Ana içeriğe atla

TÜRKLER DİREKSİYONU OTONOM ARAÇLARA BIRAKACAK

KPMG Türkiye’nin bu yıl beşincisini gerçekleştirdiği ‘Türkiye Otomotiv Yöneticileri Araştırması’, yerli otomotiv sektörünün önümüzdeki 10 yılda geleceği noktaya ilişkin çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. Araştırmaya katılan sektör liderlerinin yüzde 92’sine göre, sürücüsüz araç ve aktif sürücü desteği sistemleri 10 yıl içinde Türkiye’deki sürücülerin ilk tercihi olacak.
KPMG Türkiye yönetiminde, Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ve Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nin (OYDER) destekleriyle gerçekleştirilen araştırmaya dört derneğin üyesi olan, lider otomotiv şirketlerinin 211 üst düzey yöneticisi katıldı.

Türkiye’deki otomotiv yöneticilerinin neredeyse tamamı, gelecek 10 yılda ‘bağlanabilirlik ve dijitalleşme’ ile ‘elektrikli mobilite’nin, sektörün en önemli trendleri olacağı öngörüsünde bulundu.
Yöneticilere göre 2030 yılına gelindiğinde Türkiye’deki müşterilerin satın alma kriterlerinin başında, ‘sürücüsüz araçlar/aktif sürücü desteği sistemleri’ bulunacak. Bu kriteri, günümüzde önemsiz görülen ‘sıfır emisyon/elektrikli mobilite’ takip edecek.
KPMG Türkiye Otomotiv Sektör Lideri ve Şirket Ortağı Hakan Ölekli, dünya genelinde artan volatilite, siyasi belirsizlikler ve korumacı politikalar sektörü zorlasa da, 2017’de rekor kıran üretim ve ihracat rakamlarının yanı sıra yerli otomobil projesinin, Türkiye otomotiv sektörünün güçlü konumunu sürdürdüğünün göstergesi olduğunu belirtti. Ölekli, geleneksel ve köklü otomotiv şirketlerinin geleceğin iş modellerine hazırlanırken, tüm ekosisteme hükmetmeye çalışmak yerine oyun alanını belirleyerek nerede işbirliği yapacağına veya rekabet edeceğine karar vermesi gerektiğinin altını çizdi. Ölekli’ye göre, gelecekteki başarıyı stratejik işbirlikleri, ortaklıklar ve ittifaklar belirleyecek.
‘Yıkım’ geleceği anahtarı
Tüm dünyada gelişen teknolojilerle hız kesmeyen değişim, ürün odaklı iş anlayışını zorlarken, otomotiv sektörünün başarı ölçütleri, iş modelleri ve geleceği sorgulanmaya başladı. Ölekli’ye göre otomotiv sektöründe bugünün iş anlayışının ‘yıkımı’, yarının ‘geleneksel’ iş yapış şekli olacak. Ölekli, teknolojinin geldiği ve çok daha fazlasını vadettiği bu noktada dijital dönüşüm kavramının tamamlanmasından değil ancak sürekliliğinin nasıl sağlanacağından bahsedilebileceğini vurguladı.
Yerli ve milli otomobil şart
Araştırmada Türkiye’de yerli ve milli bir otomobil üretilmesinin sektöre getireceği faydalara da yer veriliyor. Yerli araç üretiminde elektrikli modellerin seçilmesinin dünya devleriyle rekabet etmek için doğru tercih olduğu belirtilirken, sadece iç pazara değil, aynı zamanda dış pazara da hitap edecek alternatif modellerin üretilmesi gerektiğinin altı çiziliyor. KPMG araştırmada, yerli otomobillerin yurtiçi pazarda yaygınlaşabilmesi için önemli devlet desteğine ihtiyaç duyacağını da vurguluyor.
Şehirler de ‘akıllanmalı’
Araştırmaya göre otomotiv yöneticilerinin yüzde 42’si, Türkiye’de ‘e-mobilite’ ekosisteminin önündeki en büyük zorluğun, akıllı şehir altyapısının olmaması olduğunu düşünüyor.
Yöneticilere göre elektrikli araçların müşteriler tarafından benimsenmesi önündeki başlıca engel araçların ‘menzili’ ile ilgili endişeler. Bu kaygıların giderilmesi için ilk etapta kamu yatırımıyla ülke çapında gelişmiş bir şarj ağı oluşturulabilir.
Otonom araçların gelişine 10 yıl var
Küresel otomotiv üreticilerinin yüzde 73’ü, 10 yıl içinde geleneksel toplu taşıma çözümlerinin yerine isteğe bağlı otonom kapsüllerin kullanıma girmesini bekliyor. Türkiye’de ise yöneticilerin yüzde 60’ı, büyük ölçekte otonom araç satışlarının 10 yıldan önce başlayamayacağını öngörüyor.
Hukuki altyapı gerekiyor
Araştırmada otonom araçların trafiğe çıkması için fiziksel altyapı çalışmalarının yanı sıra hukuki bir altyapı düzenlemesinin de gerekli olacağı vurgulanıyor. Otonom araçların kaza yapmaları halinde, sorumlunun şoför mü, üretici firma mı yoksa aracın yazılımını hazırlayan şirketin mi olacağı, yasal düzenlemelerin ardından belirlenecek.
İşte rapordan öne çıkan bazı satırbaşları:
  • Türkiye’ye yeni yatırım gelmesi için büyük önem taşıyan adımların çoğunu devlete bağlı değişiklikler (teşvik, vergi politikaları, hukuki düzenlemeler istikrar, vb.)oluşturuyor.
  • Otomotiv yöneticilerinin yüzde 95’i, 2030 yılına kadar sektördeki temel trendlerin en önemlisinin ‘bağlanabilirlik ve dijitalleşme’ ile ‘elektrikli mobilite’ olacağını öngörüyor.
  • Yöneticilerin yüzde 72’si, teknolojik gelişim ve artan dijitalleşmenin etkisiyle sektörün iş modellerinde yakın gelecekte kapsamlı bir yıkıcı gelişme bekliyor.
  • Türkiye otomotiv yöneticilerinin yüzde 85’i gelecekte otomotiv iş modelinin yakıtının ‘veri’ olacağı görüşünde birleşiyor.
  • Yöneticilerin yüzde 92’si, tedarik sanayisinin rekabetçi kalması için alınması gereken en önemli aksiyonun Ar-Ge sürecinde, yeni inovasyon ekipleri oluşturarak hız ve esnekliği artırmak olduğunu söylüyor.
  • Her 5 otomotiv yöneticisinden 4’ü gelecek dönemde otomotiv firmalarının başarılı olabilmesinin, yenilikçi startup’larla birleşmelerine ya da işbirliği yapmalarına bağlı olduğunu düşünüyor.
  • Yöneticilerin yüzde 86’sı gelecekte en önemli başarı stratejilerinin, birbirine yaklaşan endüstrilerden oyuncularla işbirliği yapmak (OEM/araç üreticileri, kamu hizmeti şirketleri, bilişim ve iletişim teknolojileri alanında faaliyet gösteren şirketler) ve sektör içinde ortak girişimler ile stratejik ittifaklar kurmak olacağını vurguluyor.
  • Yöneticilerin yüzde 95’i, dijital müşterileri çekmek için OEM ve yetkili satıcıların geleneksel pazarlama materyalleri ve tek kanal için tasarlanmış web sitesi yerine interaktif, araç özellikleri ve fiyat bilgileri dahil olmak üzere müşteri ihtiyacına yanıt verebilecek gelişmiş dijital hizmetlere yöneleceğini düşünüyor.
  • Yöneticilerin yüzde 85’i artan çoklu kanal iletişim yolları sonucunda müşterilerin fiziksel perakende mağazalarına ziyaretlerinin azalmasını, buna karşın ürün ve markayı deneyimlemek için mağazaları ziyaret etmeyi tercih etmesini bekliyor.
  • Yöneticilerin yüzde 30’u, otomobile ihtiyacın ortadan kalkmasının en önemli nedeninin diğer seçeneklerin kullanımının daha kolay olması (araç paylaşımı, servis olarak mobilite vb) olacağını söylüyor.
  • Yöneticilerin yüzde 78’i, elektrikli mobilitenin atılım gerçekleştirmesi için en iyi şarj etme deneyiminin hiç şarj etmemek olması gerektiğini düşünüyor.

http://www.sigortadunyasi.com.tr/2018/10/23/turkler-direksiyonu-otonom-araclara-birakacak/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SOMPO KASKO & ARTI TEMİNAT

Artı Teminat, Sompo kasko ürünlerinde üç farklı plan dahilinde eklenebilen ve size ayrıcalıklı teminat ve hizmetler sağlayan üst teminat paketidir. Artı teminatlarla kasko poliçenizin teminatlarını arttırarak, hasar sonrasında yaşanabilecek sorunları en aza indirerek, hayat konforunuzun olumsuz olarak etkilenmesine engel olabilirsiniz. Üç farklı teminat paketlerini inceleyecek olursak, Artı Teminat Plan-1 70 TL prim ödeyerek Plan-1 'i tercih ettiğinizde, standart teminatlı kasko poliçenize ilave edebileceğiniz teminatlar ; * Süreli kullanılan (akü ve lastik vb) parçalarda eskime payı düşülmemektedir. "Araçta meydana gelecek lastik ve akü hasarlarında eskime payı düşülmeyecektir." * Anahtarla çalınma hasarlarında muafiyet uygulanmamaktadır. "Anahtar ile araç çalınma hasarları muafiyetsiz olarak teminat kapsamına dahil edilmiştir." " Araç anahtarının araç üzerinde bırakılması sonucunda aracın çalınması veya çalınmaya teşebbüs edilm...

KONUT PAKET SİGORTASI & ELEKTRONİK CİHAZ TEMİNATI

Konut Paket Sigortası Konut Paket Sigortası teminatlarından sadece birisi olan, Elektronik Cihaz Sigortası  teminatı genellikle önemsenmemektedir. Bu yazımızda, ayrıntılı olarak inceleyeceğimiz yaşanan gerçek olaylarda, bu teminatın sigortalılarımız için ne kadar önemli olduğunu ele alacağız... Öncelikle bu teminatın kapsam ve muafiyetlerini inceleyecek olursak; Elektronik Cihaz Sigortası Kapsamı: Teminat kapsamına dahil olan kıymetler; Adresi poliçede belirtilen sigortalı konutta bulunan, aksam ve teferruatı da dahil olmak üzere; masaüstü bilgisayarlar, televizyon, sinema ve ses sistemleri, buzdolabı, derin dondurucu, çamaşır (yıkama/kurutma) makinesi, bulaşık makinesi, fırın, mikro dalga fırın, ocak, davlumbaz, elektrikli şofben, kombi, elektrikli panjur, müzik seti, elektrik süpürgesi, video, VCD/DVD/Blueray cihazı, alarm ve güvenlik sistemleri, klima/ısıtma-soğutma sistemleri vb. elektronik/elektrikli...

ALLIANZ TAMAMLAYICI SAĞLIK SİGORTASI

Allianz Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS) Nedir, Neleri Kapsar? Allianz Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS), Allianz Sigorta tarafından sunulan ve Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından kapsama alınan sağlık hizmetlerinde çıkan ek ödemeleri karşılayan bir sigorta türüdür. Bu sigorta, bireylerin SGK ile anlaşmalı sağlık kuruluşlarında müşteriden talep edilen ek ücretleri karşılar. Allianz ile anlaşmalı olmayan ancak SGK ile anlaşmalı özel sağlık kurumlarını tercih etmeniz durumunda, anlaşma harici kurumlar için de limitiniz olur.  Tıbbi Malzeme teminatı özelinde, SGK kapsamı içinde olmayan poliçe özel şartlarında belirtilen malzemeler ile sınırlı olmak kaydıyla, limitinizi Allianz ile anlaşmalı veya anlaşmasız kurumlarda kullanabilirsiniz. Ayakta Tedaviler ve Doğum ile ilgili teminatlar, tercih üzerine poliçeye dâhil edilebilir.    Tamamlayıcı Sağlık Sigortası şunları kapsar: Yatarak Tedavi: Sağlık kurumlarında yatış tarihinden taburcu işlemi yapılıncaya kadar uygulanan a...