Ana içeriğe atla

Kayıtlar

GRUP SAĞLIK POLİÇELERİ TAMAMLAYICI SAĞLIĞA AKTARILIYOR

Tamamlayıcı sağlıkta grup sözleşmeleri bir yılda 62 binden 217 bine fırladı.... Geleneksel sağlık sigortasındaki grup sözleşmeleri ise 949 binden 665 bine geriledi... 2012 yılında adını duymaya başladığımız “ Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ”na ilgi her geçen gün artıyor. Tamamlayıcı sağlık poliçesi adedi 2016 yılı sonunda toplamda 643 bini aşarken , 2015 yılına göre artış oranı yüzde 100’e yaklaştı. Söz konusu adet içinde en önemli değişim ise şirketlerin çalışanlarına yaptığı özel sağlık sigortası poliçesinden hızla tamamlayıcı sağlık poliçesine dönmesinde görüldü. Tamamlayıcı sağlık grup poliçe adedi 5 yılda 217 bini aştı. Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’nin düzenli yayınladığı SAGMER istatistiklerine göre özel sağlık sigortası poliçe sayısının son 6 yılda 1.5 milyon ile 2 milyon arasında bir seyir izlediği gözleniyor. 2012 yılında 1 milyon 552 bin olan özel sağlık sigortası poliçe sayısı 2015 yılında 1 milyon 981 bine tırmanırken, geride bıraktığımız yıl poli...

EŞ DEĞER PARÇA

Sigortada orijinal parça şartı dönemi bitti.... Araç kaza yaptığında artık orijinale eş değer, yerli üretim yedek parça da kullanılabilecek. Uygulamanın sigorta primlerini ucuzlatması bekleniyor. Hürriyet Gazetesi yazarı Noyan Doğan 30 Ocak 2017 tarihli yazısında, sigortada eş değer parça kullanımını kaleme aldı.  İşte Doğan’ın yazısı: Geçen hafta yürürlüğe giren torba kanun ile sigortacılar, hasarlı araçların onarımında orijinal yedek parça kullanmak zorunda kalmayacak, eş değer ya da ömrünü tamamlamış araçlardan elde edilen parça kullanabilecek . Yeni uygulama, trafik sigortası primlerine de olumlu yansıyacak. Sigorta şirketleri, hasarlı araçların onarımında orijinal parça yerine eş değer parça kullanabilecek. Geçtiğimiz hafta yürürlüğe giren, Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun, bir başka adıyla Torba Kanun ile trafik sigortasında önemli bir düzenleme yapıldı. Buna göre, sigorta şirketleri, hasarlı araçların onarımı...

6.2 milyon araç SİGORTASIZ...

Trafikte 6.2 milyon araç kanunen zorunlu olmasına rağmen sigortasız dolaşıyor. Olası kazalarda hem ölenlerin yakınları ile sakat kalanlar mağdur olacak, hem de sigortasız 6.2 milyon sürücü milyonlarca lira tazminatı cepten ödeyecek. HEP diyordum, trafik sigortasında süren fiyat tartışmasının sonuçları ağır olacak diye; maalesef beklenen oldu ve zorunlu olmasına rağmen trafikte sigortasız araç sayısı yüzde 30’a kadar yükseldi . TÜİK’in son açıkladığı verilere göre 2016’nın kasım ayında trafikteki toplam araç sayısı 21 milyonun biraz üzerinde. Aynı dönemde trafik sigortası yaptıran araç sayısı 14.7 milyon. Sigortasız araç sayısı ise 6.2 milyon ki, bu da araçların yüzde 30’nun sigortasız trafikte dolaştığı anlamına geliyor. Rakamlara bakıldığında da son üç yılda, sigortasız araç sayısının yüzde 26’dan, yüzde 30’a çıktığı görülüyor. Aralık verileri açıklandığında bu oranın biraz daha artması bekleniyor.  TOPLUMSAL SORUN OLUR Kimilerine bu artış pek bir şey ifade etmeyeb...

GÜVENCE HESABI

Kara Yolları Zorunlu Trafik sigortası olmayan bir aracın yaptığı kazada, zarar gören 3'üncü kişilerin ölümleri durumunda tazminat ödenen kişi sayısı, geçen yıl 31.159'a ulaşırken, yapılan ödeme tutarı da 312 milyon lirayı aştı Trafik sigortası olmayan bir aracın yaptığı kazada zarar gören 3'üncü kişilerin ölümleri durumunda mirasçılarına, sakatlık veya iş göremezlik durumunda ise kendilerine tazminat ödeyen Güvence Hesabı'ndan yararlananların sayısı 2016 yılında 31 bini, tazminat ödemesi tutarı da 312 milyon lirayı geçti. Güvence Hesabı verilerinden derlenen bilgilere göre, trafik kazalarında meydana gelen yaralanma, sakat kalma ve ölüm gibi hallerde mağdur vatandaşların zararını karşılamak için kurulan hesaptan 2015 yılında 14 bin 708 dosya sahibine 156 milyon 828 bin 132 liralık ödeme yapıldı. Söz konusu rakam 2016'da büyük artış kaydederken, yılın tamamında 31 bin 159 kişiye toplam 312 milyon 150 bin 853 liralık ödeme gerçekleştirildi. Yapıl...

GİZLİ ANAHTARLA OTOMOBİL HIRSIZLIĞINA EMSAL KARAR

Sigorta Tahkim Komisyonu İtiraz Hakem Heyeti, camı kırılarak torpido gözündeki “gizli anahtar” kullanılarak çalınan otomobilin sahibine, kasko şirketinin araç bedelini faiziyle ödemesine karar verdi. İstanbul’da 2015’in son aylarında ondan fazla lüks otomobil, camı kırılarak çalındı. Çalınan araçların sadece aynı markanın üç modeli olması dikkat çekerken, yapılan araştırmada bu araçlarda sahiplerinin bile haberdar olmadığı 3’üncü bir anahtar olduğu ortaya çıktı. Sadece bu lüks otomobilin üç modelinde araçta birinin kilitli kalma ihtimaline karşı torpido gözündeki gizli bölmeye 3’üncü bir anahtar konulduğu, bunu bilen hırsızların da, camı kırıp araçları bu anahtarla çaldığı belirlendi. Yusuf Çolak’ın da anahtarsız çalışmayan 34 YC 182 plakalı lüks otomobili, 13 Ocak 2016’da Maltepe, Yalı Mahallesi Şehit Altaş Caddesi’ndeki park halindeyken camı kırılarak çalındı. Otomobilin gizli bölmedeki 3’üncü anahtarla çalıştırılarak çalındığı anlaşıldı. Bu durumdan haberdar olmayan Yusuf ...

SÜRÜCÜLERİN DÜŞMANI CEP TELEFONLARI

Allianz’ın yaptığı araştırma; sayısı giderek artan trafik kazaları ile modern teknoloji cihazları arasındaki ilişkiyi inceledi. Modern teknolojinin sürücülerin dikkatini dağıttığı ve ölümlere neden olduğunu belirten araştırmada her iki araç sürücüsünden birinin, trafikte cep telefonu kullanma yasağını ihlal ettiği ortaya çıktı. Cep telefonları ve navigasyon sistemlerinin neden olduğu dikkatsizlik, alkolden daha büyük bir tehlike olarak algılanıyor. Allianz Teknoloji Merkezi (AZT)  tarafından   Almanya, Avusturya ve İsviçre’de  yapılan  “yol güvenliği araştırması”  sayısı artan trafik kazalarıyla araçlarda kullanılan bilgi, iletişim ve eğlence teknolojileri arasındaki ilişkiyi inceledi. Institute for Applied Psychology ve Makam Market Research işbirliğiyle, 1600 şoförle görüşülerek yapılan araştırmada, sürücülerin trafikteyken teknik cihazlara odaklanmaları nedeniyle kaza riskinin önemli ölçüde arttığı kanıtlandı. Son üç yılda kaza yapan sürücülerin yüzde 60...

TRAFİK SİGORTALARINA DEV HİZMET

TOBB Sigorta Acenteleri İcra Komitesi’nin Assist Line ile geliştirdiği proje kapsamında, acenteden trafik sigortası alanlar, ‘Acente Asist AA+’ ile yolda kalmayacak TOBB Sigorta Acenteleri İcra Komitesi (SAİK) hem sigortalıya, hem acenteye kazandıracak bir projeye imza attı. Asistans Şirketleri Derneği’ne üye tek yerli şirket Assist Line’ın hizmet verdiği bu proje, 18 Ocak Çarşamba günü İstanbul Taksim’deki Grand Hyatt Otel’de gerçekleştirilen basın toplantısıyla duyuruldu. Toplantıda TOBB SAİK Başkanı Hüseyin Kasap, Assist Line Yönetim Kurulu Başkanı Metin Öztürk ve Assist Line Genel Müdür Vekili Serdar Tufan ürünü acentelere ve basına tanıttı. Yapılan işbirliği kapsamında, acenteden trafik sigortası poliçesi alanlara 59 TL’ye yol yardımından, ev yardıma birçok hizmet sunuluyor. ‘Acente Asist AA+’ trafik yardım, konut yardım, sağlıkta avantajlar, hukuksal danışma, acil yardım ve tıbbi danışma gibi Assist Line tarafından sağlanan pek çok hizmeti kapsıyor. TRAFİK YARDIM ...