Ana içeriğe atla

HASARLI KAZALARDA NE YAPMAK GEREKİYOR ?

Posta Gazetesi'nde 30 Ekim 2018 tarihinde yayımlanan "Hasarlı Kazalarda Ne Yapmak Gerekiyor" başlıklı yazı...

Sigortalıları en çok zorlayan konuların başında, yaşanan kazalar ve hasarlar geliyor. Hasar sonrası ne yapacağını tam olarak bilemeyen sigortalılar için sırasıyla yapılması gerekenleri hazırladık...

Yeni araç aldınız, trafik sigortasını ve kaskosunu yaptırdınız. Artık yeni aracınızla trafiğe çıkmaya hazırsınız. Fakat o da ne? Arkadan hızla gelen bir araç siz kırmızı ışıkta beklerken aracınıza arkadan çarptı. Peki şimdi ne yapacaksınız? İşte buraya kadar olan süreç aslında büyük şehir trafiğinde birçoğumuzun başına gelmesi çok muhtemel hasarlar. Asıl önemli olan bundan sonra yani hasar gerçekleştikten itibaren yapılması gerekenler… Türkiye’de sigortalı olsun ya da olmasın sürücülerin çoğunluğu bu prosedürlerden habersiz. Oysa ki sigorta şirketlerinin ve bazı kurumların sigortalılara yönelik sunduğu ve hayatınızı hasar anında kolaylaştıracak birçok uygulama mevcut. Sigortalı olarak hasar meydana geldiğinde yapmamız gereken ilk hareket kaza anının fotoğraflarını net bir şekilde çektikten sonra aracımızı trafiği etkilemeyecek bir yere çekmek. Bundan sonra ise aracınızdaki hasar küçük de olsa, büyük de ‘Kaza Tespit Tutanağı’nı eksiksiz olarak doldurmak yapılacak ikinci önemli adım. Hasar olduğunda dikkat etmeniz gereken diğer önemli şey ise hasarın gerçekleştiği tarihten itibaren en az beş iş günü içerisinde kazanın sigorta şirketine bildirilmesi.



MOBİL KAZA TUTANAĞI İŞLERİ KOLAYLAŞTIRIYOR

Sigorta Bilgi Gözetim Merkezi’nin (SBM), uygulamaya koyduğu Mobil Kaza Tespit Tutanağı, hasar anında işlemleri oldukça kolaylaştırıyor. Uygulamada yer alan ‘Telefonu salla’ özelliğiyle kazaya karışan iki ya da daha fazla sürücü akıllı telefonlarını sallayarak tüm bilgilerini sisteme otomatik aktarabiliyor. Böylece kalem ve kağıda gerek duymadan hızlıca tutanak doldurulmasını sağlayan uygulama, trafikte beklemeleri ve zaman kayıplarını önlüyor.

ACENTE DİYOR Kİ: KOLLUK KUVVETLERİNE HABER VERMEK GEREKEBİLİR

Aracınızla seyir halindeyken karşılıklı bir kazaya karışılması durumunda yapılması gerekenleri Acente sahibi Cenk Börühan şöyle anlatıyor: “Bazı durumlarda da kolluk kuvvetlerine haber verilmesi gerekiyor. Örneğin, kazaya karışan araçlardan birinin trafik sigortası yoksa, kazaya karışan araç şoförlerinden birinin sürücü belgesi o aracı kullanmaya yetersiz ise yine kazaya karışan taraflar arasında anlaşmazlık durumunda, sürücünün alkol, uyuşturucu ve uyarıcı madde olması, şüphe duyulması durumunda ve kaza sonucunda ölüm ya da yaralanma söz konusu ise yapacağınız tüm prosedürlerin yanında kolluk kuvvetlerine başvurmanız gerekiyor.”

EKSPER DİYOR Kİ: BELGELER EKSİKSİZ DOLDURULMALI

Hasar anında sigortalının özellikle Kaza Tespit Tutanağı’nı tam ve eksiksiz doldurması gerektiğine dikkat çeken Sigorta Eksperi Ali İhsan Balta’nın sigortalılara önerileri ise şunlar: “Hasar sonrası acil olarak kaza mahallinin fotolarının net gözükecek şekilde çekilmesi ve araçların güvenli alana çekilmesi gerekiyor. Tutanak tam ve eksiksiz doldurulmalı. Kazaya karışan sürücüler tutanağı imzalamalı. Bunun yanında ehliyet ve ruhsat fotokopisi de (fotoğraf) yeterli olacaktır.

SİGORTALI HASAR ANINDA NELER YAPMALI?

● Hasar anında ilk yapılması gereken trafik sigortası mevcut ise ruhsat ve ehliyet ile ‘’kaza tespit tutanağı‘’ tutulur. Bu yüzden aracınızda kaza tespit tutanağı bulundurmaya özen gösterin. Tutanakla birlikte kazayı belgeleyen birkaç fotoğrafı ve kazanın gerçekleşme şeklini yansıtan bir resmi sigorta şirketinize sunmanız gerekebilir. Kaza tespit tutanağında ayrıca kazanın tarihi, saati ve yeri, sürücülere ait kimlik bilgileri, aracın ruhsat bilgileri ve zorunlu trafik sigortası poliçe bilgileri yer almalıdır.

● Yapılması gereken şeylerin başında hasarın gerçekleştiği tarihten itibaren en az beş iş günü içerisinde kazanın sigorta şirketine bildirilmesi de geliyor.

● Sigorta sahibi olduğunuzu unutmadan, gerekli kurtarma ve koruma önlemlerini almalı ve sigortacının belirttiği talimatlara mümkün olduğunca uymalısınız.

● Sigortacının sorumluluğu üstlenmesi halinde, aracınızı anlaşmalı servise götürebilirsiniz. Anlaşmalı servis, tüm işlemleri sizin yerinize üstlenerek sigorta şirketinizden eksper talep edip onlara tüm detaylar hakkında bilgi verecektir.

● Sigortalının hasara uğraması durumunda, dikkat edilmesi gereken bir diğer konuysa sigortalının primlerini ödeyip ödemediği. Vadesi gelmiş, ödenmemiş primleriniz varsa, sigorta şirketi hasarı karşılamayabilir.

https://www.posta.com.tr/hasarli-kazalarda-ne-yapmak-gerekiyor-2062858





x

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SOMPO KASKO & ARTI TEMİNAT

Artı Teminat, Sompo kasko ürünlerinde üç farklı plan dahilinde eklenebilen ve size ayrıcalıklı teminat ve hizmetler sağlayan üst teminat paketidir. Artı teminatlarla kasko poliçenizin teminatlarını arttırarak, hasar sonrasında yaşanabilecek sorunları en aza indirerek, hayat konforunuzun olumsuz olarak etkilenmesine engel olabilirsiniz. Üç farklı teminat paketlerini inceleyecek olursak, Artı Teminat Plan-1 70 TL prim ödeyerek Plan-1 'i tercih ettiğinizde, standart teminatlı kasko poliçenize ilave edebileceğiniz teminatlar ; * Süreli kullanılan (akü ve lastik vb) parçalarda eskime payı düşülmemektedir. "Araçta meydana gelecek lastik ve akü hasarlarında eskime payı düşülmeyecektir." * Anahtarla çalınma hasarlarında muafiyet uygulanmamaktadır. "Anahtar ile araç çalınma hasarları muafiyetsiz olarak teminat kapsamına dahil edilmiştir." " Araç anahtarının araç üzerinde bırakılması sonucunda aracın çalınması veya çalınmaya teşebbüs edilm...

KONUT PAKET SİGORTASI & ELEKTRONİK CİHAZ TEMİNATI

Konut Paket Sigortası Konut Paket Sigortası teminatlarından sadece birisi olan, Elektronik Cihaz Sigortası  teminatı genellikle önemsenmemektedir. Bu yazımızda, ayrıntılı olarak inceleyeceğimiz yaşanan gerçek olaylarda, bu teminatın sigortalılarımız için ne kadar önemli olduğunu ele alacağız... Öncelikle bu teminatın kapsam ve muafiyetlerini inceleyecek olursak; Elektronik Cihaz Sigortası Kapsamı: Teminat kapsamına dahil olan kıymetler; Adresi poliçede belirtilen sigortalı konutta bulunan, aksam ve teferruatı da dahil olmak üzere; masaüstü bilgisayarlar, televizyon, sinema ve ses sistemleri, buzdolabı, derin dondurucu, çamaşır (yıkama/kurutma) makinesi, bulaşık makinesi, fırın, mikro dalga fırın, ocak, davlumbaz, elektrikli şofben, kombi, elektrikli panjur, müzik seti, elektrik süpürgesi, video, VCD/DVD/Blueray cihazı, alarm ve güvenlik sistemleri, klima/ısıtma-soğutma sistemleri vb. elektronik/elektrikli...

ALLIANZ TAMAMLAYICI SAĞLIK SİGORTASI

Allianz Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS) Nedir, Neleri Kapsar? Allianz Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS), Allianz Sigorta tarafından sunulan ve Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından kapsama alınan sağlık hizmetlerinde çıkan ek ödemeleri karşılayan bir sigorta türüdür. Bu sigorta, bireylerin SGK ile anlaşmalı sağlık kuruluşlarında müşteriden talep edilen ek ücretleri karşılar. Allianz ile anlaşmalı olmayan ancak SGK ile anlaşmalı özel sağlık kurumlarını tercih etmeniz durumunda, anlaşma harici kurumlar için de limitiniz olur.  Tıbbi Malzeme teminatı özelinde, SGK kapsamı içinde olmayan poliçe özel şartlarında belirtilen malzemeler ile sınırlı olmak kaydıyla, limitinizi Allianz ile anlaşmalı veya anlaşmasız kurumlarda kullanabilirsiniz. Ayakta Tedaviler ve Doğum ile ilgili teminatlar, tercih üzerine poliçeye dâhil edilebilir.    Tamamlayıcı Sağlık Sigortası şunları kapsar: Yatarak Tedavi: Sağlık kurumlarında yatış tarihinden taburcu işlemi yapılıncaya kadar uygulanan a...