Ana içeriğe atla

Kayıtlar

AK SİGORTA & ENCANDER İŞBİRLİĞİ

Aksigorta’dan Hayvanları Koruma Günü’nde anlamlı işbirliği... Aksigorta, Encander ile yaptığı işbirliğiyle Pati Sigortası satın alan Aksigortalıların minik dostları; dernekteki felçli, yaşlı ya da engelli hayvanlar ile Pati Kardeşi oluyor. Üstelik Aksigorta, müşterileri adına Encander’e bağışta bulunuyor. Aksigorta, 4 Ekim Hayvanları Koruma Günü’nde Encander (Engelli Canları Yaşatma ve Koruma Derneği) ile işbirliği yaptı. Sigorta sektöründe evcil hayvanları sigortalayan tek şirket olan Aksigorta ; bu işbirliği ile Pati Sigortası’na sahip olan ya da 1 yıl boyunca hayvan dostlarına sigorta yaptıracak olan müşterileri için Encander’e bağışta bulunacak. ‘Pati Kardeşi’ ilan edilecekler Yaşamsal ihtiyaçlarını giderme konusunda insan bakımına muhtaç hayvanlara sahip çıkan Encander ile gerçekleştirilen işbirliği sonucu ayrıca Aksigortalıların patili dostları; dernekteki felçli, yaşlı ya da engelli bir hayvan ile ‘Pati Kardeşi’ ilan edilecek. Aksigortalılar, hayvan dostlar...

DASK'A HASAR İHBARI YAĞIYOR

Hürriyet Gazetesi'nde 28 Eylül 2019 tarihinde yayımlanan, Noyan Doğan imzalı, İstanbul'da yaşanan deprem sonrası, zorunlu deprem sigortalarında yaşanan ihbarları konu alan yazı... İstanbul, Silivri açıklarında meydana gelen 5.7’lik depremin ardından Doğal Afet Sigortaları Kurumu’na (DASK) hasar ihbarları yağıyor… Depremin üzerinden 24 saat geçmeden DASK’a zorunlu deprem sigortalı konutlardan 500’ün üzerinde hasar ihbarı geldi. İhbarların neredeyse tamamına yakını Silivri, Çekmece ve çevresinden geldi. Uzmanlar önümüzdeki günlerde ihbarların 3 bini geçeceğini tahmin ediyor. Bundan sonraki süreçte ise gelen ihbarlar DASK tarafından değerlendirilecek; hasarlı konutlara eksperler gönderilecek ve hasar tespit çalışmalarına başlanacak. Uzmanlar, önümüzdeki hafta ortalarında gelen ihbar sayılarının netleşeceğini ve hasar tespit çalışmalarına başlanacağını söylüyor. Yine uzmanlara göre birkaç bina ve konutta depremin neden olduğu çatlakların dışında büyük bir hasar gözükmüyor. ...

ZORUNLU DEPREM SİGORTASINDA DEĞİŞİKLİK

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan Zorunlu Deprem Sigortası Tarife ve Talimat Tebliğinde değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Tebliğe göre, asgari prim tutarı her halükarda deprem risk bölgesine göre birinci bölgeden beşinci bölgeye sırasıyla 110, 80, 60, 50 ve 40 liradan az olamayacak. Söz konusu miktarlar birinci bölgeden beşinci bölgeye sırasıyla 95, 70, 55, 45 ve 35 liraydı. İnşaat ruhsat yılı, 2000 ve öncesi olan binalarda ise tarife fiyatı yüzde 10 artırılacak. Zemin üstü toplam kat sayısı 3 veya daha az olan binalarda tarife fiyatı yüzde 10 indirilecek. Zemin üstü kat sayısı 8 ve üzeri olan binalarda tarife fiyatı yüzde 10 artırılacak. Kat sayısı hesabına zemin kat ve altında kalan bodrum katlar dahil edilmeyecek. Poliçe süresinin sonunda sigortanın en geç 30 gün içinde yenilenmesi durumunda, yenilenen poliçe için tarife fiyatları üzerinden ise yüzde 10 indirim yapılacak. Diğer yapı grubuna yenileme indirimi...

KİRACI KONUT SİGORTASI YAPTIRIR MI ?

Peşin peşin söylemek gerekirse ‘konut sigortası’ mutlaka yaptırılması gereken bir sigorta . Son günlerde yaşanan sel felaketlerinde çoğunlukla konutların zarar gördüğüne tanık olduk. Birçok şehrimizde sel afeti meydana geldi. Seller evlere ciddi zarar verdi. Hatta bazı yerlerde evleri seller sürükledi. Yine yaşanan can kayıpları hepimizi derinden üzdü. Sigortacıların bir lafı vardır:  “Siz sigortanızı yaptırın, canınıza bir şey olmasın, gerisini biz hallederiz.” Gerçekten de öyle cana bir zarar gelmediği müddetçe maddi hasarlar her zaman telafi edilebilir. Konut sigortalarıyla ilgili toplum genelinde yanlış bir algı var. Çok pahalı olduğu düşünülür . Tam aksine çok da ucuzdur aslında. Ayda 30-40 TL’ye evinizi sigorta yaptırabilirsiniz. İnsanların kafasında hep,  “100 bin TL’lik bir aracın kaskosu mesela 2000 TL ise 400 bin TL’lik evim en az 8-10 bin TL’ye sigortalanabilir” algısı var. Bu yanlış bir düşünce. Araçlar mobil olduğu için riskleri daha yüksek. Bu nedenle pr...

GIDA ZEHİRLENMESİNE SİGORTACINIZ PANZEHİR OLUYOR

Bir restoran veya gıda işletmesi, tüm önlemleri almış olmasına rağmen üretilen gıdaların tüketimi sırasında üçüncü kişiler herhangi bir zarara uğramışsa, gıda işletmecileri sorumluluk sigortası ile meydana gelen hasarlar ve işletme sahibine karşı hukuken yüklenebilecek sorumluluklar teminat altına alınıyor. Bir restoran veya gıda işletmesinin faaliyetlerini sürdürürken bir yandan da işlerinde çok dikkatli olması gerekiyor. Gözden kaçan bir hata, müşterilerde ya da çalışanlarda maddi veya bedeni zararlara sebep olabiliyor, bu hata işletme sahibini de mahkemeye kadar götürebiliyor. Beklenmedik bir kaza ile karşılaşılan durumlarda üçüncü kişilerin mallarına hatta canlarına bir zarar gelmesi halinde, bundan sorumlu olan işletme sahipleri de sorumluluk sigortaları ile ortaya çıkan zararları güvence altına alıyor. Gıda işletmecileri sorumluluk sigortası da işyeri sahiplerini sorumluluktan kurtarıyor . Gıda işletmecileri her ne kadar ürettikleri, işledikleri ya da sattıkları ürünleri e...

100 MİLYON LİRALIK KAZA

Noyan DOĞAN'ın 27 Mayıs 2019 tarihli Hürriyet Gazetesi'nde yayımlanan yazısı... Alanyasporlu Josef Sural trafik kazasında hayatını kaybetti. Hesap uzmanlarına göre ailesine ödenecek tazminat 100 milyon lirayı bulacak. Sigorta ise sadece 620 bin lirasını karşılayacak, 99 milyon lirayı kazayı yapan minibüsün şirketi ödemek zorunda kalacak. Uzmanlar sürücüleri uyarıyor:  "Tek başına trafik sigortası yeterli değil". Spor camiasını yasa boğan talihsiz kaza, geçen ayın sonunda yaşandı. Alanyasporlu futbolcuları taşıyan özel minibüsün devrilmesi sonucu 28 yaşındaki Çek futbolcu Josef Sural hayatını kaybetti. Yapılan açıklamalara göre kazanın nedeni, şoförün uyuya kalmış olması. Doğrudur yanlıştır o tarafına yargı karar verecek. Bu kazanın hem sigorta hem de sosyal boyutu var. Ayrıca  kazadan herkesin çıkarması gereken de ciddi bir ders var . Üzerinden bir ay geçtikten sonra neden mi şimdi yazıyorum? Konunun uzmanlarına bazı hesaplamalar yaptırdım da ondan. Hepsini...

HASARINI EKSİKSİZ BİLDİRENE ÖDEME DE ERKENDEN

Sigorta Medya internet sitesinde 9 Mayıs 2019 tarihinde yayımlanan ve sigorta şirketlerinin hasar süreçlerini konu alan yazı... Riskten korunmak ve masrafları minimize etmek amacıyla yapılan sigorta, hasar ile karşılaşılması durumunda sigortalının kurtarıcısı oluyor. Hasar ihbarının yapılması ve sigorta şirketince talep edilen dosyaların eksiksiz toparlanması ise kayıpların en kısa sürede telafi edilmesini sağlıyor. Sigortalılar ilgi bekler…  Doğru zamanda bilgilendirilmek, sigortalıların kendisi ile ilgilenildiğini hissetmesi açısından büyük önem taşır. İşte “İyi sigorta şirketi hasar sırasında belli olur” lafı da bu açıdan çok önemli… Hasar servisinin vereceği hızlı, etkin, bilgilendirici hizmet anlayışı ile birlikte doğru hasarı tespit ederek tüketicilerin zararlarını karşılama kabiliyeti, sigorta şirketinin imajına olumlu yansır. Aksine, kötü hizmet alan bir sigortalı, fiyatı ne olursa olsun poliçesine devam etmez. Sigorta poliçeleri ile risk satın alındığından...