07 Şubat 2018

SEKTÖR "SERBEST TARİFE" DİYOR, TRAFİKTE TEK ÇARE PRİM ARTIŞI DEĞİL

Sektörde %5’lik ek prim artışının olumlu etkileri olacağı düşünülse de, trafik sigortasındaki sorunun sadece primleri artırarak çözülmeyeceği ifade ediliyor. Kalıcı bir çözüm için kaza frekansının düşürülmesi ve maliyetlerin azaltılması gerektiği savunulurken, serbest tarife beklentisi devam ediyor.

Sigorta sektörü üç yıldır trafikle yatıp trafikle kalkıyor. Bu branştan edilen zararın önlenmesi için yapılan zamlarla başlayan süreçte tansiyon bir türlü düşmedi. En son Hazine Müsteşarlığı, trafik sigortasında tek seferlik bir zam uygulamasına gitti. Buna göre, zorunlu trafik sigortasında her bir araç grubu ve basamak bazında hesaplanan azami primler, 1 Ocak’tan itibaren geçerli olmak üzere, Aralık 2017 azami primlerine %5 eklenerek hesaplanmaya başladı.

Aralık 2017’de ortalama trafik primi 529 liraydı. %5’lik ek zam ve %1.5’lik aylık ilave ile birlikte, ortalama prim yeni yıla 853 lira olarak başladı. 24 Ocak itibarıyla ise, ortalama trafik primi 591 liraya indi. Ay sonundaysa ortalama primin 570 lira civarına düşmesi bekleniyor.



TRAFİKTE NELER OLMUŞTU?

Zorunlu trafik sigortasında 2012 yılının sonunda yaklaşık 1.3 milyar lira zarar eden sigorta şirketleri, bu zararı telafi etmek için primleri artırmaya başladı. En çok zarara yol açan araçların ticari araçlar olması sebebiyle, bu prim artışı ticari araçlara daha çok yansıdı. Yüksek riskli ticari araçlara poliçe yapmaktan kaçınmak için çok yüksek fiyatlar verilmesi kamuoyunun gündemine oturdu.

Bunun üzerine Kasım 2015’te, Hazine Müsteşarlığı zorunlu trafik sigortasında ticari araçlar için tavan fiyat uygulaması getirdi. Poliçe kesmekten kaçınan şirketlere ağır yaptırımlar uygulanacağı konusunda da sektörü uyardı. 2015 yıl sonunda trafik branşında edilen teknik zarar yaklaşık 2.4 milyar dolara çıkınca, sigorta şirketleri çareyi diğer araçların primlerini de yükseltmekte buldu.

Ancak yükselen primler toplumun farklı kesimleri tarafından tepkiyle karşılandı. Her ne kadar artan primler teknik sonuçları olumluya döndürdüyse de, Hazine Müsteşarlığı primlerin çok yüksek olması gerekçesiyle Nisan 2017’de trafik sigortasında serbest tarifeyi sonlandırdı ve tüm araçlar için tavan fiyat uygulaması getirdi. Aynı zamanda, acentelere de taban komisyon uygulaması başladı.

11 YIL SONRA GELEN KÂR
Zararla geçen 11 yılın ardından, prim artışının da etkisiyle 2016 sonunda 19 milyon lira teknik kâra geçilen branşta, Eylül 2017 sonunda yeniden zarara dönüldü ve 240 milyon lira teknik zarar kaydedildi.

Sektör tarafından tepkiyle karşılanan tavan fiyat uygulamasının ardından Hazine trafik branşında bir düzenlemeye daha gitti ve temmuz ayında yayınlanan yönetmelikle “Riskli Sigortalılar Havuzu” uygulamaya alındı. Trafik sigortası poliçelerine ilişkin prim ve hasarın sigorta şirketleri arasında paylaştırılmasını sağlayan havuz sayesinde 1, 2 ve 3’üncü basamaktaki hususi araç ve kamyonetler ve bunların dışında kalan tüm araçlar havuza devredilebilir hale geldi.

Yaşanan tüm bu gelişmelerin ardından sektör trafik sigortasında zararın oldukça yükseleceğini ifade etti. Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Can Akın Çağlar, sektörün trafik sigortasından kâr etmeyi beklemediğini, ancak zararın makul bir seviyede tutulması gerektiğini savundu ve hesaplamalarına göre 2017 sonunda zorunlu trafik sigortasındaki zararın 2.3 milyar liraya ulaşacağını kaydetti. Hazine’nin bu branşta yaptığı iyileştirmeler üzerine açıklama yapan TSB Genel Sekreteri Mehmet Akif Eroğlu ise, “Acente komisyonlarının %10’dan %8’e düşürülmesi ve Hazine Müsteşarlığı’nın trafik sigortasındaki aylık %1 oranındaki zammı %1.5’e çıkarması avantaj sağladı. Ancak bu iyileştirmeler hasar tahminlerimizi sadece 2.1 milyar liraya düşürdü” ifadelerini kullandı.

%5 EK ZAM
Sektörden gelen tepkiler üzerine Hazine Müsteşarlığı, bu yılın ocak ayından itibaren geçerli olacak %5’lik ek zam uygulamasını getirdi. Buna karşın primlerde yapılan bu tek seferlik artışın tabloyu yeterli olmadığı görüşü hakim. Sektör her ne kadar sürekli serbest tarifeye dönülmesi taleplerini dile getirse de, tavan fiyat uygulamasının 2018 sonuna kadar kaldırılması mümkün görünmüyor. Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürü Şerif Çakırsoy’un yaptığı açıklamalar sebebiyle, havuz uygulamasının kalıcı olacağı, tavan fiyatın da uzun bir süre kalkmayacağı biliniyor.

%5’lik ek prim artışının sigorta şirketlerini bir nebze olsa rahatlatacağı düşünülse de, yeni yılda da zarar tablosunun süreceği öngörülüyor. Sadece primlerle oynanarak trafik sigortasındaki sorunun çözülemeyeceğini vurgulayan sektör yöneticileri, öncelikle kaza frekansının artırılması gerektiğini belirtiyor ve değer kaybı ile değerden yoksun kalma tazminatının hesaplanması, tazminat limitlerinin detaylandırılarak ucu açık tazminatlara sözleşme öncesi limit getirilmesi, bunların yanı sıra poliçeler üzerindeki vergi ve fon yükünün hafifletilmesi gibi düzenlemeler bekliyor.

ALLIANZ TÜRKİYE CEO’SU: %5 PRİM ARTIŞI YETERLİ OLMAZ
“Yapılan %5’lik artışın olumlu etkileri olacaktır. Ancak bu artışın yeterli olmayacağı görüşündeyim. 2017 yılı 9. ay sonuçlarında görülen zararın, yapılan ek zamma rağmen 2018 yılında devam etmesi büyük olasılık.”

Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan Coqui, trafik sigortası primlerine yapılan zammı değerlendirdi. 12 Nisan itibarıyla zorunlu trafik sigortalarına getirilen ve ortalama sigorta primini %30 civarında aşağı çeken tavan fiyatı uygulamasının tüm sektörü doğrudan etkilediğini belirten Somersan Coqui, bu branşta 2017 yılında poliçe adedi artmasına rağmen poliçe primleri azaldığı için trafik prim toplamında düşüş gerçekleştiğini aktardı. 2018 yılı başından itibaren geçerli olmak üzere yapılan %5’lik artışın olumlu etkileri olacağını belirten Somersan Coqui, “Buna karşın bu artışın yeterli olmayacağı görüşündeyim” dedi.

Tarife uygulamasının gerçek olumsuz etkisini bu yıl içinde daha net göreceğimizi kaydeden Somersan Coqui, “2017 yılı 9. ay sonuçlarında da görülen zararın, yapılan ek zamma rağmen 2018 yılında devam etmesinin büyük olasılık olduğunu belirtmek isterim” şeklinde konuştu.

“SERBEST TARİFEYE DÖNÜLMELİ”
Tablonun olumluya çevrilmesi için önerilerini de paylaşan Somersan Coqui, “Önümüzdeki dönem temel beklentimiz, tavan fiyat uygulaması konusunda bütüncül bir yaklaşımla tüm tarafların yararına olacak kalıcı bir çözümün üretilmesi ve yeniden serbest tarife sistemine geri dönülmesi yönündedir. Mevcut uygulama kısmi iyileştirmelerle devam ettiği takdirde, kötü sürücü iyi sürücü ayrımı ile doğru fiyatlama, kazaların azaltılması ve sistemin sağlıklı temeller üzerinde gelişimi alanlarında eksikliklerle yola devam edilmiş olacak. Bu vesile ile sektörün sürdürülebilirliğinin serbest tarife mekanizmalarının sağlıklı işlemesine bağlı olduğunu bir kez daha belirtmek isterim” dedi.

KORU SİGORTA GENEL MÜDÜR BAŞ YARDIMCISI: SADECE PRİM ARTIŞIYLA KÂRLILIK MAKUL SEVİYEDE TUTULMAZ
“Yetersiz fiyatlama yapılan risk gruplarındaki azami prim uygulamasının detaylandırılması gerekir. Mevcut uygulamada sadece fiyat artışı ile bu branşın kârlılığını makul bir bantta tutmanın da mümkün olmayacağını düşünüyorum.”

Koru Sigorta Genel Müdür Baş Yardımcısı Ender Güzeler, trafik sigortasında yaşanan son gelişmeleri Sigortacı Gazetesi’ne değerlendirdi. “Bilindiği gibi, aslında kamu otoritesi Nisan 2017’de azami prim uygulamasının kapsamını genişleterek ve nihai olarak Haziran 2017’de Riskli Sigortalılar Havuz sistemini getirerek serbest tarifeden bilinmeyen bir süre için vazgeçti. Her ne kadar düzenlemeler kısmen olumlu değişimlerin sinyalini verse de, gelinen noktada teminat limitlerinin, sigorta primlerinin, acente komisyonlarının, poliçelerdeki fon ve vergilerin kamu otoritesi tarafından belirlendiği, tazminat hesaplamalarının bağımsız eksper ve mahkemeler tarafından belirlediği bir ortamda trafik sigortalarından oluşacak zararın sorumluluğunun kimde olacağı ve nasıl finanse edileceği konusuna gerekli çözümün üretilmediği ortadadır” diyen Güzeler, doğal olarak sigorta şirketleri kadar kamu otoritesinin de bu durumun ve sorumluluğunun farkında davrandığını kaydetti.

Söz konusu artışı hiç yoktan iyidir diyerek değersizleştirmemek gerektiğini düşünen Güzeler, “Daha farklı oran mı olmalıydı? Evet. Ama, artış oranından önce uygulanan tarifenin, yetersiz fiyatlama yapılan risk gruplarında azami prim uygulamasının detaylandırılması gerektiğini düşünüyor ve bunları yapmadan toptancı bir yaklaşımla trafik tarifesinin serbest piyasa dinamiklerinin işlediği bir ortamda uzun süre yönetilebileceğini öngörmüyorum” dedi.

“OLUMLUYA DÖNMESE DE İYİLEŞTİRİCİ KATKISI OLUR”
Son zammın trafikteki kârsızlık sorununa etkisini de sorduğumuz Güzeler, şu yanıtı verdi:

“Tablo olumluya dönmese de mutlaka iyileştirici bir katkısı olur. Aslında ekstra yapılan artış oranı sadece %3.5. Havuz kapsamındaki riskler için bunun birkaç katına ihtiyaç var. Sadece yıl içinde planlı yapılan artış oranlarını topladığımızda hasar enflasyonunu (otomobil sektörü kur artışları ve sağlık enflasyonu) karşılar gibi görünse de aslında yetersiz olduğu, yıl ortalamasında hasar enflasyonun minimum 5 puan altında kalacağı görülmektedir. Hesaplamalarımıza göre azami primlerin sektör portföyünün %40-45’i için yeterli olmadığı, kalan kısım için ise gerekli olan ticari priminin %1-3 üzerinde olduğunu görüyoruz.”

Mevcut kamu tarifesinin en azından 2018 sonuna kadar süreceğinin kesin olduğuna dikkat çeken Güzeler, “Sadece fiyat artışı ile bu branşın kârlılığını makul bir bantta tutmanın da mümkün olmayacağını düşünüyorum. Bu gerekçelerle, maliyetlerin tüm bileşenlerine yönelik uzun süredir dile getirilen ve bazılarında mevzuat düzenlemesi getirilse de etkisi henüz tam hissedilmeyen konular, değer kaybı, değerden yoksun kalma tazminatının hesaplanması, tazminat limitlerinin detaylandırılarak ucu açık tazminatlara sözleşme öncesi limit getirilmesi, üzerinde çalışılan genel şartlarla birlikte kısa vadeli çözümlerin başında gelmektedir. Ayrıca, poliçeler üzerindeki vergi ve fon yükünün de bir miktar hafifletilmesini de kısa vadeli çözümlere ekleyebiliriz. Kısa vadede beklenen çözümlerin üzerine, orta ve uzun vadede serbest tarife uygulamasıyla birlikte sigortalılık oranını/sigortalı sayısını artıracak, riski yayan ve anti seleksiyonu engelleyen bir düzenlemeye ihtiyaç var” diye konuştu.
http://www.sigortacigazetesi.com.tr/sektor-serbest-tarife-diyor-trafikte-tek-care-prim-artisi-degil/
Renk Özcan
renk@sigortacigazetesi.com.tr

6 Şubat 2018

05 Şubat 2018

SAĞLIĞINIZ ANADOLU SİGORTA GÜVENCESİNDE


Anadolu Sigorta’nın sağlık sigortası poliçesi, bir kaza veya hastalık sonucunda ortaya çıkabilecek sağlık giderlerini güvence altına alıyor.


Anadolu Sigorta, Bireysel Sağlık Sigortası ve Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürün seçenekleri ile sağlığına yatırım yapmak isteyen herkesin bütçesine uygun tercihler sunuyor.
Geniş teminat ve anlaşmalı kurum ağı ile Bireysel Sağlık Sigortası ve Sosyal Güvenlik Kurumunun (SGK) karşıladığı genel sağlık sigortasını tamamlayıcı nitelikteki, uygun prim ödemeli Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürünleri farklı ihtiyaçlara farklı çözümler sunarken, sağlık problemlerini bütçe dostu ödemelerle teminat altına alıyor.



Her bütçeye ve her ihtiyaca uygun

Sağlık sigortasının geleceğe ve sağlığa yapılan en önemli yatırım olduğunun altını çizen Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Metin Oğuz şöyle konuştu: “Anadolu Sigorta olarak farklı alternatiflerle, herkesin sağlığını güvence altına almaya çalışıyoruz. Bunun en güzel örneklerinden biri Tamamlayıcı Sağlık Sigortası. Bu ürünün primleri, özel sağlık sigortasına göre daha uygun. Öte yandan ihtiyaçlar doğrultusunda genel sağlık sigortasını kullanmayı tercih edip, buna ek olarak Tamamlayıcı Sağlık Sigortası poliçesi satın almak da mümkün.


Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ve Bireysel Sağlık Sigortası arasındaki farka değinen Oğuz, “Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nda öncelikli kural, bir tedavinin öncelikle SGK tarafından onaylanmasıdır, özel sağlık sigortasında ise, böyle bir şart bulunmuyor. Sigorta şirketleri belirledikleri özel şartlar çerçevesinde, poliçede gösterilen ödeme oranları ve limitler dahilinde sigortalılarının tedavi giderlerini karşılamaktadır."

Tamamlayıcı Sağlık Sigortası poliçe sayısı hızla artıyor

Türkiye’de sağlık sigortaları konusundaki bilincin artırılması gerektiğine değinen Oğuz, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası gibi ürünlerin bu açıdan önem taşıdığına işaret etti. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası poliçe sayısının hızla arttığı bilgisini veren Oğuz, “Son bir yılda yüzde 139 oranında prim artışı ve yüzde 41’in üzerinde sigortalı sayısı artışı ile sektörde büyük bir hareket sağlandı” dedi.


Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nın Bireysel Sağlık Sigortası’na benzer şekilde teminatlarının genişletilebileceği bilgisini de veren Oğuz şunları söyledi: “SGK tarafından karşılanacak tedavi masraflarının, yasal çerçeve içerisinde sigortalının ödemesi gereken fark kısmının özel şartlar dahilinde karşılandığı “Anadolu Tamamlayıcı Sağlık Sigortası” poliçesi, sigortalılara hiçbir ücret ödemeden anlaşmalı özel hastanelerden hizmet alma fırsatı veriyor. “Anadolu Tamamlayıcı Sağlık Sigortası” kapsamında, tüp bebek sahibi olmak isteyen sigortalılarımız ek prim ödeyerek poliçelerine ilgili teminatı ekleyebilirler. Bu durumda, poliçenin geçerli olduğu süre içinde gerçekleşecek tüp bebek tedavisine ilişkin giderleri SGK’nın ödeme şartları doğrultusunda bu teminatın kullanılması için özel olarak anlaşma yapılmış olan sağlık kurumlarında karşılanır. Doğum teminatı da TSS poliçeleri kapsamında sigortalıların isteğine bağlı olarak belirlenmiş olan ek primin ödenmesiyle birlikte poliçelere eklenebilmektedir.”

04 Şubat 2018

ELİT ÖZEL SAĞLIK SİGORTASI

Elit Özel Sağlık Sigortası, yatarak tedavi olunması gereken durumlarda geçerli olan ve tedavi masraflarının karşılanmasında güvence sunan, Türkiye'nin önde gelen pek çok sağlık kuruluşunda geçerli olan özel sağlık sigortasıdır. Görebileceğiniz en kapsamlı teminatları limitsiz olarak sunan bu ürünle, hayatın getireceği en beklenmedik sürprizlere karşı bile, içiniz rahat olsun.



Elit Özel Sağlık Sigortası’nın Teminatları:
• Ameliyat
• Ameliyat sonrası fizik tedavi
• Yapay uzuv
• Hastane tedavi (Küçük Müdahale)
• Yoğun bakım
• Kemoterapi, radyoterapi, diyaliz
• Oda, yemek, hemşire
• Refakatçi
• Evde bakım hizmetleri
• Ambulans hizmetleri (Hava - Kara)
• Kaza sonucu diş tedavi
• Modern teşhis yöntemleri
• Tahlil röntgen hizmetleri

Not: Teminatlar ve limitler poliçenize bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

Avantajlar;
• Tüm taksitli kredi kartlarına peşin fiyatına 8 taksit imkanı vardır.
• Limitsiz ve kapsamlı teminat avantajı
• Türkiye genelinde yaygın anlaşmalı sağlık kuruluşu ağı
• Türkiye’nin önde gelen pek çok sağlık kuruluşunda indirim imkanı
• Hastane sınıflaması yapılmaksızın anlaşmalı tüm sağlık kuruluşlarında tedavi imkanı

ÖĞRENİM GÜVENCESİ SİGORTASI

Çocuğunuzun Öğrenimi Sompo Japan Güvencesi Altında!
Çocuk okutan, çocuğunun eğitim sürecini güvence altına almak isteyen sorumluluk sahibi ebeveynler!
Herhangi bir kaza neticesinde yaşam kaybı veya kalıcı sakatlık durumunda çocuğunuzun eğitiminin yarım kalmamasını, mevcut eğitimini sürdürebilmesini sağlayan uygun fiyatlı bir sigorta var.
Poliçe tanziminden itibaren 1 yıl içinde ebeveynin kaza sonucu yaşam kaybına uğraması ya da daimi sakat kalması durumunda seçilen teminat limiti kadar tazminat tutarı çocuklarının eğitiminin devamı amacıyla ödenen geniş kapsamlı bir sigortadır.

Öğrenim Güvencesi Sigortası Neleri Kapsar?
  • Yaşam Kaybı
  • Sürekli Sakatlık
  • Gelir Desteği
  • Bireysel Borç
  • İşsizlik / İflas
  • 7/24 Yardım hizmetlerini kapsamaktadır.
Yaşam Kaybı
Sigortalının derhal veya kaza tarihinden itibaren bir sene zarfında vefatına sebebiyet verdiği takdirde, sigortacı poliçede toplam eğitim süresine göre belirlenen sigorta bedelini yine poliçede lehdar olarak gösterilen çocuklara tek seferde ödenmesi hizmetidir.



Sürekli Sakatlık
Sigortalının ve/veya poliçede ayrıca belirtilmiş ise diğer ebeveynin derhal veya kaza tarihinden itibaren iki sene zarfında bedeni olarak sürekli bir sakatlığa maruz kalması durumunda, sigortacı poliçede toplam eğitim süresine göre belirlenen sigorta bedelini sigortalının ve/veya poliçede ayrıca belirtilmiş ise diğer ebeveynin tek seferde ödenmesi hizmetidir.

Gelir Desteği
Sigortalının veya poliçede ayrıca belirtilmiş ise diğer ebeveynin kaza sonucu yaşamını kaybetmesi veya sürekli sakat kalması durumu sigortalının ve poliçede ayrıca belirtilmiş ise diğer ebeveynin kaza sonucu birlikte vefatı veya sürekli sakat kalması veya birinin vefatı diğerinin sakat kalması durumunda, poliçede lehtar olarak belirtilen çocuk ve/veya çocuklara gelir desteği tazminatı, poliçede belirtilen limitler dahilinde ve yine poliçede belirtilen tazminat süresi hesaplanarak ödenecektir. Ödenecek tazminat bedeli, mağduriyetin yaşandığı tarihten itibaren poliçede lehtar olarak belirtilen çocuk ve/veya çocukların azami 25 yaşına kadar (26 yaşından gün almamak kaydıyla) aylık olarak hesap edilerek tek seferde kendilerine ödenmesi hizmetidir.

Bireysel Borç
Sigortalının veya poliçede ayrıca belirtilmiş ise diğer ebeveynin kaza sonucu vefatı veya sürekli sakat kalması durumu sigortalının ve poliçede ayrıca belirtilmiş ise diğer ebeveynin kaza sonucu birlikte vefatı veya sürekli sakat kalması veya birinin vefatı diğerinin sakat kalması durumunda, kaza tarihinde her ikisinin mevcut olan kredi kartlarına ait borç bakiyesi ve/veya almış olduğu/oldukları banka kredisinin bakiye borcu poliçede belirtilen azami limit dahilinde bir defaya mahsus olmak üzere ödenir.

İşsizlik İflas
Sigortalının veya poliçede ayrıca belirtilmiş ise diğer ebeveynin kaza sonucu yaşamını kaybetmesi veya sürekli sakat kalması durumu sigortalının ve poliçede ayrıca belirtilmiş ise diğer ebeveynin kaza sonucu birlikte vefatı veya sürekli sakat kalması veya birinin vefatı diğerinin sakat kalması durumunda, çalıştığı kurumdaki iş akdinin feshi ve başka bir iş yerinde çalışmamak kaydıyla veya kendisinin sahibi/ortağı olduğu şirketin iflası sonucu işini kaybetmesi halinde poliçede belirtilen tutarı azami 6 ay süre ile hesap edilerek kendisine tek seferde ödeme yapılmasını teminat altına alır.

Öğrenim Güvencesi Sigortasından Kimler Yararlanabilir?
Sigortalı ebeveynin yaşı 18-65 arasında, çocuk/çocukların yaşları 6-25 yaş arasında olan herkes yararlanabilir.

Öğrenim Güvencesi Sigortası Diğer Avantajları;
  • Tek prim ile 8 yıla kadar eğitim süresi
  • Aynı poliçede 3 çocuğa kadar sigortalanabilme
  • Eğitim süresi boyunca aylık gelir desteği
  • Birden fazla çocuğun sigortalanması halinde indirim hakkı
  • Anne ve Babanın aynı poliçede sigortalanabilmesi
  • Bireysel borç teminatı ile 5.000 TL’ye kadar borçların ödenebilmesi 
  • İşten çıkarılma/iflas durumunda 6 aylık ödeme

Not: Teminatlar ve limitler poliçenize bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

Biz Bize Sigorta
Cevizlidere Mah. Cevizlidere Cad. 25/15
Çankaya / Ankara
www.bizbize.com.tr

312 473 21 56

03 Şubat 2018

6 MİLYON ARAÇ İÇİN ÖNEMLİ GELİŞME

TBMM'ye sunulan tasarıya göre, 16 yaş ve üzeri araçların hurdaya ayrılması karşılığında, yeni araç alımında 10 bin liraya kadar ÖTV indirimi sağlanacak

Otomobillerin yanında kamyon, kamyonet, hafif ticari ve otobüs gibi ticari vasıtaları kapsayan yasaya göre 16 yaş üstü aracını hurdaya ayıranlara, yeni araç alımlarında 10 bin liraya kadar ÖTV indirimi geliyor.

Maliye Bakanı Naci Ağbal: "16 yaş ve üzeri araçların hurdaya ayrılması karşılığında, yeni araç alımında 10 bin liraya kadar ÖTV indirimi sağlanacak." dedi. 

Hurda Araç Teşviği ile ilgili düzenleme geçen yıl da gündeme gelmiş ve düzenlemenin detaylarını görüşmek için sektör temsilcileri Maliye Bakanı Naci Ağbal ile Ankara’da bir toplantı yapmıştı.

Toplantıda 20 yaşa kadar araçların hurdaya çıkarılması öngörülmüştü.

Meclis'e gönderilen Torba Yasa'ya göre ise yaş sınırı daha da düşürüldü ve 16'ya çekildi.



6 milyon araç...

Türkiye'de yaşı 16'nın üzerinde olan 4.3 milyon adet otomobil, 163 bin minibüs ve 779 bin adet kamyonet bulunuyor. Bunlara yine 16 yaş üstü diğer ticari araçlar eklendiğinde rakam 6 milyonu buluyor.  

Hurda Araç Teşviği düzenlemesini değerlendiren Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, Türkiye'de yaklaşık 16 milyon otomobil ve hafif ticari araç olduğunu belirterek, "bunların üçte biri 16 yaşından büyük. 2001 ve öncesi araçlar daha çok çevreyi kirleten araçlar ve güvenlik açısından tehlikeli. Burada amaç iç pazarı daha dinamik hale getirmek.
Hurda teşviği çok olumlu bir gelişme. önemli olan bu araçların trafikten kaydının silinip tamamen parktan çekilebilmesini sağlamak. Dolayısıyla teşviğin hızlı bir şekilde geçmesi gerekiyor. Satışlara pozitif etkisinin olacağını öngörüyoruz" dedi.(Habertürk)

https://www.sigortadetay.com/6-milyon-arac-icin-onemli-gelisme-635h.htm

ARAÇ TESCİL İŞLEMLERİNDE YENİ DÖNEM

Noter tescili ile trafik sigortasında ‘zorunluluk’ kalktı!

CAN KANTAR / POSTA GAZETESİ
Zorunlu trafik sigortası neden zorunlu? 
Çünkü bir sorumluluk sigortası, yani trafikte kaza yaptığında karşındaki aracın hasarını karşılamak üzere yapılan ‘zorunlu’ bir sigorta türü. Kaza anında karşı taraf yüzde 100 kusurluysa, hasarın tamamını karşı tarafın trafik sigortası öder. Son yıllarda trafik sigortalarında yaşanan kaos ‘zorunlu’ da olsa sigortasız araçların sayısının artmasına sebep oldu. Özetle yollarda sigortasız ve bu nedenle size çarptığında hasarınızı karşılamayacak canlı bomba gibi gezen binlerce otomobil var.

Diyelim ki kendi aracınız ile gidip 300 bin TL’lik bir araca çarptınız ve siz kusurlusunuz. Karşı araçta ise 50 bin TL’lik bir hasar var. Trafik sigortanız yoksa bu parayı ödemekle yükümlüsünüz. Ödeyemezseniz üzerinize kayıtlı varlıklarınıza bile haciz gelecek demektir.

BİR ÜÇÜNCÜ ÇÖZÜM ARANMALI

Geçmişte yollarda çevirmelerde aracın trafik sigortası olup olmadığına da bakılırdı. Son günlerde ehliyet isteniyor ve plaka sorgusu yapılıyor. Sigortanın sorgulandığını zannetmiyorum. Son olarak araç trafik tescil işlemleri de artık Noter’ler de yapılmaya başlanıldı. Tescil işlemi yapılıyor, ruhsat veriliyor ve “git trafik sigortanı yaptır” deniliyor. Yani trafik sigortasında ‘Zorunluluk’ kalkmış oldu. İşlem sonunda ‘sigortanı yaptır, sonra gel ruhsatını al’ denilse, o da tuhaf olur. Devlet bu konudaki bürokrasiyi ortadan kaldırmak için zaten işi Noter’lere verdi. ‘Sigorta yaptır gel’ denilse ayrı bir bürokrasi daha olacak. Gelecekte bu konuda ciddi sıkıntılar yaşanacak gibi görünüyor. ‘Hükümet yetkilileri buna bir çözüm bulsun’ desem inanın bunu da söylemeye korkuyorum. Çünkü yetkililer çözüm için bu defa, ‘Sigorta poliçesi Noter’de hazırlansın” deyip işin içinden çıkabilir. Bu sefer de acentelerin tümü kepenk indirir. Bir üçüncü çözüm illa ki olmalı…Halen 6 milyon sigortasız araç yıl sonunda en az 10 milyon canlı bomba demek. Benden söylemesi!

http://www.sigortamedya.com.tr/noter-tescili-ile-trafik-sigortasinda-zorunluluk-kalkti/

13 Şubat 2018


Araçların satış, devir ve tescil hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin yönetmelik Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe girdi...


Yönetmelik kapsamında Türkiye Noterler Birliği, Araç Sicil ve Tescil Sistemi (ARTES) oluşturacak. 
Dünya gazetesinde yer alan habere göre, noterler, araçların satış ,devir ve her türlü tescil işlemini yapacak, plaka verecek, tescile ilişkin geçici belgeleri düzenleyecek. Araçlara ilişkin teknik ve hukuki değişiklikleri ARTES’e işleyecek. Yönetmelik kapsamındaki tüm işlemler Türkiye Noterler Birliği Bilişim Sistemi üzerinden gerçekleştirilecek.

Cumhurbaşkanlığı ve Başbakanlık araçlarından kendilerince belirlenenler ile Milli İstihbarat Teşkilatı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı, diplomatik araçların devir, tescil, plaka işlemleri ise Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından yapılacak.
Yabancı gerçek ve tüzel kişiler tarafından yurt içinden satın alınan veya yurt dışından getirilen araçların tescili, noterler tarafından yapılacak.
Suriyelilerin araçlarına geçici tescil Yönetmeliğe göre, ülkelerindeki savaş dahil olağanüstü haller nedeniyle giriş yapan yabancı uyrukluların araçları için de geçici trafik belgesi ve özel belirlenen harf grubundan tescil plakası verilecek.
Gerçek kişilere ad ve soyadları, tüzel kişilere ise tescil edilmiş ticari unvanlarını içeren tescil plakaları verilebilecek.
Ticari şirketlerin ayni sermaye olarak taahhüt ettikleri araçlar için ARTES’e ‘ayni sermaye’ şerhi işlenecek.
31 Ocak 2018
http://www.sigortacigazetesi.com.tr/resmi-gazetede-yayimlandi-arac-tescil-islemleri-noterde-yapilacak/

KASKO & ANAHTARLA ÇALINMA

Kasko poliçelerinin en önemli teminatlarından birisi olan HIRSIZLIK teminatı, son zamanlarda sıklıkla karşılaşılan araç hırsızlıklarında, sigortalının zararını tazmin etmektedir. Ancak biraz sonra okuyacağınız hırsızlık olayında bir çok kasko poliçesi, sigortalının zararını karşılayamayacaktır.
"Bu gibi olaylar, benim başıma gelmez..." düşüncesini terk etmek, son derece önemli !
Gelin, şimdi 31 Ocak 2018 tarihinde yayımlanan bir habere birlikte göz atalım....



Ekmek almak için indi arabasından oldu...Hırsızlık anı kamerada

31 Ocak 2018
Ekmek almak için gittiği fırının önüne aracını park eden bir vatandaş, otomobilin kapısını kilitlemeyi unutunca, lüks otomobili saniyeler içinde çalındı. Hırsızın lüks araca binip saniyeler içinde olay yerinden uzaklaşması güvenlik kameralarına yansıdı.

Olay, dün sabah saatlerinde İstanbul Ümraniye’de bir fırının önünde meydana geldi. Ekmek almak için gittiği fırının önünde aracından inen O.A, otomobilinin kapısını kilitlemeyi unutunca lüks otomobili, hazırda bekleyen bir hırsızlık çetesi tarafından saniyeler içinde çalındı. Hırsızın lüks otomobili saniyeler içinde çaldığı görüntüler güvenlik kamerası tarafından kaydedildi.

Tesadüf eseri olay yerinden geçen O.A.'nın eşi durumu fark ederek, aracın peşinden koştu. O esnada lüks otomobili çalıştırarak sırra kadem basan hırsız bu kadarına da pes dedirtti.

LÜKS OTOMOBİL SANİYELER İÇİNDE ÇALINDI
Görüntülerde, araç sahibinin otomobilinden inerek fırına girdiği ve karşı yoldaki hırsızlık çetesinin durumu fark ederek hareke geçtiği görülüyor. Karşı yoldan geçen araçtan inen çete üyesi saniyeler içerisinde, kapısı açık unutulan otomobile binerek kayıplara karışıyor.

Otomobilini çalanlardan şikayetçi olduğunu ifade eden O.A, aracını tüm aramalara rağmen bulamadıklarını, polisin de aracı aradığını ancak gasp çetesinin aracını parçalamasından endişe ettiğini ve tüm belgelerinin araç içerisinde olduğunu belirtti. (İHA)


http://www.mynet.com/haber/ilginc-haberler/ekmek-almak-icin-indi-arabasindan-olduhirsizlik-ani-kamerada-3661498-1

İyi, güzel ama bu riski nasıl teminat altına alacağınızı merak ediyorsanız, bize danışabilirsiniz. Kasko poliçenizde hangi teminatlara ihtiyacınız olabileceğini, sizin talepleriniz doğrultusunda belirleyebilir ve en uygun poliçe teklifini size sunabiliriz.

www.bizbize.com.tr
www.bizbizesigorta.com.tr

SOMPO KASKO

SOMPO ARAÇ KASKO SİGORTASI  Hayatınızda önemli bir yere sahip olan aracınızın başına gelebilecek beklenmedik kazaların sizi etkilemesine izi...