Ana içeriğe atla

SİGORTAYA GÜVEN GERİSİNİ MERAK ETME SEN !

CAN KANTAR: Sigortaya güven gerisini merak etme sen !

Özel sigorta sektörü her geçen gün büyüyor. Sistem güvene dayalı. Ne kadar çok insan sigorta sistemine güven duyarsa, pasta o kadar çabuk büyüyor. Şimdilik zorunlu sigortalar sistemi büyütüyor. Bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde yani sigorta bilinci gelişmemiş toplumlarda bir sigortanın “zorunlu” olması gerekli. Çünkü bu sayede sigortanın önemi de anlaşılmış oluyor. 

Sigorta sektörü ile ilgili de ne yazık ki toplumda olumsuz bir algı var. Bayramda ziyaret ettiğim bir aile büyüğüm, “Can ben bu sigortayı 30 yıl önce yaptırmıştım, yıllarca ödedim, çıkarken yatırdığım paranın yarısını aldım. Bu nedenle o gün bu gündür sigorta yaptırmıyorum” dedi. Evet geçmişte hayat sigortalarında sorun yaşandı ve sektör bundan bir ders çıkardı. Sonrasında düzenleyici kamu yararı otoritesi olayı baştan derledi ve tüketici haklarını ön planda tutan kanunlar çıkardı. Artık öyle sorunlar yok. Fakat şimdi sigorta yaptırmak için o kadar çok nedenimiz var ki…



Yüzde 96 memnun sigortalı 
Sigorta şirketleri yılda milyonlarca tüketiciye dokunuyor. Hasarı olan sigortalının yüzde 96’sının mağduriyeti hemen çözülüyor. Geri kalan yüzde 2 zaten sigorta şirketini dolandırmaktan yakayı ele vermiş ve alacağından feragat etmiş oluyor. Diğer yüzde iki ise sigortalı ile sigortacı arasındaki anlaşmazlık nedeniyle bir şekilde yargıya taşınmış bir durumu söz konusu. Yani baktığınızda sorun yaşamayan kesim çoğunlukta. Ama sorun yaşayan kesim az da olsa tüketici hassasiyeti nedeniyle medya da çok daha geniş yer bulabiliyor. Bunun yanında mağduriyeti önlenmiş yüzde 96’lık kesim ise memnuniyetini pek dile getirme fırsatı bulamıyor. Ya da “zaten sigortacıların işi bu değil mi ?” diyerek memnuniyetini dile getirmiyor. 

Sigorta şirketleri müşteri şikayetleriyle çok ilgililer. Kendi departmanları var ve sosyal medyadan da şikayetleri takip ediyorlar. Sigorta sektörünün neredeyse üçte ikisi motor branşlarından oluşuyor. Yani Trafik-Kasko. Bu konuda da sigortalılara sigorta şirketleri adına hizmet veren bir kuruluş Türkiye’nin en önemli şikayet bildirim sitesinde memnuniyet sıralamasında birinci sırada. Evet RS Servis, sikayetvar.com sitesinde müşteri memnuniyetinde birinci sırada yer aldı. Bu bile sigorta sektörünün bir hizmet sağlayıcısının üzerinden ne kadar başarılı olduğunun bir göstergesi değil mi? 

TTnet internet bağlayacak, bekliyoruz!
Sigorta sektörünün bu konuda ne yazık ki hakkı yeniyor. Bankacılık sektörü ya da GSM ve internet sağlayıcısı kurumlara yönelik milyonlarca şikayet var. En son yaşadığım sorun mesela… Bodrum’daki evime 2 aydır internet bağlatamıyorum. Evim dağda değil, okula 200, ana yola 250 metre mesafede. TürkTelekom’a ait TTnet direği ve kutusuna ise 20 metre mesafede. İki aydır bekliyorum, aramadığım yer kalmadı. Yaz bitti internet bağlanacak. Bankalar, dijital TV platformları, GSM ve internet sağlayıcıları ile yaşanan sorunların yanında sigortacıların ki ne ki? 

http://www.sigortamedya.com.tr/can-kantar-sigortaya-guven-gerisini-merak-etme-sen/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SOMPO KASKO & ARTI TEMİNAT

Artı Teminat, Sompo kasko ürünlerinde üç farklı plan dahilinde eklenebilen ve size ayrıcalıklı teminat ve hizmetler sağlayan üst teminat paketidir. Artı teminatlarla kasko poliçenizin teminatlarını arttırarak, hasar sonrasında yaşanabilecek sorunları en aza indirerek, hayat konforunuzun olumsuz olarak etkilenmesine engel olabilirsiniz. Üç farklı teminat paketlerini inceleyecek olursak, Artı Teminat Plan-1 70 TL prim ödeyerek Plan-1 'i tercih ettiğinizde, standart teminatlı kasko poliçenize ilave edebileceğiniz teminatlar ; * Süreli kullanılan (akü ve lastik vb) parçalarda eskime payı düşülmemektedir. "Araçta meydana gelecek lastik ve akü hasarlarında eskime payı düşülmeyecektir." * Anahtarla çalınma hasarlarında muafiyet uygulanmamaktadır. "Anahtar ile araç çalınma hasarları muafiyetsiz olarak teminat kapsamına dahil edilmiştir." " Araç anahtarının araç üzerinde bırakılması sonucunda aracın çalınması veya çalınmaya teşebbüs edilm...

KONUT PAKET SİGORTASI & ELEKTRONİK CİHAZ TEMİNATI

Konut Paket Sigortası Konut Paket Sigortası teminatlarından sadece birisi olan, Elektronik Cihaz Sigortası  teminatı genellikle önemsenmemektedir. Bu yazımızda, ayrıntılı olarak inceleyeceğimiz yaşanan gerçek olaylarda, bu teminatın sigortalılarımız için ne kadar önemli olduğunu ele alacağız... Öncelikle bu teminatın kapsam ve muafiyetlerini inceleyecek olursak; Elektronik Cihaz Sigortası Kapsamı: Teminat kapsamına dahil olan kıymetler; Adresi poliçede belirtilen sigortalı konutta bulunan, aksam ve teferruatı da dahil olmak üzere; masaüstü bilgisayarlar, televizyon, sinema ve ses sistemleri, buzdolabı, derin dondurucu, çamaşır (yıkama/kurutma) makinesi, bulaşık makinesi, fırın, mikro dalga fırın, ocak, davlumbaz, elektrikli şofben, kombi, elektrikli panjur, müzik seti, elektrik süpürgesi, video, VCD/DVD/Blueray cihazı, alarm ve güvenlik sistemleri, klima/ısıtma-soğutma sistemleri vb. elektronik/elektrikli...

ALLIANZ TAMAMLAYICI SAĞLIK SİGORTASI

Allianz Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS) Nedir, Neleri Kapsar? Allianz Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS), Allianz Sigorta tarafından sunulan ve Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından kapsama alınan sağlık hizmetlerinde çıkan ek ödemeleri karşılayan bir sigorta türüdür. Bu sigorta, bireylerin SGK ile anlaşmalı sağlık kuruluşlarında müşteriden talep edilen ek ücretleri karşılar. Allianz ile anlaşmalı olmayan ancak SGK ile anlaşmalı özel sağlık kurumlarını tercih etmeniz durumunda, anlaşma harici kurumlar için de limitiniz olur.  Tıbbi Malzeme teminatı özelinde, SGK kapsamı içinde olmayan poliçe özel şartlarında belirtilen malzemeler ile sınırlı olmak kaydıyla, limitinizi Allianz ile anlaşmalı veya anlaşmasız kurumlarda kullanabilirsiniz. Ayakta Tedaviler ve Doğum ile ilgili teminatlar, tercih üzerine poliçeye dâhil edilebilir.    Tamamlayıcı Sağlık Sigortası şunları kapsar: Yatarak Tedavi: Sağlık kurumlarında yatış tarihinden taburcu işlemi yapılıncaya kadar uygulanan a...