Ana içeriğe atla

Kayıtlar

KOSGEB ve KGF KREDİLERİNDE SİGORTA SORUNU

Hürriyet Gazetesi'nden Noyan DOĞAN'ın 8 Mayıs 2017 tarihli yazısı... ÖNCE bir okuyucudan gelen elektronik postayı paylaşayım... “Sayın Doğan, babamızın küçük bir seramik atölyesi var. Ben ve kardeşim, babam ile birlikte çalışıyoruz. Geçen yılın sonunda babam, KOSGEB’in 50 bin liralık, sıfır faizli kredisinden yararlandı. Maalesef geçen ayın başında babamızı kaybettik. Bankaya müracaat ettiğimizde kredi verilirken sigorta yapılmadığı bilgisini aldık. Birkaç kişiye sorduk bazıları hayat sigortasının zorunlu olduğunu, bankanın krediyi verirken yaptırması gerektiğini söyledi, bazıları da zorunlu değil dedi. Hangisi doğru? Banka bilerek yaptırmadıysa, herhangi bir hak iddia edebilir miyiz?” ZORUNLU HAYAT SİGORTASI Hadi, KOSGEB kredileri hem sıfır faizli, bir yıl ötelemeli hem de krediye konu olan miktar çok büyük değil. Sonunda iki kardeş, babalarından kalan işyerinde çalışıp, kredi borcunu ödeyebilir. Peki, son dönemde Hazine kefaletinde, Kredi Garanti Fonu ...

İKİ KONUTTAN BİRİ SİGORTALI

DASK Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kayacı, yapılan çalışmaların 1999 depreminden bu yana önemli aşamalar kaydettiğini söyledi. Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kayacı, "Şu an 8 milyon sigortalı sayısına ulaştık. Ülkemizdeki yaklaşık her iki konuttan biri sigortalı. Ulaştığımız sigortalılık oranı da yüzde 45 seviyesinde." dedi. DASK'ın düzenlediği Depreme Dayanıklı Bina Tasarımı Yarışması'nda finale kalan projelerin yarıştığı etkinlikte konuşan Kayacı, DASK olarak, Türkiye'nin deprem bilinci çalışmalarında önemli rol oynayan sigortalılığa ilişkin çalışmaları sürdürdüklerini, bu çalışmalar kapsamında her kurum ve kuruluş ile iş birliği yaptıklarını anlattı. Kayacı, yapılan çalışmaların 1999 depreminden bu yana önemli aşamalar kaydettiğini belirterek, şunları kaydetti: "Geçtiğimiz dönemde yoğun bilinçlendirme ve poliçe yenileme çalışmalarımız, bunun yanı sıra mevzuatta yapılan değişikliklerle şu an 8 milyon sigort...

TAZMİNAT YOLLARDA

Yol çalışmaları, park ve bahçe sularken yola taşan su, kapatılmayan çukurlar, açık kalan rögar kapakları gibi birçok ihmal nedeniyle zarara uğrayan vatandaşın tazminat alma hakkı var !  Nasıl mı? İşte detayları... Türkiye’nin her hangi bir yerinde yol ve inşaat çalışması görmek mümkün. Bu çalışmalar denetlense de ihmaller söz konusu olabiliyor. Unutulan çukurlar, üzeri kartonla kapatılan rögar kapakları, yerinden çıkmış kaldırım taşları, sürücünün göreceği şekilde işaretlenmemiş kasisler, özellikle yaz aylarında bitkileri sularken yola taşan sular büyük kazalara ve kayıplara neden oluyor. Tedbirler alınmadığı için en çok zararı vatandaş görüyor. MUTLAKA DAVA AÇIN Karayolları’nın ve belediyelerin gerekli önlemi almaması ‘hizmet kusuru’ olarak değerlendiriliyor. Bu kusur nedeniyle idari davalar açıp hakkınızı arayabilirsiniz. Dava açmadan önce izlenmesi gereken yollar var. Bu konuda POSTA’ya açıklamalarda bulunan Avukat Cevat Kazma, hizmet kusuru nedeniy...

GÜNEŞ ENERJİSİNE YENİ SİGORTA MODELİ

Güneş enerjisi kullanımının artırılmasıyla ilgili önemli destekler içeren ‘ Yenilenebilir Enerji Kaynak Alanları’ süreci Konya Karapınar’da devam ediyor. Sigorta ve reasürans sektörü de bu yeni model üzerinden oluşacak teminat talebine özel ürünlerle destek verecek... Ülkemizde güneş enerjisi kullanımının hızlı bir biçimde artırılmasıyla ilgili önemli destekler içeren YEKA (Yenilenebilir Enerji Kaynak Alanları) süreci, YEKA-1 adıyla Konya'nın Karapınar ilçesinde devam ediyor. Sigorta ve reasürans sektörü de bu yeni model üzerinden oluşacak olan teminat talebine özel ürünlerle destek veriyor.  VHV'nin Mapfre ile birlikte geliştirdiği güneş enerji santrallerine özel tasarlanan ürünü de bu ihtiyaca cevap veren ürünlerden biri olarak dikkat çekiyor. VHV Reasürans Genel Müdürü Maximilian Stahl, Karapınar YEKA süreci ile ilgili olarak şu bilgileri paylaştı: "Türkiye'deki yenilenebilir kaynaklardan üretilen enerjiye verilen teşviklerin yanında, YEKA modeli ile b...

EN ÇOK KAZA YAPANA EN BÜYÜK İNDİRİM

Trafik sigortasına getirilen prim limiti, özel araçlarda primi ortalama yüzde 20 ucuzlatırken , ticari araçlarda bu oran yüzde 71'e kadar çıktı . Kamyonlar başta olmak üzere bu araç tipi en çok kaza yapıp hasar çıkaranlar.... Zorunlu trafik sigortasına getirilen prim tavanının özel araçlarda sigorta primini yüzde 20-30 ucuzlatması bekleniyor. Ancak rakamlar vatandaşlardan ziyade sürekli kullanılan ticari araçlara piyango vurduğunu ortaya koyuyor. Habertürk'ten Rahim Ak'ın haberine göre ticari araçlara 2015’te limit getirilmişti. Getirilen tavan ile taksilere 5 bin 400, otobüse ise 17.700 liralık sigorta prim limiti konmuştu. Tavan düzenlemesi bu tutarlar üzerinden yüzde 47’den yüzde 71’e kadar prim indirimi öngörüyor. Son prim tavanı ile taksilerin prim tavanı 2 bin 89 liraya indirildi. Otobüs ise 5 bin 7 liraya sigortalanacak. Bu rakamlar 4’üncü basamakta yani sisteme yeni girenler için geçerli. Eğer otobüs ve taksi bir yıl kaza yapmazsa yüzde 15, ikinci ...

SÜRÜCÜYE SİGORTA

Sürücüye sigorta soru işaretleri ile gündemde... Yaklaşık 28 milyon ehliyet sahibini yakından ilgilendiren trafik sigortasında, sürücüye yönelik poliçe düzenlenmesi gündemdeki yerini koruyor. Bugüne kadar araç bazında yapılan sigortanın sürücünün ehliyet bilgilerine ve ceza puanına göre yapılması yönünde çalışmalar devam ediyor. Zorunlu trafik sigortası fiyatlarının yukarı yönlü seyri, plakaya sigorta yerine sürücüye sigorta gibi farklı alternatifleri gündeme getiriyor. Kısa süre önce  Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek tarafından dile getirilen konuya sektör genelde olumlu yaklaşırken, temkini de elden bırakmıyor. Katıldığı bir canlı yayında zorunlu trafik sigortası ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, mevcut düzende trafik sigortası ile ilgili birçok eksik olduğunu ifade etmişti. Yeni bir model üzerinde çalışmaların başladığını söyleyen Şimşek, yeni modelle beraber aracın değil, sürücünün sigortalanabileceğini dile getirmişti. ...

TRAFİK SİGORTASINDA TAKSİT

Sigorta şirketleri tekrar taksite başlayacaklardır... Bazı şirketlerin trafik sigortasına taksit uygulamayı bırakmasını yorumlayan Sigorta Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Şen, sigorta şirketlerinin ani pozisyon aldığını ancak tekrar eski modele geçeceklerini söyledi Sigorta Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Doğan Şen , bazı sigorta şirketlerinin trafik sigortası prim ödemelerinde taksiti kaldırdığını belirterek, "Bazıları da taksit yapmaya devam ediyor. Bunun sebebi şu; sigorta şirketleri şu anda ne yapacaklarını bilmiyorlar ve pozisyon almaya çalışıyorlar. Bu uygulamaların geçici olduğunu düşünüyorum. Bugün taksitlendirmeyi kaldıran şirketlerin yarın yeniden taksitlendirme modeline geçebileceğini düşünüyorum." dedi. Hazine Müsteşarlığının "Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Primlerine İlişkin Genelgesi"ne göre, söz konusu sigortanın zorunlu olması ve sigortalılar açısından primlerin ödenebilecek seviyede t...