EĞİTİMDE İYİ İHTİMALLER SİGORTASI

Eğitim sigortayla daha güzel...

Çocuklu aileler için en değerli varlıkları olan çocuklarının, kendi başlarına gelmesi muhtemel bir kaza ya da vefat durumunda eğitimlerine devam etmelerini sağlayan ve bunu ekonomik bir güvenceyle gerçekleştiren Eğitim Sigortası, hızla popüler oluyor. Tüm eğitim seviyeleri için geçerli olan Eğitim Sigortasının veli açısından maliyeti ise eğitim için ayrılan ortalama 20 yıllık bütçenin %3’ünü geçmiyor.

Ülkemizde ilk ve orta öğretim kurumlarında yaklaşık 1.5 milyon öğrenci özel okullarda okuyor. Bu okulların fiyatları büyük kentlerde yıllık 15 bin liradan başlayıp 100 bin lira seviyelerine kadar ulaşırken, diğer birçok kentimizde ise 10-20 bin lira aralığında seyrediyor.

Özel okullarda öğrenciler, bursluluk dışında, devletin son 4 yıldır uygulamaya koyduğu belli sayıdaki öğrenciye verilen 4 bin liraya varan destek haricinde tamamen ailelerinin desteğiyle okuyabiliyor. Beklenmedik bir şekilde bu desteğin kaybolması ise çocuklarımızın eğitim hayatını zorlayabiliyor.



Ülkemizde üniversite seviyesinde ise 7 milyon öğrencinin 500 bini özel üniversitelerde öğrenim görüyor. Eğitim Sigortası, bu kesim için daha fazla önem taşıyor. Çünkü, eğitim ücretlerini karşılayan ebeveynlerinin vefat veya maluliyeti halinde, eğitim ücretini karşılayacak başka biri çıkmazsa, öğrencinin özel eğitim kurumunda okuması pek mümkün görünmüyor. İlk ya da orta öğretim olsa özelden devlete geçmesi söz konusu olabilir ama üniversitede öyle bir geçiş de mümkün değil. Çünkü, özel ya da devlet, üniversitede okumak için mutlaka sınava girip bir yeri kazanmak gerekiyor. Yani, özel üniversitede okuyan bir öğrenci, kayıt parasını ödeyemediği için okuldan ayrılırsa eğitim hayatı kesintiye uğramış oluyor. Üniversiteye devam etmesi için tekrar sınava girip bir devlet üniversitesi kazanması gerekiyor.

Üniversitede okuyan öğrencinin ailesinin yaşı, ilköğretimde okuyan öğrenci velisine göre artık daha yüksek oluyor ve riziko artıyor. Yani, üniversitede okuyan bir öğrenci için Eğitim Sigortası büyük önem taşıyor.

FARKLI ÖZELLİKLERİ OLAN SİGORTA ÜRÜNLERİ

Sektörde çok sayıda sigorta şirketinin farklı içerikte Eğitim Sigortası ürünü bulunuyor. Bu durumda sigorta şirketleri müşterilerini, ürünün içerikleri hakkında detaylı bilgi edinmeleri konusunda uyarıyor. Poliçe kapsamında verilen teminatların içeriklerine ve özel şartların getirdiği istisnai durumlarda sunulan detaylara dikkat etmeleri öneriliyor.  Verilen teminatlarla herhangi bir kaza halinde vefat, sürekli sakatlık, kritik hastalıklar ve işsizlik gibi olası durumlara karşı sigortalılar güvence altına alınıyor.

İHTİYACA GÖRE SİGORTA SEÇENEKLERİ

En az 4, en fazla 20 yıllık süreyle devam eden Eğitim Sigortası seçenekleri bulunuyor. Ürün ihtiyacı aile yapısına göre farklılık gösterebiliyor. Sadece bir velinin gelir elde ettiği ailelerde sadece bir veli Eğitim Sigortası alarak çocuğunun eğitimini teminat altına alabiliyor. Buna karşılık iki ebeveynin de çalıştığı ailelerde teminat ikiye bölünerek her iki veli de riske karşı önlem alabiliyor. Okul yetkililerinin, sigortanın gerekliliği konusunda bilinçlendirilmesi de, Eğitim Sigortasının tanıtımı ve farkındalığı açısından önemli bir yol alınmasını sağlıyor.

Eğitim Sigortası’nın veli açısından maliyeti, eğitim için ayrılan ortalama 20 yıllık bütçenin tahminen en fazla %3’üne denk geliyor. Bu hesaplama yapıldığında, çocuklarının kesintisiz bir eğitim hayatı sürmesini amaçlayan veliler için bu ürünün uygun olduğu söylenebilir.  Ayrıca sektörde yıllar geçtikçe maliyeti düşen Eğitim Sigortası ürünleri sunuluyor. Yani, örneğin 10 yıllık risk süresi azaldıkça primler de düşüyor.
http://www.sigortacigazetesi.com.tr/egitim-sigortayla-daha-guzel/
21 Aralık 2017

Yorumlar