trafik Sigortası Poliçesi” bulunuyor.
SBM’nin “Tarife Basamakları Bazında Yazılan Poliçe Adedi Değişimi” verilerine göre, trafiğe çıktığı ilk yılı kaza yapmadan geçen poliçe sahiplerinin oranı Ocak-Kasım 2016 döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 15 oranında artarken, iki yıl kaza yapmayanların oranı ise yüzde 10.41 oranında arttı. Trafiğe ilk çıkanların yer aldığı 4. basamakta ise söz konusu dönemde poliçe adedinin yüzde 31.56 oranında gerilediği gözlendi. Trafiğe çıkıldıktan sonra ilk yıl kaza yapanların yer aldığı 3. basamakta poliçe adedi değişimi Ocak-Kasım 2016 döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 15.45, ikinci yılda da kaza yapanların yer aldığı 2. basamakta yüzde 18.41, üçüncü yılda da kaza yapanların yer aldığı 1. basamakta poliçe adedi yüzde 19.16 oranında arttı.

Prim artışı kötü sürücülerde daha az
Basamaklara göre poliçe adedi artış oranlarında tablo bu şekilde seyrederken, 3 yıl kaza yapmayanların yer aldığı 7. basamakta Ocak-Kasım 2016 döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre ortalama primin yüzde 144 oranında, 6. basamakta yüzde 119, 5. basamakta yüzde 124 oranında arttığı görüldü.
Söz konusu dönemde, trafiğe yeni çıkan araçların yer aldığı 4. basamakta yüzde 39 oranında bir artış gözlenirken, ilk yıl kaza yapanların yer aldığı 3. basamakta yüzde 65, ikinci yılda da kaza yapanların yer aldığı 2. basamakta yazılan prim değişimi yüzde 35, üçüncü yılda da kaza yapanların yer aldığı 1. basamakta ise yüzde 0.29’luk küçük bir oranda prim değişimi gözlendi.

Ortalama prim 630 liraya çıktı
Öte yandan SBM’nin düzenli olarak paylaştığı trafik sigortası primleri 2 aylık aradan sonra Aralık 2016’da yönünü yukarı çevirdi. Yıl içinde sürekli tartışılan trafik sigortası primleri Mayıs 2016’da ortalama 682 lira ile zirveyi görürken, bu aydan sonra yavaş yavaş düşen ortalama primler, Kasım 2016’da 597 lirayı gördükten sonra Aralık 2016’da ortalama 630 liraya çıktı.

Trafİk sİgortasında basamak uygulamasının amacı nedİr?
Hasarsızlık indirimi kapsamında araç sahiplerine uygulunan basamak tarifesi ile sürücünün geçmiş dönemlerdeki sürüş performansına göre trafik sigortası priminde indirim veya zam uygulanır. Bu uygulama yapılırken, sürücünün gelecek poliçe döneminde ne kadar risk taşıdığı göz önünde bulundurularak, daha önceki dönemlerini hasarsızlıkla kapatanlara ödül, hasarla kapatan sürücülere ise bir ceza niteliği taşımaktadır.

İndirim hakkı nasıl kazanılır?
Trafik sigortası hasarsızlık indirimi uygulamasında 7 basamak bulunmaktadır. İlk defa trafiğe çıkacak olan sürücü için 4. basamak tarifesi uygulanmaktadır. Poliçenin ilk yılında hasarsızlık olması halinde prim ücreti 5. basamakla değerlendirilerek %10, ikinci yılında hasarsızlık olması halinde 6. basamakla %15, üçüncü yılında da hasarsızlık olması halinde ise 7. basamakla %20 oranında indirim uygulanır.

Basamaklar ve Anlamları

1. Basamak

Poliçenin üçüncü yılının da hasarla kapatılması halinde %60 artış uygulanır.

2. Basamak

Poliçenin ikinci yılının hasarla kapatılması halinde %40 artış uygulanır.

3. Basamak

Poliçenin ilk yılının hasarla kapatılması halinde %20 artış uygulanır.

4. Basamak

İlk kez trafiğe çıkacak araçlara uygulanan tarifedir.

5. Basamak

Poliçenin ilk yılında hasarsızlık olması halinde %10 indirim uygulanır.

6. Basamak

Poliçenin ikinci yılında hasarsızlık olması halinde %15 indirim uygulanır.

7. Basamak

Poliçenin üçüncü yılında da hasarsızlık olması halinde %20 indirim uygulanır.




http://www.sigortacigazetesi.com.tr/en-cok-prim-artisi-iyi-suruculerde/
Yakup Sayar

yakup@sigortacigazetesi.com.tr

6 Ocak 2017

İHTİYACINIZ OLDUĞUNDA ALAMAYACAĞINIZ TEK ÜRÜN...

Can Kantar / Posta Gazetesi: Sigortaya ihtiyaç duymayacağımız bir yıl olsun…

Bir yılı geride bıraktık.....
Yeni yıla umutla giriyoruz. Sigortaya ihtiyaç duyacağımız olaylar olmasın ama sigortasız da kalmayalım. Sigorta, beklenmeyen riskler karşısında mağduriyeti önleyen bir sistem. Göz göre göre olacak riskler için sigorta yaptırılması doğru değil. Mesela bir kişi sağlık sigortası yaptırıyor ve 2 bin TL prim ödüyor diyelim. Sigortalımız yıl içerisinde ne yapıp edip ödediği primden fazlasını çıkarmaya çalışıyor. Sağlık sigortası ön ödemeli bir hizmet, geri alımı olmamalı. 2 bin TL prim ödersiniz üç sene üst üste hiçbir tazminat alamamış olabilirsiniz. Ama Allah korusun, dördüncü senede büyük bir ameliyat geçirebilirsiniz, sigorta şirketi de sizin için tazminat olarak 50 bin TL ödeme yapabilir. Ama her yıl ödediğiniz primi çıkarmaya çalışırsanız, primlerinizde her yıl sürprim ile birlikte enflasyonun çok üzerinde bir artış olacaktır. Birkaç sene sonra da sigorta şirketi sizi sigortalamak istemeyecektir.

‘Yangınlar arttı, sigorta yaptıralım’

Geçtiğimiz günlerde mobilyacılar sitesinde üst üste çıkan yangınlar sonrası site yöneticisi “Yangınlar arttı, sigorta yaptırmalıyız” demiş. Sayın yönetici öncelikle yangınlar başlamadan önce ‘sigorta yaptırılmalı’ deseydiniz çok daha değerli olurdu. Özellikle KOBİ’ler için risk analizi çok önemli. İşletmeler risk analizi sonrası tüm önlemleri almalı, yine de yangın veya bir afet oluyorsa gerisini sigorta şirketlerine bırakabilirsiniz. Bahçe hortumu ile yangın söndürme önlemi alır da zarar görürseniz, sigorta şirketleri size sigorta yapmaz. Risk analizi aslında bir önlem almadır.

Sarı kamyonlara kör nokta sensörü

Geçen hafta Neova Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Levent Oruç beni aradı ve ‘Can Bey, şantiyeye dönen ülkemizde artık sarı kamyonlar dediğimiz hafriyat kamyonları şehir içerlerinde geziyor. Büyük risk içeriyor bu araçlar. Büyüklüğü nedeniyle aracın kör noktaları çok fazla. İnsanlar ölüyor, araçlar zarar görüyor. Bunları önlemek mümkün. Araçlarına taktıracakları bir sensör ile kör noktalara gelen uyarılar ile kazalar minimuma indirgenebilir. Bu sensörü araçlarına taktıranların çok daha uygun fiyata sigorta yaptırılmasını bile tartışmalıyız. Diğer taraftan toplumsal bir yaraya çare bulunmuş olabilir. Bunu gündeme getirirseniz, yetkililerin dikkatini çekelim” dedi. Levent Bey haklı, toplumsal bir sıkıntı söz konusu. Araçlara zarar gelmesi sigorta şirketleri için sorun değil, ödenir biter ama yitirilen canlar ne olacak. Ölen vatandaşlarımızı geri getirmek mümkün değil. Unutmayın, ihtiyacınız olduğunuzda alamayacağınız tek ürün sigortadır. Kazalardan uzak sağlıklı, mutlu bir yeni yıl dilerim tüm okurlarıma.
CAN KANTAR / POTA GAZETESİ
http://www.sigortamedya.com.tr/can-kantar-sigortaya-ihtiyac-duymayacagimiz-bir-yil-olsun/

ANADOLU SİGORTA & YEŞİL KART POLİÇESİ

Trafik sigortası ile Türkiye sınırları içerisinde aracınızla kazaya neden olmanız durumunda 3.şahıslara verilen maddi ve bedeni zararlar tem...