13 Temmuz 2018

TRAFİK KAZASINA KARIŞAN HAYVANIN TEDAVİ MASRAFLARI SİGRTA ŞİRKETİ TARAFINDAN KARŞILANIR MI ?

Av. Ilgın İstenç Yalçınkaya tarafından hazırlanan ve www.gaiadergi.com internet sitesinde yayımlanan trafik kazasına karışan hayvanların tedavi giderlerinin ödenmesi konulu yazısı...


Uzun yıllardır sosyal medyada “Yeni yasa gereğince, kaza yaptığınızda çarptığınız hayvanın tedavi masrafları sigorta şirketi tarafından karşılanacaktır” şeklinde bir yazı dolaşmaktadır. Gerçekten de AB’ye uyum yasaları çerçevesinde böyle bir yasa çıkarılması düşünülmüş, 5 yıl kadar önce hükümetçe duyurulmuş; ancak bu madde hiçbir zaman yasalaşmamıştır.



Basın yayın organlarında sanki bu madde yasalaşmış ve yürürlüğe girmiş gibi haberler yapılması, sosyal medyada da yukarıda bahsedilen yazının çok fazla paylaşılması üzerine, insanlar böyle bir kanunun gerçekten var olduğunu sanmaya başlamışlardır.

Bu garip durum kendini gerçekleştiren bir kehanete dönüşmüştür. Ali Karakaş isimli bir sürücü, 07.07.2016 tarihinde arabasıyla seyir halindeyken yavru bir kediye çarparak ağır şekilde yaralanmasına sebep olmuş, 5199 sayılı Hayvan Koruma Kanununun 21. maddesi uyarınca kedinin tedavisini yaptırmıştır. Kediyi tedavi ettirdikten sonra, tedavi masraflarını sigorta şirketinden talep etmiş; ancak talebi şirketçe reddedilmiştir. Bunun üzerine işin peşini bırakmayarak konuyu sigorta tahkim heyetine taşıyan Ali Karakaş, birçok hayvanın hayatını kurtaracak emsal bir kararın çıkmasını sağlamıştır.

Komisyon, 5199 sayılı Kanunun 21. maddesi uyarınca “Bir hayvana çarpan ve ona zarar veren sürücü, onu en yakın veteriner hekim ya da tedavi ünitesine götürmek veya götürülmesini sağlamak zorundadır.” ve aynı kanunun 4. maddesi uyarınca “a) Bütün hayvanlar eşit doğar ve bu Kanun hükümleri çerçevesinde yaşama hakkına sahiptir. b) Evcil hayvanlar, türüne özgü hayat şartları içinde yaşama özgürlüğüne sahiptir. Sahipsiz hayvanların da, sahipli hayvanlar gibi yaşamları desteklenmelidir.” maddeleri ile Karayolları ve Trafik Kanununun “Bir motorlu aracın işletilmesi bir kimsenin ölümüne veya yaralanmasına yahut bir şeyin zarara uğramasına sebep olursa, motorlu aracın bir teşebbüsün unvanı veya işletme adı altında veya bu teşebbüs tarafından kesilen biletle işletilmesi halinde, motorlu aracın işleteni ve bağlı olduğu teşebbüsün sahibi, doğan zarardan müştereken ve müteselsilen sorumlu olurlar.” maddesini gerekçe göstererek, her Türk vatandaşının sahipsiz de olsa hayvanın yaşama hakkını koruma yükümlülüğü olduğunu belirtmiş; tedavi masraflarının sigorta şirketi tarafından karşılanmasını karara bağlamıştır.

Bu karardan faydalanabilmeniz için;
* Çarptığınız hayvanın tedavisini yaptırıp tedavi masraflarını veteriner hekime ödemeniz gerekir. (Hayvanı veteriner hekime götürüp bırakmanız yetmez, ödemeyi de yapmalısınız)
* Hayvanın veteriner kliniğine trafik kazası neticesinde getirildiğini gösteren bir rapor ile tedavi masraflarının yazılı olduğu faturayı sigorta şirketine ibraz etmelisiniz.
* Hayvanın tedavi neticesinde iyileşmesi gerekmez, ölse bile bu masrafların karşılanmasını talep edebilirsiniz. (Şahsi hukuki görüşüm bu yönde)

Sayın Ali Karakaş’a hiçbir masraftan kaçınmayarak kedinin tedavisini yaptırması ve sigorta şirketi ile hukuk mücadelesine girerek birçok hayvanın hayatını kurtaracak bu emsal kararın çıkmasını sağlaması nedeniyle çok teşekkür ediyorum.

Karar metni:








Kedinin son durumunu merak edenler için: Kedi kazada bir bacağını kaybetmiş olup çarpan sürücü tarafından sahiplenilmiştir.

Hazırlayan: Av. Ilgın İstenç Yalçınkaya
https://gaiadergi.com/trafik-kazasinda-yaralanan-hayvanin-tedavi-masraflari-sigorta-sirketi-tarafindan-karsilanir/

11 Temmuz 2018

TREN KAZASI SİGORTA KAPSAMINDA MI, DEĞİL Mİ ?

Can KANTAR'ın 8 Temmuz 2018 tarihinde meydana gelen tren kazası ile ilgili yazısı...

Geçtiğimiz hafta yaşanan feci tren kazası sonrasında olayın sigorta kapsamında olup olmadığı gündeme geldi. Olayda hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah rahmet eylesin, yakınlarına da başsağlığı diliyorum.



Basına yansıyan bilgilerde TCDD’nin bu kazada kendi sigorta fonu ile mağduriyeti gidereceği belirtiliyordu. Fakat sonrasında bu ihtimalin yanı sıra TCDD’nin ray üstünde hareket eden tüm araçlarının üçüncü şahıs mali sorumluluk sigortası kapsamında olduğu iddiaları ortaya atıldı. Evet, kazanın sigorta kapsamında değerlendirildiği ve incelendiği iddia ediliyor. Bir sigorta brokeri vasıtasıyla Türkiye’deki bir sigorta şirketinin küçük bir pay ile riski Londra’da sigortalattığı şeklinde. 

TCDD’nin yaptığı resmi açıklamalar ve muhtemelen tutanaklarda olayın meydana gelmesinde aşırı yağışların etkili olduğu belirtiliyor. Oluşan aşırı yağışlar ile menfez ve ray arasındaki dolgu malzeme boşaldığı için kazanın gerçekleştiği düşünülüyor. 

Olay sonucu; can kayıpları yaşandı, yaralanmalar meydana geldi, eşya kayıpları oldu, raylar ve trenler hasar gördü. Elbette can kayıpları ve yaralanmalar öncelik olarak önümüzde duruyor. Bir kusuru olsun veya olmasın sorumluluğun TCDD tarafında olduğu konusunda şüphe yok. Bu sorumluluk şayet bir doğal afet ise mücbir sebep denilebilir. 

Bu aşamada TCDD sigorta sistemi dikkate alınmalı. Dahili fon zararları karşılayacak denilse de bir başka iddiaya göre Üçüncü Şahıs Mali Sorumluluk Sigortası teminatına sahip poliçeler devreye girecektir.  Bu duruma, can kayıpları ve yaralanmalar için tazminat ödeneceği gibi kaybolan eşya ve diğer 3. şahıs talepleri bu poliçeye konu olduğu iddia ediliyor. 

Diğer taraftan; açıklanan ölü sayısı doğru mu? Bu bir başka soru işareti ! 
Çünkü ….

Bilet alma yükümlülüğü olmayan çocuklar bu sayılara dahil mi?
Olay sonrası kaç kişiden henüz haber alınamıyor. Böyle bir şey gerçek midir? 
Hemen tamir ve bakımlara başlanmış olması, resmi makamların ve otoritelerin olayı inceleyerek olay yerinin bozulmasına izin verildiği sonucunu yaratır. Olay tüm yönleriyle aydınlatıldı ise kesinleşen sebebin duyurulması yerinde olacaktır.
TCDD, aşırı yağışlar sonucu olayın olduğunu beyan ediyor ise savcılık takipsizlik kararıyla hukuki süreç son bulacaktır. 
Can kaybı ve yaralanma olan vatandaşlarımız ile eşyaları kaybolan tüm yurttaşlarımızın kendi zarar taleplerini hazırlamak üzere gerekli çalışmaları yapmaları gerekiyor. Ölümler için aktüreyal hesaplar süreci belirleyecekken, yaralanmalarda tedavi giderleri ve kaybolan eşyalar için sahiplerinin talepleri yeterli olacaktır.

Bütün bunlar kulağıma gelen iddialar. Trenin üçüncü şahıs sorumluluk sigortası varsa, kişi başına asgari 250 bin TL’leri bulan bedeni tazminatlar söz konusu olabilir. Sigorta poliçesi çerçevesinde 40-50 milyon TL’ye varan toplam ödenecek bir tazminattan söz ediliyor. Bunu da İngiltere’deki sigorta şirketinin ödeyeceği bir başka iddia.

Bilirkişilerin ve eksperin olayı inceleyip raporu hazırlaması sonrası gerçek bilgilere ulaşabileceğiz. Gelişmeleri takip ediyoruz. 

http://www.sigortamedya.com.tr/can-kantarkulis-tren-kazasi-sigorta-kapsaminda-mi-degil-mi/

09 Temmuz 2018

SKODA KASKO & ANADOLU SİGORTA

Skoda Kasko Sigortası "Genişletilmiş Kasko", benzersiz avantajlar ve "tek bir poliçe" ile aracınız için ihtiyaç duyulan bütün sigorta teminatlarını bir arada sunar. Skoda marka araçlar için özel bir kasko ürünümüzdür.

Tüm hizmetlerini Skoda Yetkili Servislerinden almak isteyenler, Skoda Kasko Sigortası ile çok sayıda anlaşmalı yetkili servis istasyonu seçeneğinden 7 gün/24 saat hizmet sağlayan asistans yardımlarına kadar çok sayıda hizmetten yararlanma ayrıcalığına da kavuşmaktadır.



Orijinal Cam Değişimi

Poliçe dönemi içerisinde bir adet orijinal cam değişimi muafiyetsiz ve hasarsızlık indirimi etkilenmeden yapılmaktadır.

Mini Onarım Hizmeti

Araçta meydana gelecek küçük çaplı hasarlar için anlaşmalı Skoda Yetkili Servislerinde geçerli olacak şekilde mini onarım hizmeti sağlanmaktadır. Bu kapsamda verilecek hizmetler hasarsızlık indirimi kademesini etkilememektedir.

Asistans Hizmetleri ve İkame Araç

Anadolu Hizmet kapsamında kaza veya arıza durumunda araçların Skoda Yetkili Servislerine çekilmesi ve kaza neticesinde ikame araç teminatının onarım süresince, pert dahil, yılda 2 kez, azami 15 güne kadar karşılanması sağlanmaktadır.

Hatalı Akaryakıt Dolumu

Hatalı Akaryakıt Dolumu teminatı ile aracın yetkili akaryakıt servis istasyonlarından akaryakıt alımı yaparken, hatalı yakıt verilmesi sonucunda aracın maruz kalacağı mekanik zararlar ve masraflar teminat altına alınmaktadır.

Anahtar Kaybı Teminatı

Araç anahtarının ele geçirilmesi nedeniyle aracın kilit mekanizmasının değiştirilmesi teminatı sağlanmaktadır.

Sınırsız İhtiyari Mali Mesuliyet Teminatı

Skoda Kasko Sigortası’nda Anadolu Sigorta’nın müşterilerine sunduğu en önemli farklılıklardan biri de sektörde, tüm araç grupları için ihtiyari mali mesuliyet teminatını “sınırsız” veren tek sigorta şirketi olmasıdır.

Skoda Kasko Sigortası ile hem aracınızı hem de bütçenizi güvence altına almış olursunuz. Türkiye’nin en köklü ve öncü sigorta şirketi Anadolu Sigorta’da tek bir poliçe ile aracınız için ihtiyaç duyabileceğiniz tüm sigorta teminatlarına bir arada, üstelik benzersiz avantajlarla sahip olabilirsiniz.

* Teminat limiti isteğe bağlı olarak sınırsız limite kadar çıkmaktadır.











Teminatlar 









Ürünler 
Birleşik Kasko Skoda Kasko 

Kasko
Römork tipi araçlar dışında kalan tüm araçlar için düzenlenen geniş kapsamlı poliçe tipidir. Skoda marka araçlar için düzenlenen, anlaşmalı Skoda Yetkili Servislerinde ekstra avantajlar sunan geniş kapsamlı poliçe tipidir. 
Çarpma / Çarpışma Evet Evet 
Yanma Evet Evet 
Çalınma Evet Evet 
Kötü Niyetli Hareketler Evet Evet 
Hatalı Akaryakıt Dolumu Evet 
Artan Mali Sorumluluk Evet*Evet*
Mini Onarım EvetEvet** 
Koltuk Ferdi Kaza Evet Evet 
Hukuksal Koruma EvetEvet 
Anadolu Hizmet EvetEvet*** 
www.bizbize.com.tr

* Teminat limiti isteğe bağlı olarak sınırsız limite kadar çıkmaktadır.
** Sadece anlaşmalı Skoda Yetkili Servislerinde geçerli olacak şekilde 250 TL limitle mini onarım hizmeti sağlanmaktadır
*** İkame araç, onarım süresince-pert dahil seçeneği ile sunulmaktadır.

FABRİKA YANGINLARINDA "SAHTECİLİK" ŞÜPHESİ

Noyan DOĞAN'ın 9 Temmuz 2018 tarihinde Hürriyet Gazetesi'nde yayımlanan yazısı...

Son 6 ayda İstanbul’da 78, bir yılda Türkiye genelinde de 182 fabrikada yangın çıkması, "iş yeri sahipleri sigortadan para almak için kasten mi yakıyor ?" şüphesi yarattı. Sigortacılara göre yangınların bazıları şüpheli olsa da ispatı zor olduğundan hasarlar ödeniyor.

İSTANBUL’DAKİ son fabrika yangını sonrası, ‘işyeri sahipleri sigortadan para almak için kasten mi yangın çıkarıyor?’ diye hem söylentiler hem de şüpheler artmaya başladı. Şüphenin nedeni, son yıllarda fabrika yangınlarındaki artış. Biraz araştırma yaptım. Mesela, İstanbul İtfaiyesi’nin istatistiklerine göre, sadece bu yılın 6 aylık döneminde İstanbul’da 78 fabrika yangını çıkmış. Son 5 yıla bakıldığında ise 836 fabrika yanmış. Bu sadece İstanbul’daki fabrika yangınları. Kimya Mühendisleri Odası’nın rakamlarına göre de sadece 2017 yılında Türkiye genelinde 182 fabrikada yangın çıkmış ya da patlama yaşanmış. Yangınların 48’i tekstil, 36’sı plastik, 30’u gıda, 24’ü boya ve petrokimya fabrikalarında yaşanmış.



BELLİ DÖNEMLERDE ARTIYOR

Hal böyle olunca da fabrikalarda bu kadar çok yangın çıkması ve bu yangınların sayısının da her sene artması ister istemez, ‘sigortadan para almak için mi yangın çıkarıyorlar?’ şüphesi uyandırıyor. Doğruluk payı var mı diye, sigortacılarla konuştum. Öncelikle şunu belirteyim, kimseyi zan altında bırakma ya da suçlama gibi bir niyetim yok. Ortada bir şüphe ve bu şüphenin de yarattığı bir söylenti var; amacım buna açıklık getirmek.

Konuştuğum tüm sigortacılar, ‘evet, doğrudur’ da demedi, ‘mümkün değil, sahtecilik yok’ da demedi. Peki, ne söylediler? Ekonomide sıkıntıların yaşandığı dönemlerde fabrika ve depo yangınlarında artış gözlemlediklerini söylediler. Malını satamayan, malı uzun süre elinde kalan işyeri sahiplerinin kasten yangın çıkararak, sigortadan para alma yoluna gittiklerinden bahsettiler. Dar boğaza giren ve tesisine alıcı bulamayanların son çare olarak, ‘kaybedecek bir şeyim kalmadı’ deyip, sigortadan para almak için sahte hasar yoluna başvurduklarını da anlattılar.

SİGORTACILAR NE DİYOR?

Sadece bu kadarla da sınırlı değil; sigortacılardan, devlet denetiminden kaçmak için sigortalı deposunu yakan işyeri sahipleri olduğu gibi, işyeri sahibine kızıp da çalıştığı tesiste yangın çıkaran işçiler olduğunu da öğrendim. Ancak bu tür olayların tespiti zor olduğun için sigorta şirketleri hasarın tamamını karşılıyor. Sigortacılar, bir tespitte daha bulunuyor; özellikle ekonomideki daralma dönemlerinde birçok konuda tasarrufa giden işyeri sahiplerinin sigortalarını eksiksiz yaptığını belirtiyorlar.

İSPATI MÜMKÜN DEĞİL

- Peki yangının, sigortadan para almak için bilerek mi çıkartıldığı tespit edilemiyor mu? Bunu da sigortacılara sordum. Tespitinin ve ispatının çok zor olduğunu söylediler. Sigortacılar, “İçeriden birinin ihbar etmesi gerekiyor ama bu da mahkemede pek sonuç getirmiyor. Ancak yangını çıkaran kişinin, ‘ben çıkardım’ demesi gerekiyor ki, mahkemede ispat edilebilsin” diyor. İspatı zor olduğu için de sigortacılar, sahte hasar şüphesi olsa da tazminatı ödemek durumunda kalıyor. Öğrendiğime göre de yangın sonrası hasar tespitinde en çok depolardaki mal konusunda anlaşmazlığa düşülüyor. Binanın ve içindeki makinelerin ekspertiz değerini yapmak kolay, ancak iş emtianın tespitine gelince sorun yaşanıyor. İşyeri sahibi sigortadan yüksek para almak istiyor, sigorta şirketi ise pazarlık için masaya oturuyor.

TARİHE GEÇEN 30 MİLYON DOLARLIK DAVA

- YANGIN çıkartarak, sigortadan para alma konusunda kayıtlara geçen, hatta sigorta şirketinin faaliyetinin durmasına yol açan en bildik olay 2000 yılında yaşandı. 2000 yılında Demir Sigorta’da sigortalı ve 30 milyon dolar sigorta poliçe bedeline sahip bir soğuk hava deposunda yangın çıktı. Ancak Demir Sigorta, yangının bilerek çıkartıldığını iddia ederek, hasarı ödemedi ve mahkemeye başvurdu. Demir Sigorta ile şirket arasında 185 milyon TL’lik tazminat davası başladı. Mahkeme ilk davada Demir Sigorta’nın mallarına ve hesaplarına tedbir kararı koydurunca şirket, Hazine’ye başvurup poliçe kesmeyi durdurdu. Dava 7 yıl sürdü ve Demir Sigorta lehine sonuçlandı. Mahkeme sigortalıyı, nitelikli dolandırıcılığa teşebbüsten suçlu buldu ve Demir Sigorta tazminatı ödemedi. 2008 yılında Demir Sigorta yeniden faaliyete geçerek, poliçe kesmeye başladı. 2013 yılında da Demir Sigorta satıldı.


SON 10 YILDA İSTANBUL’DAKİ FABRİKA YANGINLARI
Yıl........................ Yanan Fabrika Sayısı

2008.............................166

2009............................ 110

2010..............................122

2011............................. 131

2012..............................136

2013............................ 159

2014..............................123

2015............................ 157

2016.............................153

2017............................ 166

2018 (Ocak-Haziran)..... ...78

Toplam.................... ...1.501

http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/noyan-dogan/fabrika-yanginlarinda-sahtecilik-suphesi-40890568

03 Temmuz 2018

KASKO MİNİ ONARIM HİZMETLERİ

ALLIANZ SİGORTA

MİNİ ONARIM HİZMETİ ÖZEL ŞARTLARI:
Bu teminat ile otomobil, kamyonet ve minibüs kullanım tarzları için;
• Boyasız kaporta göçükleri,
• Boyalı kaporta düzeltmeleri,
• Yama şeklindeki boya tamirleri,
• İç döşeme tamirleri,
• Ön cam tamiri,
• Leke çıkarma,
• Plastik tampon tamirleri ile ilgili hasarlar,

Sözleşmede belirtilen limitler dahilinde karşılanabilecektir. 
Allianz Mini onarım hizmetinden faydalanılması durumunda hasarsızlık indirimi bozulmamaktadır.
Sigorta şirketlerinden yenileme yapılması durumunda , sigortalının hasarsızlık indiriminden faydalanması yenilemenin yapıldığı şirketin uygulamasına tabidir.


ALLIANZ MİNİ ONARIM HİZMETİ TANIMI

Allianz Mini Onarım, kasko poliçenizin geçerlilik süresi boyunca aracınızın kaporta, boya, deri, vinil, kumaş, plastik, ön cam aksamlarında oluşabilecek, aşağıda ölçü ve adet limitleri verilen, küçük ölçekli hasarların AUTO KING Franchise Servis Organizasyonu Merkezleri’nde bedelsiz olarak giderilmesi hizmetidir.

Hasarın onarımı için sigortalının kasko poliçesi ve sözlü beyanı yeterli olup herhangi bir zabıt, tutanak veya ekspertiz gerekmemektedir. Hizmet kapsamına giren hasarlar, AUTO KING eğitim sertifikalı teknisyenlerce özel ekipman ve uzmanlık gerektiren tamir teknikleri ile aracın orjinalliği azami ölçüde korunarak giderilmektedir. Bu hizmetten yararlanan sigortalının kasko poliçesi hasarsızlık indirimi etkilenmez. Hizmetten yararlanmak için poliçenizde Allianz Mini Onarım teminatının bulunması yeterlidir.

GARANTİLİ HiZMET
Hizmet kapsamında yapılan tüm onarımlar her türlü işçilik ve malzeme hatalarına karşı 2 yıl süre ile AUTO KING ulusal garantisi altındadır.

ÖZEL İNDİRİM AVANTAJI
Allianz Mini Onarım Teminatı’na sahip tüm sigortalılar, hizmet kapsamı dışındaki diğer hasarların onarımında ve diğer AUTO KING oto bakım ve koruma hizmetlerinde cari perakende servis fiyat listesi üzerinden % 30 özel VIP indirimi avantajına sahiptirler.

NASIL BAŞVURACAKSINIZ ?
Allianz Mini Onarım hizmet kapsamına giren hasarlarınızın giderilmesi için kendi bölgenizde bulunan AUTO KING Servis Merkezi’ne kasko poliçenizle birlikte dilediğiniz zaman giderek hasar tespiti yaptırmanız ve onarım için randevu günü almanız yeterlidir.

BOYASIZ KAPORTA GÖÇÜK DÜZELTME (PDR)
“AUTO KING Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme” dış darbeler sonucu araç kaporta aksamı üzerinde meydana gelen, boyanın zarar görmediği, 5 cm çapa kadar olan kaporta göçüklerinin AUTO KING tarafından ithal menşeli özel aletlerle aracın orjinalliği korunarak ve herhangi bir boyama işlemi yapılmaksızın düzeltilerek eski haline getirilme tekniği ve sanatıdır.

“AUTO KING boyasız kaporta göçük düzeltme” tekniği sayesinde aracın orijinalliği bozulmaz, ikinci satışında değer kaybına uğramaz. Düzeltme işleminden tatminkar bir sonuç alınabilmesi için kaportada göçük bölgesindeki sacın uzamamış, boyanın zarar görmemiş ve hasarlı panelin daha önce boyanmamış olması gerekir. Boyasız kaporta göçük düzeltme işleminde, üzerinde göçük bulunan panelin arkasına özel aletlerle ulaşılır, dışa doğru masaj yöntemi ile göçük düzeltilir. Ulaşılamayan veya arkası kapalı olan (kapı direkleri, marşpiyel gibi) bölgelerdeki kaporta göçükleri Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme tekniği ile giderilemezler. Bu tür durumlarda tamirin Boya Hasarlı Kaporta Göçük Düzeltme ve AUTO KING Boya Tamiri (Mini Yama) yöntemiyle yapılması gerekir.

Allianz Mini Onarım kapsamına giren kaporta hasarları:
Boyanın zarar görmediği 5 cm çapa kadar kaporta göçükleri

BOYA HASARLI KAPORTA DÜZELTME (DR)
Dış darbeler sonucu araç sac kaporta aksamı üzerinde meydana gelen, boyanın zarar gördüğü, 10 cm çapa kadar ezik, vuruk ve göçüklerin “Puntalı Göçük Çektirme” tekniği ile düzeltilerek eski haline getirilme işlemidir. “Boya Hasarlı Kaporta Göçük Düzeltme” işleminde sadece ezik, vuruk ve göçüklerin kaporta düzeltme işlemi yapılır. Hasarın tamamen giderilmesi için kaporta düzeltme işleminden sonra bölgeye “AUTO KING Boya Tamiri” (Mini Yama) işleminin uygulanması gerekir.
“Allianz Mini Onarım” kapsamına giren kaporta hasarları:
10 cm’ye kadar boya hasarlı kaporta hasarları

BOYA TAMiRi, MiNi YAMA (PR)
Seyir halindeyken veya dururken dış darbeler veya kötü niyetli hareketler sonucu, genellikle araçların kapı, çamurluk ve tampon bölgelerinde meydana gelen sıyrık, çizik, gibi küçük ölçekli boya hasarları AUTO KING Boya Tamiri kapsamında Amerikan patentli Mini Yama yöntemi ile tamir edilir. Mini Yama yönteminde tamir bölgesi mümkün olduğunca küçük tutulur ve sadece hasarlı bölge boyanır. Tamir boyası rengi orijinal boya rengine özel bir teknik ile uyumlandırılır. Hasar tamamen yok edilir. Mümkün olabilecek en küçük bölgenin boyanması suretiyle aracın orijinalliği azami ölçüde korunur.
Allianz Mini Onarım kapsamına giren boya hasarları:
• Kaporta sıyrık ve çizikleri 30 cm çapa kadar,
• Tampon sıyrık ve çizikleri 20 cm çapa kadar.

İÇ DÖŞEME TAMiRi (IR)
Araçların iç döşemelerindeki plastik, deri, vinleks, kumaş, halı, velur kaplı aksamları üzerindeki sigara yanığı, çizik, yırtık, kopuk vs. gibi hasarlar AUTO KING iç Döşeme Tamir Sistemi ile hasarlı parça değiştirilmeden, çoğu zaman tamir sonrası fark edilmeyecek derecede, azami düzeyde tamir edilirler.

Allianz Mini Onarım kapsamına giren iç döşeme hasarları:
Kumaş, halı, velur, deri, vinil, plastik cinsi iç döşeme malzemelerin
• 1 cm çapa kadar deri, vinleks, kumaş, halı, plastik sigara yanıkları,
• 5 cm çapa kadar deri, vinleks, kumaş, halı yırtıkları, plastik çizik ve çatlakları,
• 3 cm çapa kadar plastik parça kopukları

LEKE ÇIKARMA (SR)
Araçların koltuk, kapı ve tavan gibi aksamlarındaki deri, vinil, döşeme kumaşları ve halı malzemeler üzerindeki lekeler “AUTO KING Leke Çıkarma” Sistemi ile nüfus ettikleri zemin üzerinden etkin bir şekilde çıkartılırlar. ‘’AUTO KING Leke Çıkarma” sisteminde yaklaşık 62 (altmış iki) farklı leke cinsi yaklaşık %95 başarı ile çıkartılabilmektedir. Malzeme içine tamamen nüfus etmiş, uzun süreden beri var olan ve daha önce kimyasal müdahalede bulunulmuş bazı cins lekelerin, bazı tür kumaş ve halı cinslerinden tamamen çıkartılması mümkün olamayabilmektedir.

Bir koltuk üzerinde uygulanan leke çıkarma işlemi, kirli bir koltuk yüzeyinin temizlenmesini ve / veya iç süngerinin çıkartılmasını gerektirebilir. Böyle bir durumda leke çıkarma amacıyla yapılan temizleme ve çıkarma / takma işlemi “Mini Onarım” hizmeti kapsamında bedelsiz olarak yapılır. Ancak, üzerinde leke çıkarma işlemi yapılan koltuk dışındaki diğer kirli koltukların temizlenmesi hizmet kapsamı dışındadır.

“AUTO KING Mini Onarım” kapsamına giren leke hasarları:
• 5 cm çapa kadar her türde lekeler

ÖN CAM TAMiRi (WR)
Araçların ön cam dış yüzeylerinde taş sekmesi, uçan cisimlerin çarpması gibi dış darbeler sonucu araçların lamine ön camlarında meydana gelebilecek 2 cm çapa kadarki mandagözü, yıldız ve kompine tipi muhtelif kırıklar ‘’AUTO KING Cam Tamiri Sistemi’’ sayesinde azami düzeyde tamir edilir.”AUTO KING Cam Tamiri’’ tekniğiyle aracınızın orijinalliği korunur, camın yenisiyle değiştirilmesi durumunda karşılaşılabilecek rüzgar sesi ve su sızması gibi riskler yaşanmadan ortadan kaldırılmış olunur. Cam kırığının oluşumundan itibaren en kısa sürede yapılması onarım kalitesini artırır.
‘’Allianz Mini Onarım’’ kapsamına giren Ön Cam hasarları:
2 cm çapa kadar manda gözü, yıldız, kombine tip ön cam kırıkları

PLASTiK TAMPON TAMiRi (BR)
Araçların plastik ön ve arka tamponlarında hafif ve orta şiddetli darbeler sonucu oluşan, tamponun dış ve iç yüzeylerindeki yırtık, kopuk, çatlak, deformasyon, eksik parça gibi tamponun komple değişmesi sonucunu doğuran hasarlar, AUTO KING Plastik Tampon Tamir yöntemiyle garantili olarak tamir edilir.
Allianz Mini Onarım kapsamına giren plastik tampon tamiri hasarları:
Auto King tarafından teknik olarak onarılabilir bulunan göçük, yırtık, kopuk, eksik parça gibi plastik hasarları

Not: Plastik Tampon Tamiri hizmeti, ön ve arka tamponlardaki ana plastik malzemedeki hasarların giderilmesini kapsar. Bu hizmet kapsamına tamponun boyanma işlemi dahil değildir. Ancak 20 cm çapını aşmayan plastik tampon hasarlarında,

Allianz Mini Onarım
1. Grup Boya Tamiri, Mini Yama hizmeti kapsamında (sigortalının 1. Grup kullanılmamış tamir hakkı mevcutsa) tamponun boyama işlemi bedelsiz olarak yapılır. 20 cm’yi aşan tampon hasarlarında, tamir sonrası yapılması gereken boya işlemi ve boyasız tabii plastik tampon hasarlarında tamir sonrası tamponun tamamına uygulanan Pütürlü Plastik Kaplama işlemi Allianz Mini Onarım hizmeti
kapsamı dışındadır. ALLIANZ MiNi ONARIM HiZMET LiMiTLERi Allianz Mini Onarım hizmeti hasar tanımları ve her bir servis hizmetinin yıllık adet ve ölçü limitleri aşağıdaki gibidir:


Tek Hasar istisnası Bir defaya mahsus olmak üzere, aracın tek bir yan cephesinde bir defada oluşmuş, kaportanın zarar görmediği ve AUTO KING tarafından tek hasar olarak değerlendirilen sıyrık, çizik gibi boya hasarları,“Allianz Mini Onarım” hizmeti kapsamında bedelsiz olarak giderilir. Tek hasarlarda 30 cm’lik ölçüsel limit dikkate alınmaz. Hasarın her 30 cm’si 1(bir) onarım hakkı olarak değerlendirilir ve sigortalının adetsel hizmet limitlerinden düşürülür. Ancak daha önce aynı poliçe döneminde “1 no’lu Hizmet Grubu’ndan onarım hizmeti almış olan sigortalılar, boya hasarı uzunluğunun, kalan 1. Grup “Boya Onarımı” hak adetlerinin toplam ölçüsü altında olması durumunda, tek hasar istisnası onarım olanağından yararlanabilirler.

Not:
1) Poliçenin geçerlik süresince verilecek onarım hizmetlerinin toplam adet limitleri gruplar bazında yukarıda gösterilmiştir. Grup içindeki onarım hizmetleri grup için belirlenen toplam onarım adedini aşmamak koşuluyla sigortalı tarafından esnek bir şekilde kullanılabilir.
2) 1. Grup hizmetlerden Boya Hasarlı Kaporta Düzeltme (DR) hizmetinde kaporta hasarının düzeltilerek boyanması işleminde sigortalının 1 adet Boya Hasarlı Kaporta Düzeltme ve 1 adet Boya Tamiri olmak üzere toplam 2 hakkı düşülür

Detaylı bilgi için www.bizbize.com.tr

29 Haziran 2018

SAĞLIK SİGORTASI PRİMİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR NELERDİR?

Her sigorta da olduğu gibi sağlık sigortasında da primi etkileyen çok sayıda unsur vardır...
Bu unsurlardan bazıları sigortalının taşıdığı risk düzeyini belirlerken bazıları ise sigortalının sigortacıdan istediği hizmete bağlıdır.
Sigortalının risk düzeyini belirleyen hususlara kısaca değinecek olursak; 
  • yaş, 
  • cinsiyet, 
  • meslek, 
  • yapılan işin masa başı olup olmaması, 
  • alkol ve sigara gibi sağlığı olumsuz etkileyebilecek alışkanlıklar, 
  • ailede var olan ve genetik olarak ortaya çıkabilecek rahatsızlıklar, 
  • kişinin o güne kadar yaşadığı sağlık problemleri gibi hususlar belirlenecek sağlık sigortası primini doğrudan etkilemektedir.


Diğer taraftan sigorta sözleşmesindeki bekleme sürelerinin uzun olup olmaması, ürünün sadece yatarak tedaviyi mi yoksa ilave olarak ayakta tedaviyi de kapsayıp kapsamadığı, teminatlardaki limitler, yararlanılacak sağlık hizmet sunucularının çeşitliliği gibi hususlar da doğrudan primin yüksek ve düşük düzeyde çıkmasına etki eder.
Son olarak da ilk kez sigorta yaptırıp yaptırmadığınız da prim seviyesini belirlemede önemli bir girdidir. Bir önceki yıldaki sigortayı kullanım alışkanlıklarınız da yenilemede göz önüne alınır.
Yukarıda belirtilen tüm hususların her biri ayrı ayrı poliçe primine etki etmektedir. Burada akılda tutulması gereken en önemli husus ise küçük bir tutarı tasarruf etmek adına, yarın önemli bir mali yükün altına gireceğimizi hatta bazı hallerde rahatsızlığımızın tedavisinde mali nedenlerden ötürü en iyi tedaviyi alamayacağımızdır. Bu nedenle yapacağımızı tasarruflarda neyden vazgeçtiğimizi değerlendirmeliyiz.
http://www.tsev.org.tr/sayfa/saglik-sigortasi-primini-etkileyen-unsurlar-nelerdir

22 Haziran 2018

TİCARİ SİBER GÜVENLİK PAKET POLİÇESİ

Sektörde her zaman en yenilikçi ürünlere ve ilklere imza atan Anadolu Sigorta, 2017 yılında hayata geçen ve büyük ilgi gören Bireysel Siber Güvenlik Sigortası'nın ardından şimdi de küçük ve orta büyüklükteki işletmelere yönelik yeni ve standart kapsamlı bir siber güvenlik sigorta paketi ile karşınızda; Ticari Siber Güvenlik Paket Poliçesi...



Ticari Siber Güvenlik Paket Poliçesi ile ticari işletmelerin ve KOBİ'lerin karşı karşıya kalabilecekleri siber güvenlik risklerine yönelik geniş kapsamlı standart bir koruma paketi, alternatifli limitlerle sunulmaktadır.

22 Haziran 2018 tarihi itibariyle yürürlüğe alınan yeni ürünümüze ilişkin teminatlar özet olarak aşağıda sıralanmaktadır. 

1.Veri Koruma Hasarı : Sigortalımızın, bilgisayar programları ve müşteri bilgileri de dahil olmak üzere veri varlığının bir siber güvenlik riski nedeniyle yok olması veya zarar görmesi sonucu oluşacak zararları, poliçede belirtilen limite kadar teminat altına alınmaktadır. 

2. İş Durması: Bir siber güvenlik ihlali nedeniyle sigortalımızın bilgisayar sistemlerinin durması nedeniyle maruz kalacağı iş durması zararları, poliçede belirtilen limit çerçevesinde tazmin edilmektedir. 

3. İdari Para Cezaları: Ülkemizde yürürlükte bulunan kişisel verilerin korunması mevzuatının sigortalımızca ihlali nedeniyle kamu otoritesi tarafından sigortalımıza verilen idari para cezaları, poliçemizde belirtilen limit ile sınırlı olarak temin edilmektedir.

4. Siber Fidye Hasarı: Sigortalımızdan, fidye ödemesi yapmadığı takdirde bilgisayar sistemlerindeki verilerinin yok edileceği veya tahrip edileceği tehdidiyle talep edilen fidye ödemeleri, poliçemizde belirtilen limit çerçevesinde tazmin edilmektedir.

5. Bilgi Güvenliği ve Gizlilik Sorumluluğu: Sigortalımızın, korumakla yükümlü olduğu üçüncü şahıs verisinin kişisel verilerin korunması mevzuatını ihlal edecek şekilde çalınması, kaybı, ifşa olması nedeniyle üçüncü kişilerden gelecek tazminat talepleri, poliçede belirtilen limit çerçevesinde teminat kapsamındadır.

6. Veri İhlali Masrafları: Sigortalımızın, korumakla yükümlü olduğu üçüncü şahıs verisinin kişisel verilerin korunması mevzuatını ihlal edecek şekilde çalınması, kaybı, ifşa olması nedeniyle sigortalımızın ihtiyaç duyacağı hukuki hizmetlere, bilgisayar uzmanı hizmetlerine ve kişisel verilerin korunmasına ilişkin mevzuat çerçevesinde yapılması gereken bildirimlere ilişkin masraflar, poliçede belirtilen limit çerçevesinde teminat kapsamındadır.

www.bizbize.com.tr
www.bizbizesigorta.com.tr

SOMPO KASKO

SOMPO ARAÇ KASKO SİGORTASI  Hayatınızda önemli bir yere sahip olan aracınızın başına gelebilecek beklenmedik kazaların sizi etkilemesine izi...