Sigorta
Medya’nın sektöre kazandırdığı “Memnun
Sigortalı” köşesinin 30 Ocak 2019 tarihinde yayımlanan sigortalı Sn. Nezahat
SÖNMEZ ile yapılan röportajı ilginizi çekebileceğini düşünerek paylaşıyoruz…
Sigorta
Medya’ya teşekkürlerimizi sunarız.
Özel
sağlık sigortası konusunda memnuniyetini dile getiren Sönmez’le, keyifle
okuyacağınızı düşündüğümüz bir röportaj gerçekleştirdik.
Hayatımız
Sigortalı Dergisi olarak, Memnun Sigortalı röportajlarımıza 2019 yılında da
devam edeceğiz. Yeni yılın ilk Memnun Sigortalı’sı Nezahat Sönmez oluyor.
Nezahat Hanım, endüstri mühendisi. Yaklaşık 16 yıldır kalite, çevre ve iş
güvenliği konularında denetçi olarak çalışıyor. Sönmez’in sağlık sektöründe de
kalite konusunda çalışmaları olmuş.
Zorluk yaşamıştım
İş
seyahatine çıkmadan önce röportaj teklifimizi kabul ettiği için Sönmez’e
teşekkür ediyoruz. Sönmez’e ilk sorumuz “Özel sigorta deyince aklınıza ne
geliyor?” oluyor. Bilinçli bir sigortalı olan Sönmez, “Aslında güvence geliyor. Ben geç tanıştım özel sağlık sigortasıyla.
Türk toplumunda kadercilik vardır ya… Başımıza bir şey gelmeden bir ürünü
almaya çok yanaşmıyoruz. İnsan para
verdiğinde bir şey görmek istiyor. Ben geç tanıştım. Çünkü önyargılıydım.
Bazı sigorta şirketleriyle zorluklar yaşadım ama sonunda iki senedir Anadolu Sigorta ile çalışıyorum.
Bundan sonra sigorta şirketimi değiştirmeyi düşünmüyorum” diyor.
Tamamlayıcı veya
Bireysel Sağlık Sigortası yaptıran sigortalılarımıza tavsiyemiz, sigortayı bir
şirketten yaptırdıktan sonra memnuniyetsizlik yoksa aynı
şirketten devam ettirmenizdir. Ömür Boyu Yenileme Garantisi hakkına en kısa
sürede ulaşmak için bu konunun önemli olduğunu vurgulamak isteriz.
Sağlığımı
koruyabiliyorum
Anadolu
Sigorta’dan çok memnun olduğunu belirten Sönmez, “Paket olarak da çok
avantajlı. Diğer şirketler sadece sağlık sorunu yaşadığında bana hizmet
veriyordu. Şu an hizmet aldığım şirketin hem özel sağlık sigortası hem dişe özel check-up paketi var.
Ayrıca yurtdışında
geçen teminatları var. Hiçbir şey
olmasa bile özel sağlık sigortası kapsamında en azından bir check-up imkânı var. Checkup avantajı sayesinde önceden teşhis imkânı
ile sağlığımı koruyabiliyorum. Şimdi başım sıkıştığında tahlilimi çok hızlı
yaptırabiliyorum, işlerimi hızlıca halledebiliyorum. Böyle bir avantajı var
bana” şeklinde konuşuyor.
BES yerine özel sağlık
Zorunlu
sigortalar hakkında da açıklama yapan Nezahat Sönmez, “Zorunlu gibi duran
otomatik BES yerine özel sağlığın zorunlu olmasını isterdim” diyor. Sönmez,
görüşü şöyle: “BES, dayatma ve doğru bulmuyorum. Şirketi besleyen bir sistem
olduğunu düşünüyorum. Bütün BES’leri iptal ettik ama yeni kanuna göre ne
yapacağız onu bilmiyorum. Bence devlet katkısıyla özel sağlık zorunlu olsa çok daha iyi olur.
Çoğu insan asgari ücretli ve bu sigortaya ihtiyacı var.”
Primi Bireysel Sağlık
Sigortasına göre daha uygun olan Tamamlayıcı Sağlık Sigortası son aylarda yoğun
talep görmekte ve memnuniyetle yaptırılmaktadır.
‘Nasılsa sigorta
şirketiniz ödeyecek!’
Nezahat
Sönmez, her gün çeşitlerini duyduğumuz sigorta sahtekârlığıyla da karşılaşmış.
Özel bir hastaneye sigorta kapsamında sadece tahlille muayene edilebilecek
hastalık için başvurduğunu belirten Sönmez, başından geçeni şöyle anlattı:
“Doktor bana başka bir sorunum olduğunu söyledi. Ben, onu bildiğimi ve kontrol
altında olduğumu sadece tahlil yaptırmak için geldiğimi söyledim. O bana neden
çocuk yapmadığımı, hatta bu yönde baskı falan yapmaya kalktı. Ben kibarca
‘işinizi yapın’ dedim. Tahlilimi verdim, sonra bütün provizyonlarımın tamam
olduğunu söylediler. Görevli bana uzattı ve ‘2 bin 500 lira’ dedi. ‘Bir tahlil
için 2 bin 500 lira mı alıyorsunuz?’ diye sordum. ‘Diğer tahlili de ekledik’
dediler. Oysa ben o tahlili istemediğimi belirtmiştim. Ticaret odaklı olduğunu düşünüyorum.
‘Provizyonu iptal edin’ dedim. Sonra şikâyet ettim onları.”
Bu tür bir durumla
karşılaştığınızda lütfen acentenizi veya sigorta şirketinizi ikaz ediniz.
Gerekli olmayan bu tazminat nedeni ile sigortalı için ödenen tazminat miktarı
artış göstermektedir. Bunun sonucu olarak da ömür boyu yenileme garantisi
şartları zarar görmekte ve poliçe yenileme döneminde daha yüksek prim ödemesi
ile karşı karşıya kalınmaktadır.
Beğenmiyorsan özele…
Devlet
hastanelerindeki bekleme sürelerine dikkat çeken Sönmez, şunları söyledi: “Özel
sağlığı yaptırmadan önce, devlet hastanesi bana 3.5 ay sonrasına randevu verdi.
Bence bu çok ciddi bir süre. İnsanlar bir ay içinde bile ölebiliyor. Sağlık
problemiyle baş başa kalabiliyorsunuz. Ben de bunu özel sağlık sigortasıyla
hallettim. O zaman sağlık sigortamı yeni yaptırmıştım. Türkiye’de sağlık iyiye
gitti deniyor ama hâlâ bir iletişimsizlik var. Hasta psikolojisini anlama
anlamında sıkıntı var. Çok kaba ve sert davranıyorlar, ‘Beğenmiyorsan özel
sigorta yaptır’ deniyor. Bunun üzerine hemen özel sağlık sigortası yaptırdım.”
Özel sigorta
tam bilinmiyor
Nezahat
Sönmez, özel sigortanın tam olarak bilinmediğini ve öneminin yeterince
anlatılmadığını söylüyor. Sönmez, “Vatandaş özel sigortayı bilmiyor. Çok pahalı bir ürün
olduğu yönünde algı var. Sigorta şirketleri doğru kişiye ulaşmalı.
Bana gelip, maaşımın iki katı sağlık sigortası teklif etmemeli. Sigortayı
tanıtmanın en iyi yolu aslında referans tavsiyelerden geçiyor” diyor.
Sağlık sigortaları ile
ilgili olarak aklınıza gelen her soruya memnuniyetle cevap verebilir,
ihtiyaçlarınız doğrultusunda size özel teklif sunabiliriz.
VIP hizmetinden
faydalandım
Sağlık
sigortasının bütün hizmetlerinden faydalandığını belirten Sönmez, “Doktorum
benden bir kan testi istemişti. Şirketin VIP-yerinde hizmeti var.
Müşterinin
bulunduğu yerde kan örneği alıyorlar. Biraz da denemek için mail
attım. Hemen dönüş yaptılar. Tek bir tahlil olmasına rağmen ertesi güne randevu
verdiler ve evime gelip hızlı bir şekilde kan örneğimi aldılar. Sonucu da çarçabuk
bildirdiler. MEDILAB
diye bir hizmet. Oysa ben bir tahlil için gelmezler diye
düşünmüştüm. İşimden dolayı sürekli şikâyet mektubu yazan ben, bu kez teşekkür
mektubu yazdım” diyor.
MEDILAB uygulaması ile
ilgili olarak detaylı bilgi için blog yazımızı inceleyebilirsiniz
Özel
sağlık sigortasını çevresine önerdiğini belirten Sönmez “Yaptıranlar da oldu
yaptırmayanlarda oldu. Mesela bir anneye önermiştim. Çok ciddi bir rakama denk
geliyordu. Hani çalışmayan bir bayandı o almadı. Tamamen parasal bir olay… Bazı
insanlar gerçekten yaptırmak istiyor. Yatarak, ayakta olayı var ya. Belki
yatarak olayı ücret olarak düşük olduğu için önerilebilir. Babam yoğun bakımda
kaldı kalp krizi geçirdiği için 10 gün kaldı hiç para ödemedim mesela. Ama o
devletin kapsamı içinde olduğu içindi. Başka bir hastalığı olsaydı altından
kalkamazdık. Özel sağlık sigortasının önemini o zaman yeniden anlamıştım”
şeklinde konuşuyor.
İyi
acenteler desteklenmeli
Nezahat
Sönmez, çalıştığı sigorta şirketi olan Anadolu Sigorta’yı acentesinin tavsiyesi
ile seçtiğini söyledi. Acentelerin sektör için çok önemli olduğunu vurgulayan
Sönmez, “Özel sağlık sigortası yaptırmak istediğimde en yüksek fiyatı şu anki
şirketim vermişti. Acentemdeki bayan şirketi arayıp indirim aldı. Acentenin
iletişimi ve güvenirliği çok önemli… Çünkü ben trafik, kasko, konut gibi tüm
sigortamı aynı acenteden yaptırıyorum. Sigorta şirketleri daha çok sigorta
memnuniyetine ağırlık vermeli. İyi örnekleri öne çıkarılmalı. İyi acenteler
desteklenmeli” şeklinde konuşuyor.
https://www.sigortamedya.com.tr/memnun-sigortali-hep-sikayet-yazan-ben-bu-kez-tesekkur-mektubu-yazdim/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder